ספרינגר ספניאל אנגלי למכירה | כל מה שצריך לדעת - פטפיינדר
אודות ההתאחדות הישראלית לכלבנות התאחדות החתולים הישראלית מכללת ברושים

ספרינגר ספניאל אנגלי.

בית > מידע גזעים > ספרינגר ספניאל אנגלי

ספרינגר ספניאל אנגלי

ספרינגר ספניאל אנגלי English Springer Spaniel
שייך לקבוצה 8 כלבי ציד, ספורט, רטריבר
תוחלת חיים ממוצעת: 12-15 שנים
גובה ומשקל: ממוצע של 51 ס”מ (אין תקן fci למשקל).

כללי

הספרינגר ספניאל האנגלי הוא כלב משפחה בראש ובראשונה עם אישיות שמחה ומלאת חיים, אבל הרבגוניות שלו הופכת אותו לפופולרי למגוון פעילויות: ציד, תערוכות, וכל מיני סוגים של ספורט כלבים. קיים הבדל משמעותי בין קווי ציד לקווי התערוכה בגזע הספרינגר ספניאל האנגלי: לספרינגר ספניאל האנגלי מקו הציד יש פרווה באורך בינוני, והרבה שרבובים חומים שהוכנסו לפרווה הלבנה שלהם. הם נלהבים, חכמים, ומאוד מאוד פעילים. הספרינגר ספניאל האנגלי מקווי התצוגה הוא בעל כתמי צבע אחידים לצד פרווה לבנה מוצקה, פרווה ארוכה וזורמת, גוף כבד יותר, ויותר בעיות בריאותיות.

אז אולי ניתן למצוא ספרינגר ספניאל האנגלי באמצע בין שני הקווים האלו? התשובה היא שכנראה אין כזה, שכן לא היה כלב שהצטיין הן בזירת התצוגה והן בשטחי הציד כבר יותר מ-50 שנה. מכיוון שכלבים משני הקווים של הספרינגר ספניאל האנגלי עשויים למצוא את דרכם לבתים ולמשפחות, חשוב להעריך כל כלב נתון כאינדיבידואל ולא כחבר בגזע הכללי שנקרא ספרינגר ספניאל האנגלי.

ספרינגר ספניאל אנגלי גור
ספרינגר ספניאל אנגלי גור

ספרינגרים אנגליים מקווי ציד הם בעלי לוע מחודדת יותר, שוקלים בין 16-20 ק”ג, והם בעלי פרווה קצרה למדי שמגיעה במגוון צבעים המסומנים בלבן, שלרוב “מתקתקים” בסימנים כהים קטנים. הפרווה שלהם זקוקה לטיפוח מועט, ובזמן המשירה ניתן למתן את כמות השיער הנשרת על ידי הברשה פעם ביומיים.
כלבים אלה נוטים להיות בעלי שפע של אנרגיה, והם זקוקים גם לשפע של פעילות גופנית כדי לפרוק אנרגיה. כלבי הספרינגר ספניאל האנגלי מקו ציד שמאומנים ועובדים באופן קבוע הם כלבים מאושרים, בעוד שכלבים מסוג זה אשר לא זוכים לפעילות רצופה למטרה לה הם יועדו עלולים להיות כלבים אומללים שיפתחו בעיות התנהגות רבות.

הספרינגר ספניאל האנגלי מקווי התצוגה הם בדרך כלל כבדים יותר, בעלי לוע מרובעת ואוזניים ארוכות, ובמשקל של בין 18-22 ק”ג, כאשר כלב עם הגדרה ברורה בין כתמים לבנים וכהים, ובעל דפוסים אחידים ונעימים לעין, זוכה לניקוד גבוה אצל שופטי הזירה. למרות שהספרינגר ספניאל האנגלי מקו תערוכות אולי לא זקוקים לפעילות גופנית רבה כמו בני דודם מקו העבודה, הם עדיין כלבים פעילים מאוד. הם יהיו הכי מאושרים בבית שבו ניתנת להם ההזדמנות לרוץ ולשחק מדי יום באופן שיפרוק להם מספיק אנרגיה. הפרווה של קו זה הרבה יותר ארוכה ושופעת משל אלו מקווי הציד, ולכן היא דורשת הרבה יותר טיפוח. רוב בעלי הספרינגר ספניאל האנגלי מקו תערוכות מחזיקים את הפרווה של הספרינגרים שלהם קצוצה בצורה מקצועית.

