טוי רוסי (טוי טרייר) למכירה - פטפיינדר
אודות ההתאחדות הישראלית לכלבנות התאחדות החתולים הישראלית מכללת ברושים

טוי רוסי (טוי טרייר).

בית > מידע גזעים > טוי רוסי (טוי טרייר)

טוי רוסי (טוי טרייר)

טוי רוסי Russkiy Toy

שייך לקבוצת כלבי הטוי / כלבי לוויה קבוצה 9

תוחלת חיים ממוצעת: 15-18 שנים

גובה ומשקל: גובה 22-27 ס”מ לכלב בוגר, משקל 1.5-3 ק”ג לכלב בוגר

רקע כללי

הטוי הרוסי הוא כלב זעיר שלעתים קרובות גורם לאנשים לחשוב בטעות כי מדובר בכלב מסוג צ’יוואווה. הטוי הרוסי, שמקורו בפיתוח רוסי של גזע הטוי טרייר האנגלי, הוא בדרך כלל כלב פעיל ועליז, והוא יכול להופיע עם פרווה ארוכה או פרווה קצרה וחלקה, שתיהן קלות מאוד לטיפוח. גזע זה ידוע גם בשמות אחרים: “טוי טרייר מוסקבאי”, וכן “טוי טרייר רוסי ארוך שיער”.

הטוי הרוסי הוא זן נדיר. עם משקל של 1.5-3 ק”ג הוא אמנם אחד הגזעים הקטנים ביותר, אבל זה לא אומר שאין לו אישיות גדולה.

אם אתם מחפשים כלב קטן שיכול להיות כלב טיפולי או כלב פעיל בספורט כלבני, הטוי הרוסי הוא בהחלט בחירה שצריך לקחת בחשבון. אם אתם מחפשים כלב שישכב בנוחות על הברכיים ויתפנק עליכם רוב היום אז אולי כדאי שתחשבו פעמיים לפני שאתם בוחרים בטוי הרוסי, כי כלב זה הוא בדרך כלל כלב אנרגטי שאוהב טיולים ומשחקים, אך כמובן שגם פינוקים והתרפקות על בעליו.

למרות שהטוי הרוסי אוהב לשחק בחוץ, חשוב מאוד לפקח עליו כשהוא בחוץ או בחצר אם אתם מתגוררים באזור עם טורפים אוויריים כמו נצים, או טורפים יבשתיים כמו תנים או שועלים, שכן אלו עלולים לראות בטוי הרוסי טרף קל. אם אינכם יכולים לפקח על הטוי הרוסי כשהוא מחוץ לבית, כדאי מאוד להגביל היציאה שלו לאזור סגור ומקורה.

טוי רוסי משחקים בים

*תמונה זו באדיבות הגב’ אירנה בל מבית הגידול של הטוי הרוסי  BELLTOY OSHER kennel – IKC – FCI 

הטוי הרוסי מתאים מאוד לדירה שכן הוא לא דורש מרחבים גדולים למחייה ולא דורש שטח גדול לפעילות. טיולים קצרים בשכונה או העיר יכולים בהחלט להספיק לטוי הרוסי. וכמו שהטוי הרוסי הוא כלב שמתאים לדירות, הוא באותה מידה יתאים גם לחוות ובתי קרקע. למעשה, הטוי הרוסי יסתגל לכל סוג של מגורים שתספק לו, אך הוא בשום פנים ואופן לא יכול לחיות בחוץ, שכן הטוי הרוסי הוא כלב קטן מדי הרגיש לחום ולקור, והוא חייב לשהות בסביבת בני משפחתו האנושית.

למרות גודלו הקטן, הטוי הרוסי יכול להוות בחירה טובה עבור משפחות עם ילדים שגילם לפחות 6 שנים, בכפוף לכך שתדריכו את הילדים כיצד יש לטפל בו, ושתלמדו אותם לנהוג בעדינות בטוי הרוסי. ילדים קטנים מאוד עלולים להפיל אותו בטעות או לדרוך עליו, ובכך לגרום לו לשברים אות לחבלות, במיוחד בהיות הטוי הרוסי גור. חשוב שתמיד יהיה מבוגר שנוכח במפגש בין הטוי הרוסי לילדים הקטנים כדי שזה יפקח ויוודא שהילדים נוהגים בטוי הרוסי בעדינות ובכבוד.

