10 דברים שפשוט חייבים לדעת לפני שמאמצים כלב - פטפיינדר
אודות ההתאחדות הישראלית לכלבנות התאחדות החתולים הישראלית מכללת ברושים

המגזין.

בית > המגזין > 10 דברים שפשוט חייבים לדעת לפני שמאמצים כלב

10 דברים שפשוט חייבים לדעת לפני שמאמצים כלב

מעוניינים לאמץ כלב? אנו כמובן שמחים על כך, אך באותה נשימה אנו מציעים לכם לקרוא על עשרת הדברים שאתם פשוט חייבים לדעת לפני שמאמצים כלב.

אימוץ כלבים והבאתם לסביבת המגורים האישית של כל אחד ואחת מביניכם, היא ללא ספק אירוע משמח ומשמעותי המאפשר לכם ליהנות מהיצע מגוון של יתרונות בכל הנוגע לגידול כלבים. יחד עם זאת, פעולת האימוץ וגידול הכלב, כרוכה בלא מעט אחריות , ולכן, אנו ממליצים לכם לבחון היטב האם אתם ערוכים לקראת המשימה. לצורך כך, ריכזנו עבורכם  רשימה של 10 דברים שאתם חייבים לדעת לפני שאתם מאמצים כלב.

להלן 10 טיפים עיקריים

האם עומד לרשותכם הזמן הנדרש לטיפול בכלב

גידול כלב, בין אם מדובר בגור כלבים או כלב בוגר, מחייב אתכם להקדיש זמן פנוי לצרכי הטיפול היומיומי הכולל בין היתר: הוצאת הכלב לטיול, האכלה וכדומה. ולכן, אנו ממליצים לכם בראש ובראשונה לבדוק עם עצמכם האם באמת עומד לרשותכם הזמן הנדרש לצורך כך.

האם סביבת המגורים שלכם ערוכה לגידול כלב

על מנת לספק לכלב סביבת גידול נאותה, תדרשו בין היתר להכין את ביתכם וסביבת המגורים וזאת בהתאם לאזור הייעודי בו אתם מתכננים לגדל את הכלב (בתוך חלל הבית/דירה, בחצר וכדומה).

סוג הכלב ואופיו

כאשר ניגשים לאמץ כלב, חשוב לבדוק איזה סוג כלב הכי יכול להתאים לכם: האם מדובר בכלב גדול או קטן, האם מדובר בגור כלבים או בכלב בוגר וכדומה. כמו כן, חשוב לברר מהו אופיו של הכלב והאם הוא מותאם לאופייה והרכבה של המשפחה. בכל הנוגע לסעיף זה, חשוב לציין שכלב גדול זקוק למרחב מחייה גדול יותר ולכן הוא עלול לסבוב מבעיות בריאותיות לאורך זמן בסביבת מגורים קטנה. כמו כן, חשוב לציין שהבאת גור כלבים הינה פעולה אשר תצריך מכם זמן רב ואנרגיה רבה בחודשי הגידול הראשונים ולכן חשוב שתהיו ערוכים לכך.

 

היוועצות מוקדמת עם אנשים בסביבתכם המגדלים כלבים

במידה וגם אתם מעוניינים לאמץ כלב כזה או אחר, אנו ממליצים לכם להיוועץ עם אנשים בסביבתם הקרובה המגדלים כלבים. היוועצות זו, תאפשר לכם להיחשף למכלול ההיבטים הנלווים לגידול כלבים באזור מגוריכם ואף לשמוע מהם על טיפים ועצות לגידול כלבים.

בדקו מהן ההוצאות הכספיות להן תדרשו

גידול כלב לאורך זמן כרוך בהוצאות כספיות גבוהות ולכן מומלץ לבדוק בראש ובראשונה האם אתם ערוכים לכך. ההוצאות הכספיות הנלוות לגידול כלבים (מכל סוג ובכל גודל) כוללות בין היתר: עלויות טיפול ווטרינרי שוטף או נחוץ (חיסונים, אשפוזים, ניתוחים וכדומה), מזון לכלב, רכישת ציוד ומוצרים שונים (חומר נגד קרציות, מוצרי טיפוח לרחצת כלבים וכדומה).

 

 

מצאו ווטרינר טוב

וטרינר טוב יאפשר לכם ליהנות מגידול של כלב בריא לאורך שנים ובלא מעט מקרים אף להאריך את חיי הכלב אותו אתם מגדלים במספר שנים. ברוב המקרים, מומלץ למצוא וטרינר טוב הממוקם באזור מגוריכם, אך במידה ותדרשו לנסוע מעט לצורך כך – אל תהססו.

אספו כמה שיותר מידע על סוג הכלב אותו אתם מעוניינים לאמץ ולגדל – בדומה לכל תחום אחר, גם בכל הנוגע לגידול כלבים, ידע זה כוח, ולכן, חשוב שתאספו כמה שיותר מידע על סוג הכלב אותו אתם מעוניינים לאמץ ולגדל.

 

 

ילדים קטנים וכלבים

במידה ואתם מתכוונים לאמץ כלב למשפחה עם ילדים קטנים אנו ממליצים לכם לקרוא כמה שיותר תכנים אודות אינטראקציות חיוביות אותן ניתן ליישם בין פעוטות וילדים קטנים לבין כלבים.

 מצאו פנסיון טוב באזור מגוריכם

במידה ואתם חובבי נסיעות ואם גם אתם נדרשים לטיסות תכופות לחו”ל או לטיולים ממושכים בארץ, אנו ממליצים לכם לאתר פנסיון טוב לכלבים בו תוכלו לשכן את כלבכם בזמן היעדרותכם.

טכניקות לאילוף כלבים

במידה ובחרתם לאמץ גור כלבים, אנו ממליצים לכם לאתר מספר סרטוני יוטיוב העוסקים בלמידת טכניקות בסיסיות עבור אילוף כלבים.

אנו מקווים כי מצאתם מאמר זה מעניין ומועיל. מוזמנים לשתף ולהגיב.

לחצו על הקישור לקטגורית >> אימוץ כלבים

שתף את הכתבה