בולדוג למכירה I כלבי בולדוג בפיקוח ההתאחדות הישראלית - פטפיינדר
אודות ההתאחדות הישראלית לכלבנות התאחדות החתולים הישראלית מכללת ברושים

בולדוג אנגלי.

בית > מידע גזעים > בולדוג אנגלי

בולדוג אנגלי

בולדוג אנגלי

בולדוג אנגלי English Buldog

שייך לקבוצת כלבי המסטיף

תוחלת חיים ממוצעת: היום כבר ידוע שבולדוגים אנגליים מאריכים ימים ואף מגיעים לגיל מופלג של 15 ו-16 שנים, הכל תלוי בגנטיקה ובשמירת אורך חיים בריא ופעיל לבולדגו האנגלי וכן הקפדה שלא יהיה בעל משקל עודף.

גובה ומשקל: משקל ממוצע של כלב בוגר 24-27 ק”ג, גובה ממוצע של כלב בוגר 30-40 ס”מ

רקע כללי

פנים מלאי הבעה ואהבה מבטיחים את הפופולריות המתמשכת של הבולדוג. בימינו הוא בן לוויה משפחתי עדין, אך במקור הבולדוג האנגלי גדל כדי להילחם בשוורים במופעי ספורט,  מה שהפך את הגזע לקמע של מספר מכללות כמו גם חיל הנחתים של ארצות הברית. נראה שאף גזע לא נערץ יותר בזכות איכויות הנאמנות והנחישות שהבולדוג מייצג.

אין כמעט אדם בעולם שלא יזהה את גזע הבולדוג, שמאופיין בסנטר המקומט שלו ופניו הצ’רצ’יליאנים הייחודיים ולעתים קרובות גזע זה מכונה “הבולדוג האנגלי” או “הבריטי” כשהוא מקושר למגדל האגדי ג’ון בול. הבולדוג הוא כלב קצר וחזק, עם פיסת רגליים קשתות, שמשקלו בין 24-27 ק”ג.

האישיות והמזג של הבולדוג הם כמעט מושלמים. הוא אוהב ילדים וקל מאוד לאלף אותו כחיית מחמד משפחתית. הוא מקור אינסופי לשעשועים,  פיקח מאוד, והוא מפגין חיבה רבה לבני משפחתו. בל נשכח כי הבולדוג הוא גם מגנט לתשומת לב בכל מקום בו הוא נמצא.

הבולדוג אולי מושלם באופיו, אבל פחות בגופו כי זה כבר סיפור אחר. כלבים אלה אינם סובלניים למזג אוויר חם, והם עלולים למות בחשיפה לטמפרטורה גבוהה. יותר מדי פעילות גופנית או מתח יכולים להקשות עליהם את הנשימה. לכן, רוב המגדלים ימליצו לגדל את הבולדוג בתוך הבית, ולדאוג לבולדוג לסביבה ממוזגת בימי הקיץ החמים.

באופן כללי, הבולדוג הוא גזע קל לגידול. הוא לא דורש פעילות רבה (מה שלא מונע ממך להפעיל אותו מתון כדי שלא יפתח עודף משקל וכדי שיפרוק אנרגיה), הוא בד”כ לא בררן באוכל,  יש לו פרווה קצרה שלא דורשת טיפוח מעבר לסירוק מדי פעם, והקפדה על רחיצת הכלב אחת לחודש לפחות.

לשם רחיצת הכלב אין צורך ואף רצוי לא לקנות שמפו לכלבים אלא להשתמש בשמפו לתינוקות איכותי.

לבולדוג חשוב מאוד לחיות בנוחות ממוזגת, לא רק כדי למנוע מכת חום אלא גם בגלל שהוא אוהב את משפחתו והוא רוצה להיות איתם. הוא לא כלב שיכול או צריך לחיות בחוץ. בולדוגים רבים נושמים בצורה עמוקה ולעיתים קרובות קשה לגופם לפזר חום. בולדוגים לא יכולים לשחות, משום  שראשם המסיבי, פלג הגוף העליון המוצק ורגליו הקצרות מגבילים את יכולתם להישאר מעל המים. אם יש לך בריכה בבית עדיף  שתגביל את הגישה של הבולדוג שלך אליה.

בולדוג אנגלי למכירה

ההיסטוריה של הבולדוג

הבולדוג קיים, בצורה כזו או אחרת, לפחות 500 שנה. הסוגים הראשונים היו בעלי תכונות אופי ויכולות קרב גבוהות, כאלו הנחוצות לכלב שתפקידו לתפוס שור ליד האף כדי להחזיק אותו במקום. לפעולתם זו של הבולדוגים הייתה מטרה ממשית – להביא למשל שוורים לרבייה או לסירוס – אך היא גם הפכה לסגנון בידור פופולרי במופעים בתקופה שלא היו בתי קולנוע, טלוויזיות או משחקי וידאו.