הספרינגר ספניאל האנגלי המגיע מבית גידול טוב אמור להיות קל לאילוף ביתי, שמח להיות עם בעליו, טוב עם כלבים וחתולים אחרים, ולהוט לחוות דברים חדשים, גם אם זה אומר ללכת ברצועה, לנסוע במכונית או ללכת לשיעורי אילוף גורים.

בכל אופן ומכל קו, הספרינגר ספניאל האנגלי הוא כלב שופע חיבה, עדין ואינטליגנטי, שלא לומר מסור להפליא למשפחתו. אם אינך רוצה כלב שיידבק אליך כמו סקוטש, תחשוב פעמיים לפני שאתה מכניס לביתך את הספרינגר ספניאל האנגלי.

עם גודלו המתון, הוא יכול להיות בחירה טובה עבור בתים עם ילדים – הספרינגר ספניאל האנגלי אינו גדול מספיק כדי לפגוע בטעות בילדים קטנים, והוא לא קטן מספיק כדי להסתכן בפגיעה מילדים נלהבים מדי. הוא גם מסתדר היטב עם חיות מחמד אחרות, והוא ידידותי, אך שמור עם זרים. אופיו הערני והמגן הופך אותו לכלב שמירה טוב. ובכל זאת, אזהרה אחת בנוגע לספרינגר ספניאל האנגלי: כלב זה עלול להיות עיקש מאוד באילוף וחינוך, ולכן אימון אסרטיבי ועקבי הוא חובה, יחד עם טכניקות חיזוק חיוביות כמו שבחים ותגמול מזון.

בשטח, תפקידו של הספרינגר ספניאל האנגלי הוא להביא ציפורים שניצודו לבעליהם. גם אם לא תצוד, הוא עדיין ינצל כל הזדמנות ללכת אחרי חיות קטנות בעלות נוצות, אז חשוב שיוחזק תמיד ברצועה, אחרת תאבד אותו בשל מרדף. הספרינגר ספניאל האנגלי המאושרים ביותר הם אלו שעושים פעילות גופנית יומית, כגון הליכה של שעה או (אם הבריאות הכללית מאפשרת) ריצה של חצי שעה. הוא גם מתחרה מצוין בספורט כלבים (בזריזות צייתנות וראלי) והאף הרגיש שלו הופך אותו למשתתף טבעי במשימות גישוש, והוא יכול להיות גם כלב טיפולי נהדר.

הספרינגר ספניאל האנגלי הוא קודם כל כלב לוויה, וכשכזה יכול להתאים לדירה קטנה בעיר ובאותה מידה גם לבית פרטי או משק חקלאי אולם הוא לא יוכל בשום אופן להסתגל לבדידות ולכן מקומו של הספרינגר ספניאל האנגלי הוא בתוך הבית עם בני משפחתו האנושית. הספרינגר ספניאל האנגלי הם כלבים פעילים הזקוקים לתרגול יומיומי ולגירוי מנטלי, בלי אלו הם יכולים להיות משועממים והרסניים כלפי חפצים בבית ובגינה. אז או שתעניקו להם את מלוא תשומת הלב והפעילות שהם צריכים, או שתסבלו מהתוצאות – קחו זאת בחשבון מראש.

ההיסטוריה של הספרינגר ספניאל האנגלי

כלבים מסוג ספניאל היו פופולריים בקרב ציידים במשך מאות שנים. ספניאלים הגיעו בכמה גדלים, וזה לא היה יוצא דופן שגורים באותה המלטה יצאו בגדלים שונים בבגרותם. הקטנים יותר שימשו לציד ציפור ה woodcock, מה שהוליד את השם קוקר ספניאל, והגדולים יותר שימשו ציידים להבריח ציפורים מהמים כדי שניתן יהיה לירות בהן, והם זכו לשם ספרינגר ספניאל אנגלי. בשנת 1902, מועדון הכלבנות של אנגליה הפריד את שני הסוגים לגזעים נפרדים, האחד הפך לספרינגר ספניאל אנגלי, השני לקוקר ספניאל אנגלי.

בארה”ב מועדון הספרינגר ספניאל הוקם בשנת 1924 והחל בתחרויות שדה בהן נשפטו הכלבים לא רק על יכולת הציד אלא גם על איכות הביצוע. מאז, הגזע התפצל לשני סוגים: ספרינגר אנגלי קטן יותר המוערך בזכות יכולת הציד שלו, והספרינגר האנגלי הגדול יותר, הידוע בטמפרמנט מתון יותר ובפרווה ארוכה יותר. למרות ההבדלים ביניהם, שני הסוגים רשומים כגזע יחיד במועדון הכלבנות האמריקאי.