הטוי הרוסי בד”כ ידידותי כלפי בעלי חיים אחרים, לרבות חתולים, ואם הטוי הרוסי יגדל עם כלבים אחרים אל תתפלא אם דווקא הוא למרות גודלו יהיה הכלב השולט.

הטוי הרוסי מגיע בצבעי שחור ושזוף, חום ושזוף, כחול ושזוף, או גווני אדום עם או בלי כיסוי שחור או חום. הוא בעל אוזניים גדולות ודקות שמונחות גבוה על ראשו.

טוי רוסי למכירה

*תמונה זו באדיבות הגב’ אירנה בל מבית הגידול של הטוי הרוסי BELLTOY OSHER kennel – IKC – FCI

ההיסטוריה של הטוי הרוסי

הטוי טרייר האנגלי אשר שימש בעבר כבן לוויה של האריסטוקרטיה הרוסית כמעט ונכחד  לאחר המהפכה הרוסית. בחלוף הזמן, כאשר למגדלים הרוסים הייתה שוב גישה לכלבים מחוץ לארצם, הם גילו כי הטוי טרייר האנגלי שלהם פיתח מראה שונה ומובהק והם כבר לא דומים לטוי טרייר האנגלי של המערב. שמו של גזע זה שונה ברוסיה ל”טוי טרייר רוסי” ובהמשך נקרא בקיצור “טוי רוסי”.

סרטון זה באדיבות הגב’ נעמי קלרמן 0546187898 מבית הגידול של הטוי הרוסי  Pretty Toy  

בשנת 1958 נולד כלב זכר ארוך שיער ששמו צ’יקי מהרבעה של שני כלבי טוי רוסי בעלי פרווה קצרה. כלב זה הורבע עם כלבה בעלת פרווה שהיא מעט ארוכה, וכך צאצאיהם הפכו לאבות הסוג של מה שכונה אז “טוי טרייר מוסקבאי ארוך שיער”, כך שבסופו של דבר הפכו שני הסוגים לגזע אחד עם שני זנים: טוי רוסי ארוך שיער (בעל פרווה ארוכה בקצות האוזניים, בזנב ובירך האחורית) וטוי רוסי קצר שיער (בעל פרווה קצרה חלקה ומבריקה).

החל משנת 2017 הוכר הגזע רשמית על ידי ה- FCI בשם יחיד “טוי רוסי” הכולל את שני הזנים בעלי שני סוגי השיער. ה- AKC סיווג את הטוי הרוסי בקבוצת כלבי הטוי, והחל מינואר 2010 הורשה גזע זה להשתתף בפעילויות הספורט הכלבני של כלבי הלוויה בהתאחדות הכלבנית האמריקאית.

טוי רוסי משחק בתוך אוטו אדום

*תמונה זו באדיבות הגב’ נעמי קלרמן מבית הגידול של הטוי הרוסי  Pretty Toy Russian Toy 

טוי רוסי – אופי  והתנהגות

הטוי הרוסי הוא כלב נועז ומקסים, והוא אחד הגזעים המתוארים לעתים קרובות כ”כלב גדול בגוף קטן”. היה מוכן להגן עליו מפני עצמו, כדי שלא ייכנס לעימות עם כלבים גדולים יותר שלא תמיד מכבדים את סמכותו. כמו כלבים קטנים רבים, גם הטוי הרוסי אינו מודע לגודל שלו, ולכן הוא לא יהסס לאתגר כלב הגדול מהם פי כמה וכמה. כמו כן, וכמו הרבה כלבים קטנים, קשה לאלף את הטוי הרוסי להרגלי הבית אם לא נוקטים באילוף עדין סבלני ועקבי.