צורתו של הבולדוג נשארה כמעט זהה עד לראשית המאה התשע עשרה, אך הדבר החל להשתנות עם הוצאת קרבות הכלבים באנגליה מחוץ למותר, ועם העלייה בפופולאריות תערוכות הכלבים. אנשים שגידלו בולדוגים לתערוכה בחרו להרבעה בכלבים עם רגליים קצרות יותר וראשים גדולים יותר, עד שבסופו של דבר הגיעו לצורה של כלב עם גוף כבד ועבה, בעל קשת צלעות נמוכה, כתפיים רחבות וראש מסיבי. המגדלים גם מיתנו את המזג של הבולדוג, והפכו אותו מסוג של כלב קשוח ואגרסיבי לכלב אמיץ אך לא מרושע,  בעל אופי שקט ומכובד.

את הבולדוג ניתן היה לראות בזירות התערוכה באירופה כבר בשנת 1860, וזה היה רק ​​עניין של זמן עד שהבולדוג יעשה את דרכו לארצות הברית. ההתאחדות האמריקנית  רשמה בספר הגידול את הבולדוג הראשון בשנת 1886, ומועדון הבולדוג של אמריקה הוקם בשנת 1890. אחד מכלבי התצוגה המצליחים של תקופה זו ששמו היה “דן היפה” היה הקמע המקורי של אוניברסיטת ייל, וגם באוניברסיטת ג’ורג’יה אימצו כלב מסוג בולדוג כקמע. הבולדוגים נקשרו לחיל הנחתים במלחמת העולם הראשונה, וכעת הם הקמע של USMC.

בעשור האחרון הפופולריות של הבולדוג עלתה פלאים, כך שאם הוא היה ממוקם במקום  ה-19 במדד הפופולריות של ההתאחדות האמריקנית בשנת 2001, הרי שבשנת 2010 הוא עלה למקום השישי, מה שמעיד  על אישיותו המתוקה ומראהו שובה הלב.

בולדוג אנגלי בגינה

הבולדוג האנגלי  – טמפרמנט ואישיות

הבולדוגים הם ידידותיים, נוחים ומסתדרים עם כולם, כולל ילדים ובעלי חיים אחרים. הם לא נבחנים, והם אוהבים לבלות עם בני המשפחה שלהם.

אהבתו לאנשים, יחסו הסובלני לילדים, מזגו החביב ומבנה גופו המוצק הופכים את הבולדוג לבן  לוויה נהדר למשפחות עם ילדים. בולדוגים מסתדרים היטב עם אנשים בכל קשת הגילאים, מתינוקות ועד לזקנים אופיים הנינוח הופך אותם למתאימים ביותר לכל מי שנהנה מאורח חיים רגוע.

בבולדוג המודרני עדיין ניתן למצוא רמזים לעקשנות שאפיינה את אבות אבותיו. לעתים קרובות הוא נחשב קשה לאימונים ואילוף, אבל אנשים שאוהבים אותו אומרים שזו תפיסה שגויה. הבולדוג ככל הנראה לא יהיה בולט בצייתנות שלו, אבל כשהוא לומד משהו, הוא עושה זאת בצורה מושלמת. גזע זה לומד בצורה הטובה ביותר באמצעות אימונים מהנים הכוללים חזרה וחיזוקים חיוביים – פינוקים ושבחים.

לבולדוג רמת אנרגיה מתונה. הליכה של 15 דקות מכינה אותו לנמנום. הוא מוכן ללכת כמה קילומטרים אם זה מה שאתה רוצה לעשות, אבל הוא לא יתלונן אם תחליט לקצר את הטיול. זכור ללכת אתו רק כשקר בחוץ, לעולם לא בחום גבוה ושמש ישירה. הבולדוג הוא אמנם כלב חברותי ומתוק, אך בל נשכח את המוניטין שלו ככלב אמיץ, מה שהופך אותו לכלב שמירה מצוין.

בולדוג אנגלי בפארק

בריאות

הקמטים והקפלים הרבים של הבולדוגים, וכן הזנבות המסולסלים בחוזקה, מחייבים שמירה על ניקיונם אחרת יתפתחו זיהומים בעור. “עין דובדבן”, עפעפיים הפוכים, קטרקט ועין יבשה הם רק כמה ממצבים של תופעות בריאותיות חריגות בעיניים שיכולות להופיע בבולדוג.

גם בולדוגים, כמו כלבים אחרים מגזע גדול, נמצאים בסיכון גבוה לפיתול קיבה – מצב בו הקיבה מתפתלת על עצמה, מנתקת את אספקת הדם, ודורשת ניתוח חירום מיידי.

הבולדוגים האנגליים רגישים לחום והם יכולים למות תוך כחצי שעה או פחות אם הם נותרים בחוץ ביום חם. אם הבולדוג שלך הולך אתך לפיקניק, משחק בכדור או לכל אירוע קיץ אחר בחוץ, כדאי שתנקוט באמצעי בטיחות בכדי לשמור על קור גופו ולספק לו הרבה מים לשתות.