ספרינגר ספניאל אנגלי
ספרינגר ספניאל אנגלי

ספרינגר ספניאל אנגלי – אופי והתנהגות

לספרינגר ספניאל האנגלי יש את התכונות המשותפות לכל הספניאל אנגליים: הוא אוהב חיבה, עליז ומסור לעמו. מצחיק וסקרן, הוא יגרום לך לצחוק, והוא יכול להיות בחירה טובה עבור משפחות עם ילדים. בבגרות הוא לא יהיה כלב גדול שיכול מצד אחד לפגוע בטעות בילדים קטנים, ולא כל כך קטן כדי להיות בסיכון להיפגע מהם. הוא גם מסתדר היטב עם חיות מחמד אחרות כמו חתולים אם הוא גדל איתם. הוא עשוי להיות חשדן כלפי זרים ואופיו הערני הופך אותו לכלב שמירה טוב (התראה בלבד).

בין אם הספרינגר ספניאל האנגלי הוא כלב מקו ציד, ובין אם הוא כלב מקו תערוכות, הוא תמיד כלב משפחה. הספרינגר ספניאל האנגלי הוא בן לוויה אוהב שהכי מאושר כשהוא עם בני משפחתו. הוא נובח כדי להזהיר אותם שמישהו מתקרב לבית, אבל זה יותר בציפייה להכיר חבר חדש מאשר ממש לאזהרה. כיאה לכלב ספורט, הוא סקרן ופעיל, אבל “היפר” היא לא מילה שצריך להשתמש בה כדי לתאר אותו. אם הוא מקבל שפע של פעילות גופנית יומיומית וזמן איכות עם משפחתו, הספרינגר ספניאל האנגלי מותאם לכל סוג של בית, מדירה בעיר ועד לחווה רחבת ידיים.

הספרינגר ספניאל האנגלי הוא בעל יכולת אימון גבוהה, אבל יש לו נשמה רגישה והוא עלול להיות עיקש. סוציאליזציה מוקדמת היא קריטית. האימון צריך להיות בשיטות של חיזוק חיובי, במיוחד שבחים ותגמול מזון. חשוב מאוד להתחיל את אילופו של הספרינגר ספניאל האנגלי מגיל מוקדם ככל האפשר, להיות סבלניים ועקביים באילופו.

וזכרו: לא משנה כמה נחמד וחביב גור הספרינגר ספניאל האנגלי שרכשתם מהמגדל, הוא בהחלט יכול לפתח רמות שונות של נביחות, חפירות באדמה בחצר, נשכנות, רודנות ועוד התנהגויות לא רצויות אחרות אם הוא משועמם, לא מאולף או לא מפוקח – וזה נכון שבעתיים בנוגע לספרינגר ספניאל האנגלי. תופעות אלו עלולות להופיע אצל הספרינגר ספניאל האנגלי בין הגילאים 6 חודשים לשנה, בעיקר נבחנות, אז קחו זאת בחשבון כשאתם מאמצים ספרינגר ספניאל אנגלי אל חיק משפחתכם ודאגו לאלפו בצורה מקצועית כדי לעקר תופעות התנהגותיות שליליות.

התחל לאלף את הגור שלך כמה ימים לאחר הגעתו הביתה. זה אומר כבר בגיל שמונה שבועות. המתנה באילוף תגדיל את הסיכויים לקבל כלב עקשן וקשה לאילוף. התחילו את החשיפה לכלבים, חתולים, ילדים, רעשים, סביבה חדשה ואנשים זרים לאחר מספר ימים בודדים בו הגור הגיע אליכם. עשו זאת תחילה בביתכם או החצר ביתכם עד שהגור ישלים את כל חיסוני החובה שלו, ורק אח”כ צאו והפגישו את הגור עם סביבה וכלבים חדשים.

ואולי הכי חשוב: שאל את עצמך מדוע אתה מעוניין דווקא בגזע הזה, שוחח עם מגדל מנוסה מבית גידול מוכר של גזע הספרינגר ספניאל האנגלי המפוקח על ידי ההתאחדות הישראלית לכלבנות, תאר בפניו בדיוק מה אתה מחפש בכלב, ובקש סיוע בבחירת גור. מגדלים רואים את הגורים מדי יום ויכולים לתת המלצות מדויקות להפליא ברגע שהם מודעים לאורח החיים שלך ולאישיות שלך.

וזכור: אם אתה נעדר מהבית למשך שעות רבות במשך היום, כדאי לתזמן את הטיול והפעילות היומית של כלבך לזמן קבוע כדי שיהיה לו למה לצפות, כי הספרינגר ספניאל האנגלי משועמם יכול לעשות הרבה נזק לבית ולחצר, לפתח חרדת נטישה ולסבול מנבחנות יתר.

