ג'ק ראסל טרייר למכירה - פטפיינדר
אודות ההתאחדות הישראלית לכלבנות התאחדות החתולים הישראלית מכללת ברושים

ג’ק ראסל טרייר.

בית > מידע גזעים > ג’ק ראסל טרייר

ג’ק ראסל טרייר

ג'ק ראסל טרייר

ג’ק ראסל טרייר  Jack Russell Terrier

שייך לקבוצת הטריירים – קבוצה 3

תוחלת חיים ממוצעת: 12-14 שנים

גובה ומשקל: גובה אידאלי 25-30 ס”מ, משקל ביחס של 1 ק”ג לכל 5 ס”מ גובה, כך לדוגמא כלב בגובה של 25 ס”מ ישקול 5 ק”ג וכלב בגובה של 30 ס”מ ישקול 6 ק”ג.

רקע כללי

“נולד לחפור” הוא כינוי שנראה מתאים ביותר לכלב זה שמקורו באנגליה. הוא סופר-אקטיבי, סופר-חכם ובידיים הלא נכונות הוא יהיה מכונת הרס. ג’ק ראסל (או בשמו “פרסון ראסל” כפי שהוא ידוע ב- AKC) מרוצה הוא ג’ק ראסל שעסוק כל הזמן בציד חולדות בחווה, שמצטרף לרכיבה עם בעליו,  שמתחרה עם כלבי טרייר אחרים, ושחופר באדמה מבלי להינזף.

לא משנה עד כמה אהבתם כלב מסוג ג’ק ראסל כזה או אחר שהופיע בסרטים ובמופעים שונים, העובדה היא כזו: ג’ק ראסל טרייר (או פרסון ראסל כפי שהוא מכונה בחוגי ה- AKC) הוא כלב שמתאים למעט מאוד סוגים של אנשים ומשפחות! זה לא בגלל שהג’ק ראסל הם כלבים רעים, אלא רק משום העובדה  שהם פותחו לצרכי  עבודה פעילה, וזה מה שהם אוהבים לעשות. אם אתם מסוג האנשים שמסוגלים להעסיק את הג’ק ראסל במשך שעות היום בפעילות המתאימה לו, רק אז אתם תזכו לתשומת לבו המלאה והנלהבת ותוכלו באמת ליהנות ממנו.

כלבי הג’ק ראסל המוכרים לנו מסרטים ומופעים שונים הם כלבים שעברו אילוף ברמה גבוהה, וכלבים אשר ממלאים בחיי היום יום את ייעודם כך שהם פורקים אנרגיה בצורה אופטימלית, אבל אלו בהחלט לא הכלבים שנקבל אם נגדל את הג’ק ראסל ללא אילוף מתמיד ועבודה על בסיס יומיומי. הרצון האינסופי שלו לחפור, לנבוח ולחקור לא ייעלמו אם לא תדע לעבוד איתו בצורה נכונה ועקבית.

התכונות הללו כוללות יצר טבעי עצום לחפור – משהו שנרקם עמוק בגנטיקה של הג’ק ראסל. זו המורשת של עבודתו הקדומה והלגיטימית לצוד בחוות בהן הוא גדל. הוא יחפור את הגינה שלך ואת הסלון שלך באותה נחישות, וביחס לגזעים אחרים חשוב לדעת שלא מדובר בבעיית התנהגות אלא במאפיין מרכזי של הגזע.

אם אתם לא גרים במושב או בחווה כלשהי בהם ניתן לנצל את כישוריו הטבעיים של הג’ק ראסל, כדאי לדעת שהג’ק ראסל מצטיין גם בכל מיני פעילויות כלבים מאורגנות ובלתי פורמליות, הוא אוהב לטייל, וכמובן שהוא מצטיין בספורט כלבני.

