שיבה אינו למכירה - פטפיינדר
אודות ההתאחדות הישראלית לכלבנות התאחדות החתולים הישראלית מכללת ברושים

שיבה אינו.

בית > מידע גזעים > שיבה אינו

שיבה אינו

שיבה

שיבה אינו Shiba Inu

שייך לקבוצת כלבי השפיץ קבוצה 5

תוחלת חיים ממוצעת: 12-16 שנים

גובה ומשקל: זכר גובה 39.5 ס”מ, נקבה 36.5 ס”מ, משקל ממוצע 7.5-10.5 ק”ג

 

רקע כללי

השיבה אינו הוא הקטן מבין הכלבים ילידי יפן, הוא פותח להיות כלב ציד באזורי ההרים במדינה, והוא כלב הלוויה הפופולרי ביותר ביפן. במולדתו, השיבה מוכר רשמית כמשאב טבע יקר: הוא יכול לנווט בשטח סלעי, הוא כלב שמירה נלהב, ויש לו אופי נועז ומלא נשמה.

המראה של השיבה גורם לעתים קרובות אנשים לשאול האם הוא שועל. יש לו גוף קומפקטי ושרירי, ראש בצורת טריז, עיניים חומות כהות ואוזניים משולשות זקופות שמשתלבות ומעניקות לו הבעת בטחון וטוב לב. הפרווה שלו מגיעה באחד משלושה צבעים: אדום, שחור שזוף, ושומשום אדום (שערות עם קצה שחור על רקע אדום). לכל שלושת הצבעים מתווסף צבע קרם-לבן המכונה uwajiro בצדי הלוע, הלחיים, בתוך האוזניים, מתחת הלסת ובגרון העליון, פנים הרגליים, הבטן ומתחת לזנב. זנבו העבה והעוצמתי נישא מעוקל על גבו.

השיבה אינו הם כלבים פעילים שאוהבים לטייל ולרוץ עם בני משפחתם האנושיים, והם נחשבים ללא פחות מ”אמני בריחה”. לכן כדאי לדעת שאם השיבה אינו משוחרר בחצר הרי שזו חייבת להיות חצר מגודרת ובטוחה, ויש לבדוק אותה באופן קבוע כדי לגלות דרכי מילוט אפשריות. חשוב לפקח על ילדים ועל אורחים שמגיעים אליכם הביתה כדי לוודא שהשערים תמיד נעולים והדלתות סגורות, אחרת בקלות תמצאו את השיבה אינו מחוץ לבית.

השיבה אינו הוא כלב שקשור מאוד למשפחתו האנושית ואסור לבודד אותו מהם – מקומו של השיבה אינו הוא רק בבית יחד עם משפחתו האנושית! אל תחשוב אפילו להחזיק את השיבה שלך בחצר האחורית כשהוא מבודד, אחרת הטבע הנועז שלו ינותב להקמת רעש והרס של כל מה שסביבו.

שיבה אינו ביער

ההיסטוריה של השיבה אינו

השיבה אינו הוא יליד יפן והמילה “שיבה” במקור מתייחס למשהו “קטן”, “כלב קטן”. בית הגידול של השיבה אינו היה באזור ההררי מול ים יפן והוא שימש ככלב ציד לבעלי חיים קטנים וציפורים. שם היו הבדלים קלים בגזעים לפי האזורים שבהם הם גודלו.

כאשר כלבים כמו סטר אנגלי ופוינטר אנגלי יובאו ליפן מאנגליה בתקופות 1868-1912, הציד הפך לספורט פופולרי ביפן וההרבעה של השיבה עם אותם כלבים אנגלים  הפכה לנפוצה, עד כדי כך שבשנת 1912-1926 היה נדיר למצוא שיבה אינו טהור גזע. למרבה המזל ציידים ומשכילים אחרים דאגו לשימור השיבה הטהור והחל מסביבות שנת 1928 החל שימור הגזע ברצינות רבה, עד אשר תקן הגזע נקבע סוף סוף בשנת 1934 והשיבה הוכר כמשאב טבעי יפני יקר ערך.

השיבה קיים ביפן במשך מאות שנים ומשמש במקור ככלב ציד במשחק גדול. הוא החל להיקרא “השיבה” בשנות העשרים של המאה העשרים והוכרז בשנת 1936 כמוצר טבעי יקר של יפן.