ספרינגר ספניאל אנגלי – בריאות

מגדלים אחראיים של ההתאחדות הישראלית לכלבנות בודקים את כלבי הרבייה שלהם בבדיקת מחלות גנטיות, ומרביעים רק את הכלבים הבריאים והמבטיחים ביותר. אבל, לאימא טבע יש לפעמים תכנון אחר, וגור יכול לפתח אחת מהמחלות האופייניות לגזע למרות ההקפדה על הרבעה מבוקרת גנטית. ההתקדמות ברפואה הווטרינרית משפרת את הסיכויים שגם כלבים החולים במחלה שברוב המקרים הכלבים יכולים עדיין לחיות חיים טובים. לכן, הקפד לקנות גור ממגדל שמוכר על ידי ההתאחדות הישראלית לכלבנות וכך תוכל לשפר את סיכוייך לקבל כלב בריא.

בנוגע לספרינגר ספניאל האנגלי מספר בעיות בריאותיות עדיין יכולות לצוץ: הספרינגר ספניאל האנגלי רגישים למספר בעיות בריאות שהן לפחות בחלקן גנטיות, כולל דיספלזיה של מפרק הירך והמרפק, תת פעילות של בלוטת התריס ומחלות עיניים כגון אנטרופיה, גלאוקומה, ניוון מתקדם ברשתית וקטרקט תורשתי.
דיספלסיה של הירך הינה כאשר ישנה תופעה בה הראש של עצם הירך לא מתאים כראוי לשקע הירך, כך שעם הזמן העצם מתחילה לזוז משם עד שבסופו של דבר וכתוצאה מכך מתפתחת דלקת מפרקים כואבת. בהתאם לחומרת המצב, דיספלסיה של הירך יכולה להיות מטופלת תרופתית, או שיש לבצע ניתוח אורתופדי לתיקון התופעה. כך או כך, אי אפשר לדעת אם לכלב יש דיספלסיה של הירך פשוט מבדיקתו או מתבוננות בו, וזאת ניתן לגלות רק באמצעות צילום אגן.
מחסור בפוספופרוקטוקינז (PFK) הוא מחלה גנטית העלולה להופיע בשני קווי הדם של הספרינגר ספניאל האנגלי. PFK הוא אנזים המשמש את המערכת המטבולית להפיכת גלוקוז לאנרגיה. בלעדיו, חלק מהתאים אינם יכולים לתפקד, וכלבים שנפגעו הופכים לחלשים. הם עלולים לחוות התכווצויות שרירים ואנמיה כמו גם שתן כהה לאחר מאמץ, נביחות או התנשפות. למרבה המזל, מכיוון שחסר ב-PFK הוא תכונה אוטוזומלית רצסיבית, לכלב יהיה המצב רק אם שני הוריו נושאים את הגן שגורם לו, כך שבדיקה פשוטה מזהה את הגן הזה.

המדאיגה ביותר מבין הבעיות הגנטיות הספציפיות לגזע אצל הספרינגר ספניאל האנגלי היא נטייה לסוגים שונים של תוקפנות. זה נפוץ יותר בקווי תצוגה, ולמרות שזה נקרא “תסמונת הזעם האנגלית של ספרינגר”, ההנחה היא שהיא נגרמת על ידי שילוב של גורמים גנטיים וסביבתיים, ויכולה לגרום לפרקים של תוקפנות שעלולים להתרחש ללא אזהרה. דיון שלם יותר על התסמונת ניתן למצוא אצל רכז הגזע של המועדון, והקונים צריכים להיות ערניים לגבי מזגם של ההורים וקרוביו של הגור.
מגוון בעיות העיניים שעלולות להשפיע על הספרינגר ספניאל האנגלי נע בין הקוסמטיות למסכנות הראייה, כגון ניוון רשתית מתקדם (PRA). הקפד לבדוק את עיניו של ספרינגר ספנייל האנגלי שלך באופן קבוע, ופנה לטיפול וטרינרי באופן מיידי בכל סימן של עכירות, אדמומיות, גירוד או גירוי בעיניים או אם הכלב פוזל או פוזל לעברן.
ואל לנו לשכוח את אחת הבעיות הבריאותיות הנפוצות ביותר בעולם: ההשמנה. שמירה על הספרינגר ספניאל האנגלי במשקל המתאים היא אחת הדרכים הקלות ביותר להגן על הבריאות הכללית שלו, ובכך להבטיח כלב בריא לכל החיים.

