5 כללים חשובים לשמירה על בריאות הכלב באמצעות תזונה נכונה - פטפיינדר
אודות ההתאחדות הישראלית לכלבנות התאחדות החתולים הישראלית מכללת ברושים

המגזין.

בית > המגזין > 5 כללים חשובים לשמירה על בריאות הכלב באמצעות תזונה נכונה

5 כללים חשובים לשמירה על בריאות הכלב באמצעות תזונה נכונה

ההתעסקות של הכלב סביב האוכל לאורך ההיסטוריה כוללת אספקטים שונים ומרובים, כמו חיפוש אחר האוכל ומרדף אחריו, אך בתקופתנו הצטמצמה לעניין צריכת המזון בעיקר. לעיתים קרובות, שינויים בצריכת האוכל ובהתנהגות סביבו הם הסימן הראשון לבעיה בריאותית, בעוד שכשהכלב שומר על הרגלי אכילה קבועים, תיאבון בריא ומערכת עיכול יציבה, הרי זה סימן לבריאות טובה.

ריכזנו עבורכם 5 כללים חשובים לשמור על בריאות הכלב ולהבטיח איכות חיים טובה, אבל רגע לפני, זכרו כי מים הם חיים, ולכן התחילו בלדאוג לכך שכלב בוגר שותה מספיק מים נקיים וטריים, לפי הנוסחה של 60 מ”ל לקילוגרם, גורים ונקבות מיניקות צריכים לשתות אף יותר מכך, ובאופן כללי הקפידו על שתייה מרובה כאשר תנאי מזג האוויר חמים מן הרגיל ובמהלך פעילות פיזית.

כלב גזעי מטייל בדשא

מהם 5 כללים חשובים לשמור על בריאות הכלב?

אוכל מלא ומאוזן

בחרו אוכל מלא ומאוזן ברמת פרימיום המותאם לנתוני הכלב שלכם – לגיל, לגודל, לגזע ולרגישויות, אם קיימות, אוכל שיספק את כלל דרישות התזונה כדי לשמור על בריאות הכלב. שילוב בין אוכל רטוב ואוכל יבש הוא השילוב האולטימטיבי המכסה את כל מרכיבי המזון המזינים והחיוניים לגוף. היוועצו בכל מקרה בווטרינר.

הימנעו משינויים פתאומיים והחליפו את סוג האוכל בהדרגה

כאשר מאמצים כלב, בקשו מהמגדל, מהכלבייה או מבית האומנה שקית עם האוכל שאליו הורגל לכמה ימים קדימה. השינוי הקיצוני שהכלב חווה עם המעבר למקום חדש, מלווה בלחץ בדרך כלל, כך שהמזון המוכר מרגיע ומשמש נחמה בימים הראשונים עד החלפת האוכל באוכל חדש, בהדרגה.

שלטו בכמות האוכל

בכדי לדעת מה כמות המזון הנדרשת ליום, היעזרו בטבלה המופיעה על גבי אריזת המזון של הכלב, ולשם כך השתמשו במשקל או בכוס מותאמת לשקילת המזון, כדי לא לחרוג מהכמות הנדרשת.

שימו לב כי לכלבים עם אנרגיות שונות יש צרכי תזונה שונים, ולכן התייחסו לכמויות בטבלה כמדריך, אך קחו בחשבון גם גורמים משפיעים, וביניהם: סגנון חיים (פעיל/רגוע) והיסטוריית המשקל של הכלב. בכל מקרה גם במקרה זה ייעוץ וטרינרי יעזור.

בשילוב בין אוכל יבש לרטוב הקפידו על חלוקה נכונה ומאוזנת לפי כמות המרכיבים הקיימת בכל אחד מהם ונדרשת עבור הכלב, כדי להימנע מבעיית עודף משקל. כך גם בנוגע לממתקים, ראשית, שימו לב שכמות הממתקים אינה עולה על 10 אחוזים מצריכת הקלוריות היומית הנדרשת, ובמקביל הפחיתו באופן יחסי מכמות המזון הרגיל בהתאם.

בריאות הכלב באמצעות תזונה נכונה

איך נכון לחלק את המזון למנות במהלך היום?

ההמלצה היא לחלק את המזון לשתי ארוחות במהלך היום, לפחות, כלבים גזעים קטנים עם קיבה קטנה רצוי אף לחלק לכמה ארוחות קטנות. כלבים מקשרים אוכל כמשהו חיובי ואפשר לנצל זאת לחשיבה על ההזדמנויות לתת לכלב אוכל, כשאינו רעב, כתגמול בעבור פעילות גופנית או אילוף במהלך היום. מומלץ גם להשתמש בצעצועי אכילה לחיזוק היכולות המנטליות, כמו פאזל האכלה.

מהי שגרת האכלה ברורה?

עבור הכלב האוכל הוא אחד מרגעי השיא במהלך היום, והרגלה נכונה לזמן ולמקום האכלה קבועים יפחיתו רמות חרדה ובעיות התנהגות סביב עניין האוכל. בחירת מיקום ההאכלה תלויה באופן – אם בקערה או בצעצוע מאתגר המוביל לפיזור האוכל לכל עבר. כמו כן חשוב להתחשב בבחירת המקום גם בלחץ של הכלב סביב אוכל, אם מראה נטיות אגרסיביות, לדוגמה, עדיף להקפיד על מקום צדדי קבוע שבו הכלב מרגיש נינוח ובטוח.

שתף את הכתבה