בית גידול לחתולי בובטייל קורילי - Yunamari - פטפיינדר
אודות ההתאחדות הישראלית לכלבנות התאחדות החתולים הישראלית מכללת ברושים

בית גידול לחתולי בובטייל קורילי – Yunamari.

בית > בית גידול לחתולי בובטייל קורילי – Yunamari

בית גידול לחתולי בובטייל קורילי – Yunamari

התמחות: בובטייל קורילי

אריאל

חתולים עם זנב קצר היו חיים באיים קוריליים הרבה שנים – בדומה לכך שחתולים עם זנבות קצרים היו אופיינים ליפן הרבה שנים. אבל בובטייל קורילי שונה מגזע בובטייל יפני. בובטייל קורילי הוא גזע שנוצר באופן טבעי. באיים קוריליים חיו יפנים עד 1945. כתוצאה מהפסד של יפן במלחמת העולם השניה האוכלוסייה היפנית עזבה את האיים שהפכו להיות שטח ברית המועצות (עכשיו – רוסיה). אבל הרבה מהיפנים לא יכלו לקחת איתם את החתולים שלהם – הם נשארו באיים האלה. הרוסים שבאו לאיים הביאו איתם חתולים שלהם – בעיקר חתולים סיביריים. העירבוב של שני הגזעים שקרה באופן טבעי, ללא התערבת האדם התבטא בהופעת חתול שהיה דומה  גם לחתולים יפניים וגם לחתולים סיביריים בו-זמנית. בשנות השמונים של המאה שעברה אנשים התחילו להתעניין בחתולים מאיים קוריליים ובשנת 1991 סנדרט הגזע הראשון נכתב והתקבל ע”י הפדרציה הפלינולוגית של ברית המועצות. בשנת 1995 הגזע נהיה מוכר ב-WCF, ומאוחר יותר ב-TICA, FIFE וארגונים פלינולוגיים נוספים.
 
הגזע הכי נפוץ ברוסיה מכל הארצות אך לאחרונה הפופולריות של הגזע גודל ברחבי העולם. החתולים מגזע בובטייל קורילי הם חיות עם אופי נהדר, שאוהבים לשחק ומסתדרים היטב עם חיות אחרות, כלבים מביניהן. הם חתולים חזקים בעלי כושר שקופצים לגובה בקלות לכן הם זכו בשם חבה מיני לינקס.
בובטייל קורילי קיים בשתי ווריאציות של אורך הפרווה – פרווה קצרה ופרווה חצי ארוכה. בעלי פרווה ארוכה לא דורשים טיפול מיוחד – מספיק לסרק אותם פעם בשבוע כי לפרווה שלהם לא אמורה להיות נתיעה לקשרים. לא ידועות מחלות גנטיות שאופייניות לגזע הזה.
 
בובטייל קורילי הוא חתול בעל גוף חזק עם עצמות כבדות, רגליים אחוריות גבוהות יותר מרגליים קדמיות. זנב באורך בין 1.5 ס”מ עד 8 ס”מ. צורת הזנב היא מיוחדת לכל חתול – אין שני זנבות בדיוק אותו הדבר, בדומה לתביעות אצבע של בנאדם. צורת הזנב יכולה להיות ספירלה, מברשת או שפיץ קצר, ובכל זאת הרבה מהבובטיילים מסוגלים לקשקש בזנבות הקצרים שלהם.  

מוכר ע״י ההתאחדות כמגדל מומלץ

טלפון

0504661850

בית גידול לחתולי בובטייל קורילי – Yunamari
IMG_6675 resized
בית גידול לחתולי בובטייל קורילי – Yunamari