ספרינגר ספניאל אנגלי – טיפוח

לספרינגר ספניאל האנגלי יש פרווה ישרה בעלת מרקם של משי, שיש להבריש ולסרוק לפחות פעמיים בשבוע – ובכל פעם שהוא חוזר מ”הציד” – כדי למנוע סבכים. הכלים הטובים ביותר למשימה: מברשת חלקה ומסרק מנירוסטה. סרק את הנוצות על הרגליים, הגוף והאוזניים עם המברשת החלקה יותר כדי להסיר שערות מתות; השתמש במסרק הנירוסטה על שאר הגוף. כדאי לבקש מהמגדל להראות לך כיצד לבצע חיתוך מפורט עם קוצץ ומספריים כדי לייצר מראה מסודר.

הפרווה היפה והמשיית שרואים אצל כלבי התערוכות לא מגיע יש מאין. נדרשת עבודה רבה כדי לשמור עליה מבריקה וללא קשרים. אם אתם רוצים שלספרינגר ספניאל האנגלי שלכם תהיה פרווה ארוכה וזורמת, יש להקפיד על יותר רחצה והברשה. רוב האנשים בוחרים לקחת את הספרינגר ספניאל האנגלי שלהם לגרומר מקצועי, כך שהכלב יראה במיטבו כל הזמן. עם זאת, כלב הדורש טיפוח ברמה גבוהה לא מתאים לכל אחד, הן מבחינת ההוצאות והן מבחינת הזמן, אז כדאי שתיקחו זאת בחשבון לפני שאתם מכניסים ספרינגר ספניאל האנגלי למשפחתכם.

מכיוון שאוזני הספרינגר ספניאל האנגלי נוטות לזיהום, בדוק אותן מדי שבוע כדי לוודא שהחלק הפנימי ורוד בריא ואין לו ריח רע. אם לא, גשו לווטרינר במהירות לפני שדלקת האוזניים תהפוך לנושא מרכזי. הקפידו במיוחד לבדוק את אוזניו של הספרינגר ספניאל האנגלי בהיותו גור שכן יש הצטברות שעווה משמעותית בזמן שתעלת האוזן מתפתחת. נקה את האוזניים באמצעות תמיסה המומלצת על ידי הווטרינר שלך.

כל השאר הוא בעצם תחזוקה בסיסית. יש לקצוץ את כל שבוע או שבועיים, לפי הצורך, ולדאוג לצחצוח השיניים לעתים קרובות עם משחת שיניים ייעודית לכלבים כדי לשמור על בריאות השיניים והחניכיים.

מועדון הישראלי לספניאל – ההתאחדות הישראלית לכלבנות

 

יו”ר המועדון ומקדם גזע קוקר ספניאל אמריקאי:

שי גרייפנר 054-587-6884

מזכירה וגזברית המועדון:

הילה הדר 052-771-2720

מקדמת גזע שאר גזעי המועדון: (לפניה לגבי המלטות עתידיות וקיימות)

טלי יהודה 052-384-21-09

גזעי המועדון:
קוקר ספניאל אמריקאי
קוקר ספניאל אנגלי
ספרינגר ספניאל אנגלי
וולש ספרינגר ספניאל
לגוטו רומניולו
כלב מים ספרדי
כלב מים פורטוגזי

ועדת ביקורת: יותם בן-אורן

אתר המועדון

www.israel-spaniel-club.org.il
כתובת אימייל המועדון

Spaniel.israel@gmail.com

תכונות

מתאים למגורים בדירה
מתאים לבעלים לא מנוסה (כלב ראשון) ופחות אסרטיבי
רמת רגישות של הכלב
מסוגלות להישאר לבד
התמודדות עם מזג אוויר קר
התמודדות עם מזג אוויר חם
הבעת חיבה לבני המשפחה
צרכים חברתיים
מתאים באופן יוצא מהכלל לילדים
ידידותי לזרים
טריטוריאלי
יכולת שמירה
ידידותי לכלבים אחרים
ידידותי לחתולים
רמת נשירה
רמת הזלת ריר
קל לטיפוח (בעיקר פרווה)
נטייה להשמנה
גודל
קל לאילוף
רמת השימוש בפה
יצר טרף
נטייה טבעית לנבחנות
נטייה טבעית לשוטטות
רמת אנרגיה
רמת נמרצות
רמת ההפעלה הנדרשת
נטייה טבעית למשחק

מודעות.

לא נמצאו מודעות רלוונטיות לגזע הנבחר

מאמרים שיכולים לעניין אותך.