ג'ק ראסל טרייר גורים

ג’ק ראסל יזדקק להכשרה איתנה, הוגנת ועקבית מגיל צעיר כדי שהוא יבין את הגבולות הדרושים לחיים עם בני אדם. כל עוד הוא מקבל הרבה פעילות גופנית וגירויים למוחו המהיר, הוא מסוגל לחלוטין להבדיל בין הטבע החיצוני לספה בחדר המשפחה – כל עוד אתה לוקח את הזמן ללמד אותו.

הפרווה של הג’ק ראסל מגיעה בשלושה ווריאנטים: חלקה SMOOTH COATED VARIETY, שבורה BROKEN COATED VARIETY או מחוספסת ROUGH COATED VARIETY. הפרווה חייב להיות עמידה בפני מזג אוויר ואין לשנות את הפרווה (לספר אותה) כדי שהכלבים ייראו עם פרווה חלקה או שבורה. צבע הפרווה הוא לבן שחייב להיות שולט, עם סימונים שחורים ו/או שזופים. סימני השיזוף יכולים להיות מגוון השיזוף הקל ביותר ועד לגוון שיזוף העשיר ביותר (צבע עַרמוֹן).

ג’ק ראסל טרייר – היסטוריה

כשהסטודנט מאוניברסיטת אוקספורד באנגליה ג’ק ראסל (1795-1883) פגש טרייר בשם “טראמפ” והתאהב בו, זה היה הרגע בו נולד הגזע. באמצעות טראמפ פיתח ראסל זן של פוקס טרייר שהיה ידוע ביצר שלו לעקוב אחר השועל. הכלבים בלטו בזכות גופם המוארך והחזה הקומפקטי והגמיש שלהם שהיה מצרך חובה במרדף אחר השועלים שנכנסו לחורים שונים, הרגליים הארוכות, הצבע הלבן עם כתם שזוף כהה בלבד על כל עין ואוזן, נקודת הצבע בשורש הזנב, ופרווה שהגנה על הכלב מכל מיני תנאים ומזג אוויר. הגזעים בהם השתמש ראסל ליצירת הגזע היו ככל הנראה הטרייר האנגלי הלבן הישן, שנכחד כיום, וטרייר שחור ושזוף הדומה למנצ’סטר הקדום, והגזע החדש זכה לקבל את שמו של מייסדם, ג’ק ראסל.

כאשר ה-AKC החליט להכיר בג’ק ראסל טרייר, רוב בעלי הג’ק ראסל בארצות הברית לא ראו זאת בעין יפה, שכן להם היה כבר סטנדרט מחמיר משלהם במסגרת מועדון הג’ק ראסל טרייר באמריקה, והם לא ראו בהכרת הגזע על ידי ה- AKC כמהלך שיכול להביא תועלת לגזע.

קבוצה אחרת של חובבי הגזע חשבו אחרת, והם הקימו את עמותת “פרסון ראסל טרייר” של ארצות הברית, מועדון האם של הגזע ב- AKC. הם לא יכלו להשתמש בשם “ג’ק ראסל”, כך שהשם בהתאחדות האמריקאית שונה בשנת 2003 ל”פרסון ראסל טרייר” (שנחשבים יותר לכלבי תצוגה ולא עבודה).

ג’ק ראסל טרייר – אופי והתנהגות

לחיות עם ג’ק ראסל הוא בהחלט שיעור בסבלנות. זהו כלב ידידותי, עקשן, שובב, המפגין חיבה רבה לבעליו – וכל זה כשהוא לא צד. זהו כלב שאוהב מאוד לעבוד, ומבחינתו עבודה פירושה חיפוש אחר עכברים, חפרפרות, ואפילו שועל מסורתי. כשהוא צד, זהו הדבר היחיד שיש לו בראש. אם אתם לא רוצים שהג’ק ראסל יפרק את הבית שלכם בחיפוש אחר משהו מעניין לעשות, כדאי מאוד שתנהיגו סדר יום עמוס פעילות, כזו שתפרוק לו את האנרגיה מבחינה פיזית ומבחינה מנטאלית.

