כשחיות מחמד קמות בבוקר למשרד - פטפיינדר
אודות ההתאחדות הישראלית לכלבנות התאחדות החתולים הישראלית מכללת ברושים

המגזין.

בית > המגזין > כשחיות מחמד קמות בבוקר למשרד

כשחיות מחמד קמות בבוקר למשרד

מי מאיתנו לא נתקל אי פעם בתמונה או פוסט של חברת היי טק שבה עובדים צעירים מחויכים יושבים במשרד מול מחשב עם כוס קפה (או אולי בירה ביד) לצד כלב או חתול? להביא את חיות המחמד שלנו לעבודה? ובכן עד לא מזמן יכולנו להגדיר את זה כסוג של גימיק נישתי, חלק מסצנת הסטארטאפ – היפסטריות של הבועה התל אביבית. אלא לאחרונה מדובר בטרנד סוחף שחודר בהדרגה אל לב ליבו של המיינסטרים, והופך למדיניות שעוד ועוד ארגונים ממהרים לאמץ.

הסיבה לכך היא שנצברים עוד ועוד מחקרים שמצביעים בברור על ההשפעה החיובית שיש לנוכחות חיות מחמד בסביבת העבודה על תפוקת העובדים וביצועי הארגון.

טוב לעובדים – טוב לעסקים

בסקר מקיף שנערך לאחרונה על ידי בית החולים לחיות מחמד ‘בנפילד’ שבבעלות חברת מרס הבינלאומית נמצא כי עבודה לצד חיות מחמד, משנה את חוויית העבודה במשרד מקצה לקצה. מסתבר שנוכחות חיות מחמד במשרד מסייעת לשיפור תפוקת העובדים, מעלה את המוטיבציה ומועילה (איך לא?) לשורה התחתונה.

כלב שחור וגדול מגיע למקום העבודה עם בעליו
התמונה באדיבות משפחות עובדי רויאל קנין ישראל

על פי ממצאי הסקר, 50% מהארגונים שמיישמים מדיניות ידידותית לחיות המחמד, רשמו שיפור בביצועי העובדים ועלייה בפריון העבודה. כמו כן, נמצא כי לנוכחות חיות מחמד בסביבת העבודה יש השפעה ישירה על התקשורת הצוותית והאווירה החיובית בארגון, כך 24% מהמעסיקים ציינו שהעובדים אכן נראים מאושרים יותר. אבל לא רק הם.  גם  מנהלים העידו כי שילובן של חיות המחמד היטיב איתם – 75% מהם ציינו כי נוכחות של בעלי חיים במשרד סייעה להם להיות מנהיגים עסקיים טובים יותר ובעלי חמלה.

נראה כי מעסיקים רבים, גם אם עדיין לא מיישמים מדיניות ידידותית לחיות מחמד אצלם בארגון, מבינים את היתרון שבדבר. 50% מכלל המנהלים שלקחו חלק בסקר דיווחו כי הם מתכננים לאפשר נוכחות של חיות מחמד בעבודה.

בקצה השני יש את אלה שרואים בחיות המחמד חלק בלתי נפרד מהארגון ומספקים להן תנאים של 5 כוכבים. כך למשל, במטה חברת מרס בארה”ב, נהנים כלבים וחתולים מפארק רחב ידיים, רהיטים המותאמים להם, אזורי משחקי ואפילו דוגי-ווקרים במשרה מלאה.

מחזקים את הקשרים בין העובדים

ומה לעובדים יש להגיד? נראה שרק דברים טובים. רבים מהעובדים הצעירים (שנמנים על דור ה”מילניאלס”) מעידים כי יעדיפו מקומות עבודה ידידותיים לבעלי חיים, ויש שטוענים שהדבר יהווה שיקול בשינוי מקום עבודתם.

עובדים שמועסקים בחברות ידידותיות לבעלי חיים מעידים שהם חלק בלתי נפרד מהמרקם החברתי של החברה, שהם משרים אווירה רגועה ונעימה, ושהפסקות ליטופים ומשחק מעלות את רמת האנרגיה והפרודוקטיביות. מעבר לכך, עובדים מעידים כי נוכחותם של בעלי החיים מעודדת אותם לתקשר האחד עם השני, ובכך מחזקים קשרים בין אישיים בתוך המשרד.

שילוב נכון

הוטרינרים המוסמכים של רויאל קנין מסכימים שלנוכחותן של חיות מחמד במקום העבודה השפעה חיובית על הסביבה, אך מדגישים שכדאי להקפיד על שילוב נכון הכולל את הרגשת בעלי החיים והרגשת העובדים.

כלבים במקום העבודה

לא תמיד ולא בכול מקום כולם חובבי כלבים או חתולים, ובמקרים כאלה נרצה להתאים את התוכנית כך שתתאים לכלל העובדים. כדאי למשל להגדיר ימים קבועים בשבוע, שבהם מותר להביא את חיות המחמד לעבודה, להגדיר סביבות בטוחות לחשיפה ומשחק, וכמובן לראות שבעלי החיים מרגישים בטוב בסביבה וחברותיים לסובבים. חשוב לספק להם גישה חופשית לאוכל ומים, וכמובן להקפיד על נושא הצרכים.

כמו בני אדם, לכל כלב וחתול אופי משלו – וייתכן שסביבת העבודה לא תתאים לכלבים או חתולים היפראקטיביים במיוחד, חרדתיים או ביישנים מאוד – וזה בסדר. חית המחמד שלכם היא משפחה – ואתם מכירים אותם יותר טוב מכולם, ויודעים עד כמה ישמחו להצטרף אליכם ליום עבודה.

בשורה התחתונה – שילוב בעלי חיים כדאי ומומלץ הן עבור העובדים והן עבור המנהלים. ויותר מזה, אתם מקבלים זמן איכות חשוב עם היקרים לכם, וזוכים להביא מהלב של הבית אתכם למשרד. ומי יודע? אולי מתי שהוא זה יהפוך לתנאי בקורות החיים.

שתף את הכתבה