מה זה אג'יליטי? תכירו את ספורט הזריזות לכלבים - פטפיינדר
אודות ההתאחדות הישראלית לכלבנות התאחדות החתולים הישראלית מכללת ברושים

המגזין.

בית > המגזין > מה זה אג’יליטי? תכירו את ספורט הזריזות לכלבים

מה זה אג’יליטי? תכירו את ספורט הזריזות לכלבים

כלבים וחברים - המרכז לכלבנות אחראית

אחד מענפי הספורט הכלבני המשגשגים ביותר נקרא “אג’יליטי” (agility) זהו ספורט הזריזות לכלבים והוא מיועד לצוות של אדם (נוהג/ת) וכלבו/תו, והוא מתאים לכל אדם וכמעט לכל כלב/ה.

הצוות של אדם וכלבו רצים במסלול מכשולים, שנקבע בכל פעם מחדש, המורכב ממקפצות שונות לגובה ולרוחק, מנהרות ומכשולים שונים כגון גלגל, גשר, סלאלום, חומה, נדנדה ועוד. הצוות נבחן על המהירות בה הוא מסיים את המסלול, ובדיוק הביצוע. מעבר מוצלח של מסלול תלוי בתכנון מראש של הנוהג (האדם), בתקשורת טובה בינו לבין כלבו, היכולת שלהם לסמוך אחד על השני, שפת גוף ויכולות של זריזות ומהירות.

ספורט האג’יליטי נולד בשנות ה-70 המאוחרות באנגליה, והוא נשען על יכולות עתיקות של כלבים, בעיקר כלבי רועים וכלבי שירות. האג’יליטי מתאים לכלבים מעורבים ומתועדים כאחד ולנוהגים בכל גיל. ענף מיוחד הינו הפאראג’יליטי המיועד לנוהגים/ות בעלי לקויות גופניות או אחרות.

לישראל הגיע ספורט זה סמוך להיווסדו וקבוצת האג’יליטי הראשונה התאמנה במשך שנים ארוכות בחוות הדוד משה בכפר טרומן. כיום פעילות בארץ קבוצות אימון רבות. החל מראשון לציון (שם פעיל כיום המועדון הראשון), דרך משמר השבעה (המועדון הגדול בארץ), עכו, ירושלים ובאר שבע. יש בארץ ספורטאי אג’יליטי המתחרים ברמות הרשמיות ברחבי העולם ולצידם מאות מתאמנים חובבים שנהנים מספורט עמי בריא לגוף ולנפש, המחזק את הגמישות, את הזיכרון, את מודעות הגוף ובעיקר את הקשר עם הכלב ותקשורת בכלל.

ביום שבת הקרוב, 19.6.21 , בשעה 17:00 , יערך הפנינג אג’יליטי בחוות הדוד משה בכפר טרומן. ספורט האג’יליטי חוזר אל המקום בו החל את פעילותו בארץ. ההפנינג יכלול תחרות לא רשמית ובה מסלול מתחילים פתוח ומקצה ג’אמפינג לצוותים מתקדמים. למעלה מ-30 צוותים ישתתפו בארוע הספורט העממי, ובמקום יהיו גם דוכנים והמון המון אוהבי כלבים.

הפנינג זה מהווה את ארוע הפתיחה בפעילותו של הסניף החדש של מועדון האג’יליטי “דוג אקטיב” שיפעל במרכז “כלבים וחברים” בכפר טרומן. החל מה-1.7.21 יפעלו במקום חוגי אג’יליטי למתחילים ומתקדמים.

בנוסף, במהלך החודשים יולי ואוגוסט יערכו במקום מחנות קיץ מיוחדים לילדים מגיל 8 ומעלה. המחנות יערכו בימים א-ה. התוכנית כוללת עבודה בחיזוקים חיוביים, תוך מתן דגש לבניית בטחון עצמי, תקשורת, קואורדינציה, התמדה ודחיית סיפוקים, עבודת צוות וכושר מנהיגות, בדרך של תנועה, משחק, הנאה ותחושת הצלחה. הילדים יעבדו עם כלבים מאומנים, יקבלו יחס אישי בדגש על העצמה אישית, פיתוח אחריות אישית ובעיקר – המון אהבה לכלבים.

פטפיינדר שמח להזמין את גולשיו להפנינג אג’יליטי ביום שבת 19.6.21 החל משעה 17:00 ב”חוות הדוד משה כפר טרומן” הכניסה ללא תשלום (ההזמנה היא להולכי על 2, כלבים משתתפים לפי רישום מוקדם מראש בלבד).

אורית נבו - כלבים וחברים

שתף את הכתבה