הג’ק ראסל יכול להיות בן לוויה טוב לילד מבוגר שיכול להתאים לרמת האינטליגנציה והפעילות שלו, אך לא מומלץ להשאיר גזע זה ללא השגחה עם פעוטות. הם לא סבלניים עם משיכת האוזניים או הזנב שלהם, ולא יהססו לנהום או אפילו לנשוך אם הם המגע עובר את גבול הסובלנות שלהם.

ג'ק ראסל טרייר משחק בחול

כאשר גם הכלב וגם הילד עברו הדרכה וחינוך מתאים, ועם פיקוח של מבוגר, ג’ק ראסל טרייר וילדים משתלבים זה בזה בצורה טובה, ובכל זאת, חשוב להגן עליהם מפני פעוט שעדיין לא מבין כיצד יש ללטף כלב בצורה נכונה.

לגבי חתולים וחיות מחמד קטנות אחרות, אלו צריכים להיזהר! הג’ק ראסל יראה בהם טרף, והוא אולי יסתדר עם חתול ביתי אם יגדלו אותם יחד, אבל זה לא משהו שעליכם לסמוך עליו. זכרו תמיד שהכלב הזה הוא צייד באופיו וזה מה שהוא ירצה לעשות, כל הזמן. עם כלבים אחרים הג’ק ראסל מסוגל להסתדר בצורה סבירה, אחרי הכול הוא נועד לצוד ביחד עם כלבים אחרים. יצוין כי תקן הגזע שלו קובע שהוא לא צריך לריב או להיות אגרסיבי כלפי כלב אחר.

הג’ק ראסל טרייר הוא כלב חכם הלומד במהירות. לעולם אין צורך לצעוק עליו או להתייחס אליו בצורה כוחנית; הוא יגיב היטב לחיזוק חיובי בצורה של שבח, משחק ופינוקים כל עוד הוא יודע שאתה המנהיג. היה תקיף ועקבי במה שאתה מבקש ממנו, והוא ישמח לשחק ולבצע פקודות שונות. תן לו לקבל את היחס הנכון ואז תגלה שהכלב הקטן והדי עקשן הזה  הזה ישמח לעשות עבורך הכול. אימונים צריכים להיות קצרים ומהנים ללא הרבה חזרות משעממות. ללא אימונים, פיקוח או רמות משחק מתאימות, הג’ק ראסל ישתעמם ויבזבז את זמנו בלעיסה, נביחות וחפירות כדי להעסיק את עצמו. אל תיתן לזה לקרות! אתגר את מוחו – ויש לו מוח מבריק – עם צעצועים ואימונים מעניינים ומשתנים ללא הרף, ודאג להפעיל אותו כל יום עם משחקים וטיולים ארוכים ומעניינים (אחרי הכל הוא בנוי לצוד בעלי חיים קטנים). בימים רטובים או חמים מאוד, תן לו לרדוף אחרי כדור בתוך הבית או למד אותו לשחק מחבואים.

חשוב לדעת: לא משנה כמה נחמד וחביב נראה גור הג’ק ראסל טרייר שרכשתם מהמגדל, הוא בהחלט יכול לפתח רמות שונות תוקפנות כלפי אנשים ובעלי חיים אחרים, נביחות, והתנהגויות לא רצויות אחרות אם הוא משועמם, לא מאולף או לא מפוקח.

התחל לאלף את הגור שלך כמה ימים לאחר הגעתו הביתה. זה אומר כבר בגיל שמונה שבועות. המתנה באילוף תגדיל את הסיכויים לקבל כלב עקשן וקשה לאילוף. התחילו את החשיפה לכלבים, חתולים, ילדים, רעשים, סביבה חדשה ואנשים זרים לאחר מספר ימים בודדים בו הגור הגיע אליכם. עשו זאת תחילה בביתכם או החצר ביתכם עד שהגור ישלים את כל חיסוני החובה שלו, ורק אח”כ צאו והפגישו את הגור עם סביבה וכלבים חדשים.