עם זאת, הערך שלו לאומה לא יכול היה להציל אותו מכמעט הכחדה מוחלטת במהלך מלחמת העולם השנייה. לאחר המלחמה נותר מספר מצומצם ביותר של שיבה אינו. כדי להציל את הכלבים, החלה תוכנית גידול ששילבה שני סוגים שונים של שיבאס: האחד, כלב גרגרני, בעל עצמות כבדות שנמצא באזורים הרריים ומשמש לציד, והשני סוג רגוע שנמצא באזורים אחרים ביפן. לעיתים, ההבדלים הללו עדיין נראים גם היום בהמלטות.

הגזע יובא לראשונה לארצות הברית בשנת 1954, אם כי לא בוצע יבוא רציני לרבייה או לתצוגה עד סוף שנות השבעים. ההמלטה הראשונה המדווחת הייתה בשנת 1979, ובשנת 1993 הכיר ה AKC בגזע זה רשמית.

שיבה אינו משחק עם תינוק

שיבה אינו – אופי והתנהגות

נועז ובעל טוב לב השיבה אינו רוצה להיות אתך כל הזמן לקבל ממך את מלוא האהבה, ולחלוק אתך הכול, כולל את הארוחה. אם לא תלמד להציב גבולות לכלבלב דמוי הדובון שאי אפשר לעמוד בפניו, תקבל כלב שיאמין שהוא מרכז היקום, ואז תהיה בבעיה לא קטנה. כנראה שזה בגלל שהשיבה הוא כלב עצמאי מאוד, ולא סתם הם מתוארים לעתים קרובות כחתולים.

השיבה “מתנודד” כשהוא רוצה את תשומת לבך; למשל, במצב בו לא סיפקת את הארוחה שלו מספיק מהר. השיבה הוא גם כלב המביע את עצמו באמצעות קולו: מייבב בעונג כשאתה חוזר הביתה מהעבודה, או מייבב באימה כשקורה לו משהו “אכזרי” כמו כשמנסים ללמד אותו ללכת יפה ברצועה כשהוא גור. השיבה הוא ללא כלב שיכול להעביר שיעורי משחק לאל פאצ’ינו.

ככל שיהיה חמוד ומתוק, עליך לאלף ולחנך את השיבה אינו שלך מגיל צעיר כדי שיבין מהי התנהגות שאינה מקובלת. וודא שהוא מבין שהוא לא יכול לנהום או לנשוך כדי להגן על האוכל שלו או על הצעצועים האהובים עליו, ושחיות המחמד הביתיות האחרות הן ידידות, ולא אויב. השיבה אינו יכול להיות אגרסיבי כלפי כלבים שהוא לא מכיר, ולכן חשיפה מוקדמת לכלבים אחרים חשובה מאוד, גם כדי שהוא לא יהיה ביישן או אגרסיבי כלפי אנשים.

חשוב לדעת: לא משנה כמה נחמד וחביב גור השיבה אינו שרכשתם מהמגדל, הוא בהחלט יכול לפתח רמות שונות של נביחות, חפירות באדמה בחצר והתנהגויות לא רצויות אחרות אם הוא משועמם, לא מאולף או לא מפוקח.

שיבה אינו משחקים בשלג

התחל לאלף את הגור שלך כמה ימים לאחר הגעתו הביתה. זה אומר כבר בגיל שמונה שבועות. המתנה באילוף תגדיל את הסיכויים לקבל כלב עקשן וקשה לאילוף. התחילו את החשיפה לכלבים, חתולים, ילדים, רעשים, סביבה חדשה ואנשים זרים לאחר מספר ימים בודדים בו הגור הגיע אליכם. עשו זאת תחילה בביתכם או החצר ביתכם עד שהגור ישלים את כל חיסוני החובה שלו, ורק אח”כ צאו והפגישו את הגור עם סביבה וכלבים חדשים.

ואולי הכי חשוב: שאל את עצמך מדוע אתה מעוניין דווקא בגזע הזה, שוחח עם מגדל מנוסה מבית  גידול מוכר של גזע השיבה אינו המפוקח על ידי ההתאחדות הישראלית לכלבנות, תאר בפניו בדיוק מה אתה מחפש בכלב, ובקש סיוע בבחירת גור. מגדלים רואים את הגורים מדי יום ויכולים לתת המלצות מדויקות להפליא ברגע שהם מודעים לאורח החיים שלך ולאישיות שלך.