לא משנה מה תעשה, הטוי הרוסי תמיד יהיה מוכן להיות שם אתך. הוא מוכן לכל דבר והוא בהחלט אינו תובעני ואינו מתוח – מה שהופך אותו לבן לוויה נהדר. עם משפחתו הטוי הרוסי הוא בדרך כלל כלב נמרץ ומאושר הנוטה להיות ידידותי, עם חשיפה נכונה מגיל צעיר, גם לאנשים זרים. זהו כלב הנוטה להיות תמיד בטוח בעצמו, ואופיו הערני הופך אותו לרוב לכלב שמירה מצוין (התראה בלבד), והוא בדרך כלל יודיע לך אם מישהו מתקרב לבית.

מכיוון שזהו כלב אינטליגנטי, לפעמים עקשן, אשר נהנה מתשומת לב, הטוי הרוסי בדרך כלל לומד במהירות ובקלות פקודות והוראות חדשות. תגמלו אותו בשבחים ופינוקים, אל תשעממו אותו על ידי חזרה מופרזת של אותו תרגיל או פקודה, ואז תגלו שיש לכם כלב קטן ומאומן להפליא.

לא משנה כמה נחמד וחביב גור הטוי הרוסי שרכשתם מהמגדל, הוא בהחלט יכול לפתח רמות שונות של בעיות התנהגות כגון נביחות, חפירות באדמה בחצר, נשכנות, רודנות ועוד התנהגויות לא רצויות אחרות אם הוא משועמם, לא מאולף או לא מפוקח.

התחל לאלף את הגור שלך כמה ימים לאחר הגעתו הביתה. זה אומר כבר בגיל שמונה שבועות. המתנה באילוף תגדיל את הסיכויים לקבל כלב עקשן וקשה לאילוף. התחילו את החשיפה לכלבים, חתולים, ילדים, רעשים, סביבה חדשה ואנשים זרים לאחר מספר ימים בודדים בו הגור הגיע אליכם. עשו זאת תחילה בביתכם או החצר ביתכם עד שהגור ישלים את כל חיסוני החובה שלו, ורק אח”כ צאו והפגישו את הגור עם סביבה וכלבים חדשים.

ואולי הכי חשוב: שאל את עצמך מדוע אתה מעוניין דווקא בגזע הזה, שוחח עם מגדל מנוסה מבית  גידול מוכר של גזע הטוי הרוסי המפוקח על ידי ההתאחדות הישראלית לכלבנות, תאר בפניו בדיוק מה אתה מחפש בכלב, ובקש סיוע בבחירת גור. מגדלים רואים את הגורים מדי יום ויכולים לתת המלצות מדויקות להפליא ברגע שהם מודעים לאורח החיים שלך ולאישיות שלך.

טוי רוסי – בריאות

מגדלים אחראיים של ההתאחדות הישראלית לכלבנות בודקים את כלבי הרבייה שלהם בבדיקת מחלות גנטיות, ומרביעים רק את הכלבים הבריאים והמבטיחים ביותר. אבל, לאימא טבע יש לפעמים תכנון אחר, וגור יכול לפתח אחת מהמחלות האופייניות לגזע למרות ההקפדה על הרבעה מבוקרת גנטית. ההתקדמות ברפואה הווטרינרית משפרת את הסיכויים שגם כלבים החולים במחלה שברוב המקרים הכלבים יכולים עדיין לחיות חיים טובים. לכן, הקפד לקנות גור ממגדל שמוכר על ידי ההתאחדות הישראלית לכלבנות וכך תוכל לשפר את סיכוייך לקבל כלב בריא.

טוי רוסי משחק

*תמונה זו באדיבות הגב’ נעמי קלרמן מבית הגידול של הטוי הרוסי  Pretty Toy Russian Toy 

 

הטוי הרוסי הוא כלב בריא בדרך כלל. תוחלת החיים הממוצעת שלו היא 10 עד 12 שנים, ועם טיפול גידול נכון הוא עשוי לחיות עד 15 שנה ומעלה.

גזעי טוי ככלל יכולים בקלות להפוך לבררנים באוכל, אך לעיתים קרובות בעיה זו נוצרת באופן לא מכוון דווקא על ידי האנשים. אל תיתן לטוי הרוסי שלך להיות בררן, תן לו זמן להסתגל למה שהוא אמור לאכול והשתדל שלא לתת לו אוכל אחר כדי לצמצם את תופעת הבררנות. באותה מידה, יש להיזהר מתופעה של אכילת יתר שעלולה לגרום לבעיות השמנה ולמשקל עודף על השלד של הטוי הרוסי.