ואולי הכי חשוב: שאל את עצמך מדוע אתה מעוניין דווקא בגזע הזה, שוחח עם מגדל מנוסה מבית  גידול מוכר של גזע הג’ק ראסל טרייר המפוקח על ידי ההתאחדות הישראלית לכלבנות, תאר בפניו בדיוק מה אתה מחפש בכלב, ובקש סיוע בבחירת גור. מגדלים רואים את הגורים מדי יום ויכולים לתת המלצות מדויקות להפליא ברגע שהם מודעים לאורח החיים שלך ולאישיות שלך.

ג'ק ראסל טרייר למכירה

ג’ק ראסל – בריאות

מגדלים אחראיים של ההתאחדות הישראלית לכלבנות בודקים את כלבי הרבייה שלהם בבדיקת מחלות גנטיות, ומרביעים רק את הכלבים הבריאים והמבטיחים ביותר. אבל, לאימא טבע יש לפעמים תכנון אחר, וגור יכול לפתח אחת מהמחלות האופייניות לגזע למרות ההקפדה על הרבעה מבוקרת גנטית. ההתקדמות ברפואה הווטרינרית משפרת את הסיכויים שגם כלבים החולים במחלה שברוב המקרים הכלבים יכולים עדיין לחיות חיים טובים. לכן, הקפד לקנות גור ממגדל שמוכר על ידי ההתאחדות הישראלית לכלבנות וכך תוכל לשפר את סיכוייך לקבל כלב בריא.

הג’ק ראסל טרייר נחשב לכלב די בריא באופן כללי, ובעיות בריאות שעלולות להופיע עשויות לכלול בעיות עיניים כמו גלאוקומה, ניוון רשתית פרוגרסיבי וקטרקט; וחירשות מולדת;

ואל לנו לשכוח את אחת הבעיות הבריאותיות הנפוצות ביותר בעולם: ההשמנה. שמירה על הג’ק ראסל טרייר במשקל המתאים היא אחת הדרכים הקלות ביותר להגן על הבריאות הכללית שלו, ובכך  להבטיח כלב בריא לכל החיים.

ג’ק ראסל טרייר – טיפוח

הג’ק ראסל טרייר הוא כלב קל לטיפוח, כל זאת אם עושים זאת על בסיס קבוע. לא משנה איזה סוג פרווה יש לג’ק ראסל שלכם (חלקה או שבורה),  חשוב להבריש את הפרווה כפעמיים בשבוע עם מברשת קשה.

כל השאר זה טיפול בסיסי. בדקו את האוזניים מדי שבוע ונקו אותן במידת הצורך, צחצחו את השיניים בתדירות גבוהה ככל האפשר, וקצצו את הציפורניים באופן קבוע, לרוב כל כמה שבועות.

 

 

בתי גידול/מגדלים מתועדים

Roei Hakfar

 

המועדון הישראלי לטריירים –

ההתאחדות הישראלית לכלבנות

מקדם הגזע: ניב צדיק

niv36@bezeqint.net ,050-2027757

 

תכונות אופי:

Icon דורש פעילות
Icon דורש בעלים מנוסה ואסרטיבי

תכונות

מתאים למגורים בדירה
מתאים לבעלים לא מנוסה (כלב ראשון) ופחות אסרטיבי
רמת רגישות של הכלב
מסוגלות להישאר לבד
התמודדות עם מזג אוויר קר
התמודדות עם מזג אוויר חם
הבעת חיבה לבני המשפחה
צרכים חברתיים
מתאים באופן יוצא מהכלל לילדים
ידידותי לזרים
טריטוריאלי
יכולת שמירה
ידידותי לכלבים אחרים
ידידותי לחתולים
רמת נשירה
רמת הזלת ריר
קל לטיפוח (בעיקר פרווה)
נטייה להשמנה
גודל
קל לאילוף
רמת השימוש בפה
יצר טרף
נטייה טבעית לנבחנות
נטייה טבעית לשוטטות
רמת אנרגיה
רמת נמרצות
רמת ההפעלה הנדרשת
נטייה טבעית למשחק

מודעות.

מאמרים שיכולים לעניין אותך.