שיבה אינו – בריאות

מגדלים אחראיים של ההתאחדות הישראלית לכלבנות בודקים את כלבי הרבייה שלהם בבדיקת מחלות גנטיות, ומרביעים רק את הכלבים הבריאים והמבטיחים ביותר. אבל, לאימא טבע יש לפעמים תכנון אחר, וגור יכול לפתח אחת מהמחלות האופייניות לגזע למרות ההקפדה על הרבעה מבוקרת גנטית. ההתקדמות ברפואה הווטרינרית משפרת את הסיכויים שגם כלבים החולים במחלה שברוב המקרים הכלבים יכולים עדיין לחיות חיים טובים. לכן, הקפד לקנות גור ממגדל שמוכר על ידי ההתאחדות הישראלית לכלבנות וכך תוכל לשפר את סיכוייך לקבל כלב בריא.

השיבה הוא כלב שנחשב לדי בריא, אך בעיות גנטיות שנצפו כוללות דיספלזיה של מפרק הירך, ובעיות עיניים. אלרגיות הן גם בעיה בגזע, כולל אלרגיות לשאיפה, המכונות אטופיה, הגורמות לרוב לגירוד. אז אם אתה רואה סימני גירוד, אדמומיות או נשירת שיער, פנה מיד לווטרינר. בדרך כלל רואים גם מחלת חניכיים, לכן כדאי שתכינו תוכנית מונעת לטיפולי שיניים החל מהיותו גור.

ואל לנו לשכוח את אחת הבעיות הבריאותיות הנפוצות ביותר בעולם: ההשמנה. שמירה על השיבה במשקל המתאים היא אחת הדרכים הקלות ביותר להגן על הבריאות הכללית שלו, ובכך  להבטיח כלב בריא לכל החיים.

שיבה אינו – טיפוח

סרק והברש את הפרווה הכפולה של השיבה אינו מדי שבוע כדי לשמור על ניקיונה וכדי להסיר שיער מת. בעונות הנשירה והחלפת הפרווה באביב ובסתיו, הברשה יומית תעזור לשמור על הסרת השיער העודף. בנוסף, יש לגזור את הציפורניים לפי הצורך (במיוחד אצל השיבה שציפורניים ארוכות יכולות לגרום לו לסבל רב), לצחצח את שיניו ולשמור על האוזניים נקיות כדי למנוע זיהומים.

התוכן באדיבות מר יוסי חדד יו”ר מועדון השפיץ, ובעלים של בית הגידול “הר הדר”.

 

חוג הישראלי לכלבי שפיץ – התאחדות הישראלית לכלבנות

מקדמת הגזע הינה הגב’ נטלי אופרין

טלפון 0543018134  natashaofrin24@gmail.com

.

בתי גידול/מגדלים

Shou Shan

Holot Ha Zman

 

 

תכונות אופי:

Icon נשירה
Icon מתאים לדירה
Icon דורש פעילות
Icon דורש בעלים מנוסה ואסרטיבי

תכונות

מתאים למגורים בדירה
מתאים לבעלים לא מנוסה (כלב ראשון) ופחות אסרטיבי
רמת רגישות של הכלב
מסוגלות להישאר לבד
התמודדות עם מזג אוויר קר
התמודדות עם מזג אוויר חם
הבעת חיבה לבני המשפחה
צרכים חברתיים
מתאים באופן יוצא מהכלל לילדים
ידידותי לזרים
טריטוריאלי
יכולת שמירה
ידידותי לכלבים אחרים
ידידותי לחתולים
רמת נשירה
רמת הזלת ריר
קל לטיפוח (בעיקר פרווה)
נטייה להשמנה
גודל
קל לאילוף
רמת השימוש בפה
יצר טרף
נטייה טבעית לנבחנות
נטייה טבעית לשוטטות
רמת אנרגיה
רמת נמרצות
רמת ההפעלה הנדרשת
נטייה טבעית למשחק

מודעות.

מאמרים שיכולים לעניין אותך.