איך לתת תרופות לכלב מבלי לאבד את היד? - פטפיינדר
אודות ההתאחדות הישראלית לכלבנות התאחדות החתולים הישראלית מכללת ברושים

המגזין.

בית > המגזין > איך לתת תרופות לכלב מבלי לאבד את היד?

איך לתת תרופות לכלב מבלי לאבד את היד?

המשימה לתת תרופות לכלב עלולה להיות לא קלה, ויש כלבים שככל שהרצון שלנו יהיה חזק יותר ההתנגדות שלהם תגבר בהתאם, לא משנה כמה נסביר להם שזה לטובתם. כדי להקל עליכם ועליהם אספנו עבורכם שיטות שונות, וחילקנו אותן על פני 6 דרכי הטיפול המוכרות למתן תרופות או מוצרי מניעה, בתקווה שיעזרו לכם לעזור להם.

ילדות נותנות תרופה לכלב
ילדות נותנות תרופה לכלב

איך לתת כדורים או קפסולות לכלב?

רוב התרופות מופיעות בצורה זו, ואם הכלב שלך בעל נטייה לבלוע כדורים בקלות – זכית.

חלק מהכלבים יבלעו את התרופה בתוך חתיכת בשר, חמאה או ממתק, בזמן שאחרים יאכלו את כל המסביב, חוץ מהכדור. במקרה שאתה משתייך לזרם השני, השיטה היא לפתוח את פיו של הכלב, להכניס את הכדור כמה שיותר עמוק, לסגור את הפה ולעסות את הגרון כדי לעודד את רפלקס הבליעה.

בנוסף יש לנו חדשות מעודדות, בתחילת שנת 2020 השיקה רויאל קנין מוצר עזר לבליעת כדורים Pill-assist, מעין גלולה המתאימה את עצמה למבנה הכדור ועוטפת אותו. הכלב מתפתה לטעם וממהר לבלוע את כל החבילה. יעילות המוצר מצביעה על הצלחה של 97%.

איך לטפטף טיפות אוזניים לכלב?

צורת האוזן של הכלב (האות L) מקשה על טפטוף טיפות אוזניים או מריחת משחה בצורה יעילה, וכדי להבטיח שתעלת האוזן מטופלת היטב, החלק החיצוני של האוזן צריך להיות מורם מעלה, ככל שניתן, לאפשר את פתיחת התעלה. ואז לטפטף את הטיפות ולמנוע את ניעור הראש, למסז’ את בסיס האוזן כדי להספיג את הנוזל פנימה, ובסיום פעולה זו לשחרר את הכלב לניעור שאריות הנוזל.

איך לתת סירופ לכלב ישירות לפה?

חלק מסוגי הסירופ הם בעלי טעימות סבירה ואפילו גבוהה והם יעורבבו באוכל רטוב וייאכלו בקלות, אך לא כל סירופ טעים וחלקם ישתלטו על טעם המזון והכלב לא יסכים לאכול. במקרה כזה אין ברירה אלא לתת את הסירופ דרך הפה ומומלץ להשתמש במזרק רחב מספיק, שיאפשר כמה שפחות הזרקות לפה. תאמינו לנו, הכלב יאבד סבלנות במהרה.

את קצה המזרק הניחו בצד הפה בין השיניים האחוריות, הזריקו את הנוזל באיטיות פנימה והשגיחו שהכלב מקפיד לבלוע באופן רגיל. הימנעו מהזרקת הנוזל מהחלק הקדמי של הפה ישירות לתוך הגרון.

איך לטפטף טיפות עיניים לכלב?

מרבית בעיות העיניים מחייבות שימוש בטיפות עיניים, ולרוב יש צורך בשני אנשים, אחד להחזיק את הכלב והשני לטפטף בזהירות בפינת העין העליונה, כשהוא מחזיק את הבקבוק מחוץ לטווח הראייה של הכלב. כך הנוזל נופל על החלק העליון ומכסה את שטח הקרנית לפני שהוא מתפנה דרך תעלת הדמעות.

איך לשים אמפולה לכלב?

חומרים מניעתיים היעילים לאורך זמן ניתנים בדרך כלל בדרך של טפטוף נקודתי על העור באמצעות פיפטה/אמפולה אשר מחדירים בין שערות הפרווה ומפזרים נקודתית על העור. חשוב מאוד לפזר את החומר על העורף, בין עצמות הכתפיים, הרחק מהישג ליקוק של האזור.

איך למרוח משחה לכלב?

קרמים יש למרוח על עור נקי, תוך כדי תנועות מסאז’ עדינות להספגת החומר לרקמות. שימו לב שעבור חלק מהכלבים הקרם הוא בבחינת ‘קרם דה לה קרם’, והם לא מפסיקים ללקק, ועדיף למנוע מהם פעולה זו באמצעות קולר אליזבט או קולר E.

לצפייה בכלבים גזעיים מתועדים באתר לחצו כאן!

שתף את הכתבה