כמו כל הכלבים הזעירים, גם הטוי הרוסי עלול לפתח בעיות אסטטיות ובריאותיות בכל הקשור לשיניו, ולכן חשוב לעקוב מגיל צעיר אחר התפתחות שיניו של הטוי הרוסי ולדאוג להגיינית הפה שלו על ידי שימוש במשחת שיניים מתאימה וצעצועים או חטיפים דנטליים. מומלץ מאוד לקחת את הכלב לביקורת שגרתית אצל הווטרינר כדי לוודא שהתפתחות שיניו תקינה ולא מחייבת התערבות ווטרינרית כגון עקירת שן כדי לפנות מקום בפיו להתפתחות תקינה של שאר השיניים, או ניקוי שיניים מרובד החיידקים.

ואל לנו לשכוח את אחת הבעיות הבריאותיות הנפוצות ביותר בעולם: ההשמנה. שמירה על הטוי הרוסי במשקל המתאים היא אחת הדרכים הקלות ביותר להגן על הבריאות הכללית שלו, ובכך  להבטיח כלב בריא לכל החיים.

טוי רוסי – טיפוח

הטוי הרוסי מתחלק לשני זנים: טוי רוסי ארוך שיער וטוי רוסי קצר שיער. כך או כך, הטוי הרוסי הוא בהחלט כלב קל לטיפוח ודורש סירוק קל כדי להסיר שיער מת, אך כדי לשמור על פרוותו של הטוי הרוסי ארוך השיער במצב האופטימלי ללא סבכים או ראסטות, יש לסרק אותה בתדירות גבוהה יותר על בסיס יומיומי ובאופן קבוע כמו כל כלב ארוך שיער. הקפד לסרק את הנוצות (השיער הארוך יותר) שעל האוזניים, הרגליים והזנב. חשוב לספר את השיער סביב הקצה האחורי כדי לעזור לשמור על האזור נקי. כדאי גם לקצוץ את השיער שבין כריות כף הרגל. כדאי לדעת שאצל טוי רוסי ארוך שיער ישנה נשירה מוגברת של הפרווה בתקופות האביב והסתיו. גורים ינשירו יותר שיער עם החלפת פרוות הגור לפרוות כלב בוגר.

טוי רוסי שחור

*תמונה זו באדיבות הגב’ נעמי קלרמן מבית הגידול של הטוי הרוסי  Pretty Toy Russian Toy 

את שני זני הטוי הרוסי מומלץ לרחוץ באמצעות שמפו המיועד לכלבים רק לפי הצורך. זה יכול להיות פעם החודש, או לעתים קרובות יותר של פעם בשבוע או פעם בשבועיים אם הוא ישן איתך ביחד במיטה. הקפד לסרק  אותו היטב לפני הרחצה כדי להסיר סבכים או ראסטות.

כל השאר זה טיפול בסיסי. אם אינך ייודע כיצד לעשות זאת בעצמך, גש לווטרינר שיגזוז את ציפורני הרגליים כל כמה שבועות לפי הצורך, ציפורניים ארוכות יכולות להיתפס בדברים ולהיתלש, מה שיגרום לכאב רב ולדימום. מומלץ לבקש מהמגדל ממנו רכשתם את הגור שילמד אתכם כיצד לגזוז את ציפורניו של הכלב בצורה נכונה ובטוחה. צחצחו את השיניים לעיתים קרובות במשחת שיניים ייעודית לשם שמירה על בריאות השיניים ורעננות הפה והנשימה. קחו את הכלב לביקורת תקופתית אצל הווטרינר כדי לוודא שהתפתחות השיניים תקינה.

