בואי, מיציל'ה, עוברים – איך לעבור דירה עם חתול? - פטפיינדר
אודות ההתאחדות הישראלית לכלבנות התאחדות החתולים הישראלית מכללת ברושים

המגזין.

בית > המגזין > בואי, מיציל’ה, עוברים – איך לעבור דירה עם חתול?

בואי, מיציל’ה, עוברים – איך לעבור דירה עם חתול?

ככלל, חתולים הם חיה טריטוריאלית. הם נוהגים להיקשר לשטח המחיה שלהם ולסמן בעלות על השטח באמצעות חיכוך הגוף או הפה, כך שכל מעבר דירה ושינוי טריטוריה עלולים להיות טראומטי עבורם. אז מה עושים כדי להפוך את המעבר להכי קל עבורם? הכנו לכם רשימה של 11 טיפים ורעיונות, שמתחילים עוד לפני יום המעבר וממשיכים אתכם חודש אחריו.

העברת חתול לטריטוריה חדשה מערערת את עולמו וגורמת לו לאיבוד שליטה, כשכל המוכר והידוע נשמט ביום אחד תחת רגליו. רויאל קנין אספה עבורכם מקבץ עצות של לפני, בזמן ואחרי, איך לצלוח את המעבר בשלום.

מעבר דירה עם חתולים
מעבר דירה עם חתולים

מה צריך לעשות לפני מעבר הדירה עם חתול?

הפחתת מפלס החרדה

ההכנות למעבר דירה מתחילות בדרך כלל כחודש לפני מעבר, ארגזים מפוזרים, תזוזות של חפצים ועוד, וכל אלה משפיעים על החתול שמרגיש בשינוי אווירה ועלול להילחץ. כדי להפחית את החרדה, התקינו מתקן דיפיוזר (feliway diffuser) המשחרר פרומונים להרגעת החתול, ובמקביל שקלו שימוש בתוספי תזונה או החלפת התזונה במזון ייחודי כחודש לפני המעבר.

הרגלת החתול למנשא

הניחו את המנשא במקום נגיש, ובתוכו שימו ממתקים ומצע נוח ורך כדי לייצר חוויה חיובית סביב המנשא ולעודד את החתול להיכנס לתוכו בקלות.

בזמן מעבר הדירה עם החתול

חדר סגור לגמרי

ביום המעבר הכניסו את החתול לחדר אחד סגור, כולל תריסים וחלונות, עם בגד או שמיכה בריח שהוא מכיר, ועם קערות מים ואוכל וארגז צרכים כמובן. מנעו כניסה של מובילים, ועדיף לא לפתוח את הדלת עד שהבית יהיה רגוע לחלוטין. הקדימו להעביר את החתול לבית החדש לפני הגעת המובילים, סביר שיהיה בלחץ גדול אחרי יום של רעשים בבית הישן ותתקשו להכניסו למנשא.

צום למניעת הקאה

אם מדובר בנסיעה ארוכה עדיף להימנע ממתן אוכל כמה שעות לפני הנסיעה. הלחץ והטלטלה עלולים לגרום להקאה.

אבטחת המנשא

סגרו את המנשא היטב, עדיף לחזק את הסגירה עם אזיקונים. החזיקו אותו מלמטה וחבקו צמוד לגוף, עדיף על פני החזקה בידית בלבד.

חתול גזעי בצבע לבן עובר דירה

אחרי מעבר הדירה מה עלינו לעשות?

מנשאי הוא מבצרי

זכרו בהגיעכם לבית החדש כי המנשא הוא הדבר הכי בטוח לחתול, הכי מוכר והכי מגונן, ולכן אל תדחקו בו לצאת מהמנשא, השאירו את דלת המנשא פתוחה (נתקו אותה מהמנשא), הקפידו, כאמור, על חלונות, תריסים ודלתות סגורים, תריסים פתוחים אינם מונעים בריחה, והחתול ייצא בזמן שירגיש בטוח מספיק.

דיפיוזר להרגעה

מומלץ להתקין דיפיוזר גם בבית החדש, אם אפשר לפני הגעת החתול לבית, ולהשאירו פעיל 24/7, לפחות לחודש ההסתגלות מחדש. ובמקביל המשיכו בתוספי המזון או באוכל מיוחד גם כן למשך חודש.

חשיפה בהדרגה

ההסתגלות לבית חדש ולטריטוריה חדשה עלולה לקחת זמן לרוב החתולים, וההמלצה היא לחשוף את החתול כל פעם קצת, חדר שניים בכל כמה ימים.

זה לא הזמן לחדש לי את המיטה

חפצים מהבית הישן הנושאים עליהם את הריחות המוכרים הם פתרון נהדר להקלה על המעבר, הביאו אתכם את כלי האוכל הישנים, את המיטה או כל ריהוט חתולים אחרים שהיה בשימוש, וחכו עם ההתרגשות לחדש גם להם.

מסתור בטוח

ספקו לחתול מקומות תצפית ומסתור גבוהים רבים ברחבי הבית החדש שיוכל להביט על המתרחש מלמעלה ולהרגיש בטוח.

אקלום בתוך הבית לפני יציאה לחצר

אם החתול שלכם רגיל לחצר בבית הישן, ובכוונתכם לאפשר לו יציאה בבית החדש, אל !! תשחררו אותו מייד. סגרו אותו בבית לפחות שבועיים, עדיף יותר. אל תתפתו לתחינות, יללות, שריטת הדלת וניסיונות הבריחה. גורל החתול שלכם תלוי בסבלנות שלכם. החוץ חדש עבורו כמו הפנים, הרעשים, הקולות, הריחות וחתולי השכונה, “בעלי השטח” המהווים איום לחתול חדש. ראשית תנו לו לצבור ביטחון בתוך הבית החדש, ובהמשך חשפו אותו לאט לאט לחצר.

לסיכום, אז איך עוברים דירה עם החתול?

מעבר דירה עם החתול מצריך הכנות וזהירות. לא כל החתולים יחוו את אותה החוויה, וחלק מהם לא יתרגשו כלל מהמעבר ומייד ייפתחו חזרה ויתהלכו בביטחון גמור. אך אלה שכן יתרגשו זקוקים לעזרתכם בנחיתה קלה בבית החדש. היעזרו בעצות, או בחלק שנראות לכם מתאימות לחתול שלכם. אתם מכירים אותו הכי טוב. בהצלחה במעבר!

מעבר לעמוד של חתולים גזעיים לחצו כאן!

שתף את הכתבה