בהשוואה לאבותיו הקדומים ביותר, הבולדוג של ימינו אינו ספורטיבי, אך אין זה מונע מהבולדוגים להתמודד על תואר בביצוע פעולות הקשורות בזריזות, כדור עף וציות, יש בולדוגים שרוכבים על סקטבורד ואפילו יש כאלו שגולשים! אם בחרתם בגור בולדוג ממגדל מומלץ או מצטיין של ההתאחדות הישראלית לכלבנות, תוכלו להגביר את הסיכויים לזכות בכלב בריא המסוגל באופן מלא להשתתף בפעילויות מהנות, בכפוף לבדיקה ואישור של ווטרינר ספציפית לכלב שלך.

ואל לנו לשכוח את אחת הבעיות הבריאותיות הנפוצות ביותר בעולם: ההשמנה. שמירה על הבולדוג במשקל המתאים היא אחת הדרכים הקלות ביותר להגן על הבריאות הכללית שלו, ובכך  להבטיח כלב בריא לכל החיים.

טיפוח של הבולדוג

הפרווה של הבולדוג קלה לטיפוח, אך הקמטים שלו זקוקים לטיפול מיוחד. הברש את הפרווה הקצרה של הבולדוג שלוש פעמים בשבוע עם מברשת זיפים רכה בכדי לשמור עליה מבריקה.

בולדוגים בדרך כלל לא מנשירים בכבדות, אבל במהלך האביב והסתיו אתה עשוי לראות קצת יותר שיער נושר כשאתה מבריש את הפרווה. במצב כזה כדאי להגביר את תדירות ההברשה עד לסיום תקופת הנשירה.

הטיפול בקמטי הפנים והאף דורש קצת יותר מאמץ. בהתאם לכלב הספציפי, יתכן ויהיה צורך לנקות את הקמטים פעמיים בשבוע או אפילו בכל יום. נגב את הלכלוך משיפולי הקמטים בעזרת מטלית רכה ולחה, ואז יבש אותם היטב. אם נותרת לחות, הקמטים הופכים לסביבה מושלמת לגידול פטריות חיידקים. עשו את אותו הדבר עם שיפולי הקמטים בזנב. אם יש לך שאלות לגבי התמודדות עם בעיות עור או בעיות קמטים, שוחח עם הווטרינר שלך אשר עשוי לתת לך טיפול ספציפי.

הבולדוג בישראל

רבים מבעלי הבולדוג האנגלי הם משפחות בעלי ילדים כאשר הבולדוג האנגלי מהווה מקור אושר ומשחק בלתי נשכח לילדים אשר יזכרו אותם למשך כל חייהם.

לא אחת מגיעים אלינו אנשים מבוגרים שבילדותם היה להם בולדוג אנגלי ורוצים שוב לחזור להנאת ילדותם ורוכשים להם ולילדיהם בולדוג אנגלי שילווה את דור ההמשך שלהם באותם חוויות שהיה להם עצמם בילדותם.

בארץ ניתן למצוא כלבי בולדוג ברמה בינלאומית אשר זוכים לתארים בינלאומיים בתערוכות בארץ ובעולם. בתערוכות המועדון ובתערוכות הבינלאומיות ישנו נכון להיום מספר יפה של מגדלים המשתתפים בתחרויות, ואתם מוזמנים לתערוכות אלו כדי להתרשם באופן ישיר מכלבים נהדרים אלו, לשאול את המגדלים שאלות בנוגע לגזע זה, ואולי אף לצרף גור של בולדוג למשפחתכם – מבטיחים לכם שתיהנו!

התוכן באדיבות מר אקי חבאני (מבית הגידול “אבירי הברזל”) המוכר על ידי ההתאחדות הישראלית לכלבנות כמטפח מצטיין של הגזע.

 

החוג הישראלי לכלבי דוגה – התאחדות הישראלית לכלבנות

מקדם הגזע ד”ר רפי שחף 0509407140 (עדיפות לפניה באמצעות וואטס אפ)

 

בתי גידול/מגדלים

בית גידול אבירי הברזל

shou shan

טרה דה לוקס

 

.

תכונות אופי:

Icon מתאים לדירה
Icon ידידותי לילדים

תכונות

מתאים למגורים בדירה
מתאים לבעלים לא מנוסה (כלב ראשון) ופחות אסרטיבי
רמת רגישות של הכלב
מסוגלות להישאר לבד
התמודדות עם מזג אוויר קר
התמודדות עם מזג אוויר חם
הבעת חיבה לבני המשפחה
צרכים חברתיים
מתאים באופן יוצא מהכלל לילדים
ידידותי לזרים
טריטוריאלי
יכולת שמירה
ידידותי לכלבים אחרים
ידידותי לחתולים
רמת נשירה
רמת הזלת ריר
קל לטיפוח (בעיקר פרווה)
נטייה להשמנה
גודל
קל לאילוף
רמת השימוש בפה
יצר טרף
נטייה טבעית לנבחנות
נטייה טבעית לשוטטות
רמת אנרגיה
רמת נמרצות
רמת ההפעלה הנדרשת
נטייה טבעית למשחק

מודעות.

מאמרים שיכולים לעניין אותך.