התוכן באדיבות גב’ בל אירנה

 

החוג הישראלי לכלבים זעירים – ההתאחדות הישראלית לכלבנות

רכזת הגזע גב’ בל אירנה 0528687788

bell.irina3@gmail.com

 

מגדלים של טוי רוסי

 

בית גידול PRETTY TOY STARS ISRAEL

בית גידול  BELLTOY OSHER kennel – IKC – FCI

 

 

תכונות אופי:

Icon מתאים לדירה
Icon ידידותי לילדים
Icon קל לאילוף

תכונות

מתאים למגורים בדירה
מתאים לבעלים לא מנוסה (כלב ראשון) ופחות אסרטיבי
רמת רגישות של הכלב
מסוגלות להישאר לבד
התמודדות עם מזג אוויר קר
התמודדות עם מזג אוויר חם
הבעת חיבה לבני המשפחה
צרכים חברתיים
מתאים באופן יוצא מהכלל לילדים
ידידותי לזרים
טריטוריאלי
יכולת שמירה
ידידותי לכלבים אחרים
ידידותי לחתולים
רמת נשירה
רמת הזלת ריר
קל לטיפוח (בעיקר פרווה)
נטייה להשמנה
גודל
קל לאילוף
רמת השימוש בפה
יצר טרף
נטייה טבעית לנבחנות
נטייה טבעית לשוטטות
רמת אנרגיה
רמת נמרצות
רמת ההפעלה הנדרשת
נטייה טבעית למשחק

מודעות.

טוי רוסי נקבה קצר שיער РУССКИЙ ТОЙ ТЕРЬЕР

טוי רוסי נקבה קצר שיער РУССКИЙ ТОЙ ТЕРЬЕР

10000₪

טוי רוסי ארוך שיער

טוי רוסי ארוך שיער

9000₪

מיני גורה טוי רוסי | Русский той терьер мини-девочка

מיני גורה טוי רוסי | Русский той терьер мини-девочка

7000₪

טוי רוסי ארוך שיער

טוי רוסי ארוך שיער

7000₪

גורים טוי רוסי - BELLTOY OSHER Russian Toy

גורים טוי רוסי - BELLTOY OSHER Russian Toy

9000₪

טוי רוסי גורים русский той купить в Израиле

טוי רוסי גורים русский той купить в Израиле

9000₪

טוי רוסי ארוך שיער

טוי רוסי ארוך שיער

5500₪

טוי רוסי נקבה קצר שיער

טוי רוסי נקבה קצר שיער

8000₪

טוי רוסי

טוי רוסי

8000₪

זכר וזיווגים טוי רוסי ( кобель для вязок русский той терьер)

זכר וזיווגים טוי רוסי ( кобель для вязок русский той терьер)

טוי טרייר רוסי זכרים той терьер щенки

טוי טרייר רוסי זכרים той терьер щенки

5000₪

טוי טרייר רוסי זכרים той терьер щенки

טוי טרייר רוסי זכרים той терьер щенки

6000₪

טוי רוסי (טוי טרייר) גורים למכירה

טוי רוסי (טוי טרייר) גורים למכירה

9500₪

טוי רוסי שיער ארוך בית גידול PRETTY TOY

טוי רוסי שיער ארוך בית גידול PRETTY TOY

12000₪

טוי רוסי גורים למכירה קצר שיער

טוי רוסי גורים למכירה קצר שיער

12000₪

טוי רוסי גורים

טוי רוסי גורים

10000₪

טוי רוסי קצר שיער

טוי רוסי קצר שיער

12000₪

טוי רוסי גורים Russian toy puppy Русский той щенки

טוי רוסי גורים Russian toy puppy Русский той щенки

10000₪

טוי רוסי קצר שיער נקבה לתערוכות 🏆

טוי רוסי קצר שיער נקבה לתערוכות 🏆

15.000₪

טוי רוסי ארוך שיער

טוי רוסי ארוך שיער

12000₪

טוי רוסי ארוך שיער המלטה החדשה

טוי רוסי ארוך שיער המלטה החדשה

12.000₪

Русский Той Терьер / טוי רוסי

Русский Той Терьер / טוי רוסי

12.000₪

גור טוי רוסי קצר שיער - BELLTOY OSHER Russian Toy

גור טוי רוסי קצר שיער - BELLTOY OSHER Russian Toy

9000₪

גור טוי רוסי קצר שיער - BELLTOY OSHER Russian Toy

גור טוי רוסי קצר שיער - BELLTOY OSHER Russian Toy

9000₪

מאמרים שיכולים לעניין אותך.