כלב אסור, כלב מותר - פטפיינדר
אודות ההתאחדות הישראלית לכלבנות התאחדות החתולים הישראלית מכללת ברושים

המגזין.

בית > המגזין > כלב אסור, כלב מותר

כלב אסור, כלב מותר

האם זה נכון שלא טוב לתת לכלבים ללעוס עצמות? האם שוקולד אכן מזיק להם, ובשר הוא אכן מזון חיוני? יש מיתוסים רבים שרווחים בנוגע לתזונה של כלבים. אבל מה באמת מותר לכלב שלכם לאכול, מה אסור בתכלית ועם מה אפשר לחיות בשלום? המומחים של רויאל קנין עם התשובות

כמה פעמים אמרו לכם ששוקולד וממתקים מזיקים לכלב שלכם? כמה פעמים שמעתם שסירוס יגרום לו להשמין או שבשר הוא מרכיב חשוב בתזונה שלו? מיתוסים נפוצים בנוגע לתזונת כלבים יש לא מעט. חלקם נכונים ואת חלקם הגיע הזמן לנפץ. אז שאלנו את המומחים של רויאל קנין מה באמת מותר לכם לתת, מה חיוני עבור הכלב שלכם, ומה עלול לפגוע בו? התשובות לפניכם.

לא רצוי לתת לכלב ללעוס עצמות

מיתוס 1: לא רצוי לתת לכלב ללעוס עצמות

נכון. למעשה לעיסת העצם מספקת לכלב שלכם לא יותר מאשר טעם, מעט מינרלים ו…תעסוקה. הבעיה היא שכאשר העצמות נלעסות הן נשברות לחודים קטנים, וכשהכלב בולע אותן הן עלולות לגרום לקרעים במערכת העיכול. הסכנה הגדולה יותר היא כאשר הכלב לא לועס את העצמות ובולע אותן בשלמותן. במקרה כזה הן עלולות להיתקע בוושט, או לגרום לחסימה במעיים. מסקנה?  כדאי להימנע. פרגנו לו עצם צעצוע שתעסיק אותו ותעשה יופי של עבודה.

מיתוס 2: שוקולד מזיק לכלבים

נכון. שוקולד לא סתם מזיק לכלבים. הוא עלול להיות רעיל, מפני שהוא מכיל רכיב בשם תאוברומין שפוגע במערכת העצבים של הכלב. רמת הרעילות תלויה בכמות השוקולד שהכלב שלכם אכל. אם נתתם לו כמות קטנה יחסית, הוא עלול לסבול משלשולים והקאות. אם הוא התענג על חפיסה, יש סיכון שתגרמו לו להתקף עוויתות שיסכן את חייו. ממש כך. אם הכלב שלכם אכל שוקולד, חשוב לציור קשר מיידי עם הווטרינר שלכם. ציינו את משקל הכלב ואת סוג השוקולד שאכל (האם שוקולד מריר, חלב שוקולד לבן וכד’), כדי שהווטרינר יוכל להנחות אתכם כיצד לנהוג.

מיתוס 3: בשר הוא חיוני לתזונת כלבים

לא נכון. הרכיב התזונתי החשוב עבור הכלב הוא החלבון (ולא מקור החלבון), ומה שחשוב יותר הוא כמות החלבון שהכלב מסוגל לעכל ולספוג. לדוגמה פורמולות המזון של Royal Canin מספקות לכלב שלכם את כמות החלבון (וכל חומצות האמינו) הדרושות לו מהחי ומהצומח. זה מספק בהחלט ומתאים בדיוק לצרכיו.

מיתוס 4: מומלץ לגוון את התזונה של הכלב  

לא נכון. בשונה מבני אדם, כלבים ממש לא זקוקים למגוון של מזונות. להיפך- אם מצאתם את פורמולת המזון הטובה והמדויקת עבור הכלב שלכם, התמידו בה ותוכלו לספק לו את האפקט התזונתי המיטבי עבורו.

מיתוס 5: תערובות מזון מוכנות מזיקות כלבים

לא נכון. ותחזיקו חזק כי אנחנו עמודים להפתיע אתכם! ההערכות הן שתערובות מזון שמותאמות לצרכים התזנותיים של הכלבים, מסייעות להארכת תוחלת החיים של הכלב  ב-3 שנים! כן. קראתם נכון.

מיתוס 6: סירוס הכלב גורם לכלב להשמין

נכון. תהליך של סירוס הכלב (כמו גם עיקור של כלבה) גורמים להאטה בקצב חילוף החומרים שלהם, ומסיבה זו הם יכולים לגרום לעלייה במשקלם. העלייה במשקל לכשעצמה היא לא מצב בריא. אז מה אפשר לעשות כדי למנוע? אם הכלב / ה שלכם עברו סירוס / עיקור כדאי לעבור לפורמולת מזון מותאמות בעלות ערכים קלוריים נמוכים יחסית.

מיתוס 7: חשוב לתת לגורים תוסף סידן

לא נכון. צריכה של עודף מינרלים, ביניהם סידן, עלולה לגרום לבעיות בשלד ולעיוות בגדילה. יש לכם גור? האכילו אותו במזון איכותי המיועד לגורים שמותאם לגזע שלו, למשקלו או לגודל הסופי המשוער שלו (כשמדובר בגור לא גזעי).

מיתוס 8: כדאי לתת לכלב מזון ללא דגנים

לא נכון. כלבים בהחלט מעכלים דגנים. למעשה, דגנים הם מקור טוב עבורם לפחמימות, וויטמינים, ומינרלים ומספקים להם גם סיבים תזונתיים. מה כן חשוב? להתאים את סוג הדגנים לגזע הכלב ולתהליך העיכול שלו, על ידי מתן פורמולת המזון המתאימה לו.

מיתוס 9: כלבים מגזעים שונים זקוקים לתזונה שונה

נכון. התאמת התזונה לכלב נעשית על פי גזעו, גילו, גודלו ואורח חייו. אם יש לכם כלב גזעי חשוב שתתאימו את המזון למאפייני הגזע שלו. בין מגוון הפורמולות של רויאל קנין ניתן למצוא תערובות מזון שמותאמות לכל הפרמטרים, כדי שאתם תוכלו להעניק לכלב שלכם את כל מה שדרוש לו מבחינה תזונתית.

לסיכום, שמועות ומיתוסים יש כמו חול. אם הכלב המתוק שלכם חשוב לכם, שמרו את ההמלצות שלנו, והקפידו לספק לו הזנה נכונה. אל תתפתו להאכיל אותו במזונות שאין להם ערך תזונתי אמיתי עבורו או עלולים להסב לו נזק.

שתף את הכתבה