דני ענק למכירה | מידע כללי אופי והתנהגות - פטפיינדר
אודות ההתאחדות הישראלית לכלבנות התאחדות החתולים הישראלית מכללת ברושים

דני ענק.

בית > מידע גזעים > דני ענק

דני ענק

דני ענק חום מנומר

דני ענק Great Dane

שייך לקבוצת כלבי הדוגה קבוצה 2 ב’ (מסטיף מולוסר)

תוחלת חיים ממוצעת: 7-10שנים

גובה ומשקל: גובה זכר בוגר לפחות 80 ס”מ ולא יותר מ-90 ס”מ, גובה נקבה 72 ס”מ אך לא יותר מ-84 ס”מ, משקל 50-86 ק”ג.

מידע כללי

הגובה והמשקל של הדני הענק מציבים אותו בראש רשימת הגזעים הגדולים ביותר בעולם,  ורק האייריש וולפהאונד גבוה יותר, ואולי עוד כמה מסטיפים עשויים לגבור עליו. הפרווה של הדני הענק מגיעה בצבעי ברינדל, פאון, כחול, שחור, לבן עם טלאים שחורים, ושחור ולבן עם “שמיכה” שחורה מעל הגוף.

על פניו נראה כי בשל גודלו הדני הענק דורש בית משלו, אך אופיו הרגוע של הדני הופך אותו לכלב שיכול בהחלט להתאים לדירת מגורים יותר מאשר גזעים רבים אחרים. בעוד שגורי הדני עשויים להוות אתגר בדירה, דני ענק שעבר סוציאליזציה טובה ואילוף איכותי יתאים מאוד לדירה, והליכה של פעמיים ביום למשך 20 דקות, עם עוד יציאה קצרה של 10 דקות לשם עשיית צרכים, תספיק לו. אמנם גזע ענק זה הוא ידידותי לדירה בזכות טבעו השקט והבלתי פעיל, אך לפני שאתה מביא גור לדירה שהגישה אליה מחייבת עלייה במדרגות רבות (ללא גישה עם מעלית) כדאי שתחשוב כיצד היית מכניס אותו פנימה והחוצה אם הוא חס וחלילה נפצע או חולה ולא יכול להתנהל בעצמו.

מכיוון שלדני הענק יש אופי שמטבעו מגן על בני משפחתו האנושית, חיוני ללמד כלבים אלו כבר מגיל צעיר מאוד שלא לקפוץ על אנשים ושלא לגלות סימני תוקפנות כלפי אורחים רצויים, שכן מה שיתקבל כמשעשע אצל כלב קטנטן לא יהיה משעשע בכלל כשמדובר בכלב בוגר בגודל כזה. תן לעצם הגודל של הדני הענק לשמש כגורם הרתעה, אך אל תעודד התנהגות תוקפנית.

דני הענק משחק עם ילדה

לאור המדיניות ההומאנית במדינות רבות בעולם הדני הענק היום מופיע במראה של “אוזניים טבעיות” בלבד ולא קצוצות. בעוד שעדיין ישנם אנשים שתומכים בגישה של חיתוך האוזניים, לחיתוך אוזניים אין למעשה שום תועלת פרקטית לכלב כלשהו, ​​וזו הסיבה שהעולם התרבותי הוציא הליך קוסמטי זה מחוץ לחוק. הטיפוח של הדני הענק הוא קל יחסית, וקל מאוד לטפח את הפרווה הקצרה, שכן הדני הענק משיל מעט מאוד שיער.

חשיפה מוקדמת ותכופה היא חיונית. חשוב לרכוש גור ממגדל המגדל את הגורים בבית ומבטיח שהם ייחשפו למראות ולצלילים ביתיים רבים ומגוונים, כמו גם לאנשים, לפני שהם יוצאים לבתיהם החדשים.

ברגע שהווטרינר שלך נותן לך את האישור לכך, המשך לחשוף את הדני הענק  שלך לאורך חייו על ידי לקיחתו לשיעור אילוף עם גורים אחרים, ביקורים אצל חברים ושכנים וטיולים לחנויות ועסקים מקומיים. זו הדרך היחידה שהוא יכול ללמוד מה נחשב נורמלי ומה באמת מהווה איום.

כמו כל כלב, גם גורי הדני הענק עלולים ללעוס חפצים בבית או בחצר אם מותירים אותם ללא השגחה, ובשל גודלם והלסתות החזקות שלהם הם בהחלט יכולים לגרום נזק רב, ולכן חשוב לנתב את יצר הלעסנות לטובת עצם לעיסה ייעודית לגורים, וכמובן לחנך את הגור באמצעות מאלף ולדאוג שהגור יהיה עסוק בפעילות רבה ומתאימה לגילו כדי לפרוק לו אנרגיה כדי למנוע תופעה של לעסנות, חפרנות, הרס והתנהגות לא רצויה אחרת.

הדני הענק צריך לבלות זמן רב בבית ובחוץ עם משפחתו האנושית כדי לפתח עמם קשר טוב ובריא, וכמובן שמקום המחייה העיקרי של הדני הענק הוא בתוך הבית עם בני המשפחה ולא בחצר. אם בכל זאת הדני הענק מבלה שעות רבות בחצר, חשוב לתת לו תשומת לב רבה במשך היום, ובשום פנים ואופן, כמו לגבי כל כלב אחר, אין לקשור אותו בשרשרת כשהוא בחצר, שכן זה לא רק אכזרי, אלא זה יכול גם להביא לתוקפנות ולהתנהגות הרסנית.

לדני הענק פרווה חלקה ונשירה, ולכן מומלץ לסרק אותו במסרק מתאים לפחות פעמיים בשבוע בכדי להסיר שיער מת ולשמור על עור ופרווה בריאים. נקה את האוזניים, קצץ את הציפורניים לפי הצורך, ורחץ אותו רק לעיתים רחוקות כשהוא מלוכלך.

ההיסטוריה של הדני הענק

מקורו של הדני הענק הוא לא בדנמרק כפי שטועים לחשוב אלא דווקא בגרמניה, שם הוא ידוע בשם דויטשה דוג. בין אבותיו של הדני הענק ניתן למצוא את האייריש וולפהאונד ממנו הוא קיבל את גובהו, המסטיף, והגרייהאונד האחראי על מבנה גופו החלקלק של הדני.

במקור הוא נועד לצוד חזירי ובאותה תקופה היה הדני הענק כלב קשוח לא פחות מהחזירים אותם הוא צד. בהמשך, שימש הדני לשמירה על הרכוש והבתים של מגדליו.

בשנת 1876 הוכתר הדני הענק ככלב הלאומי של גרמניה, אך הוא זכה להערכה גם במדינות אחרות, כולל ארצות הברית. בשנת 2000 זכה הדני הענק להכרה של ה-AKC  ובשנת 2012 נקבע בתקן של ה -FCI כי אין לקצוץ אוזניים לגזע זה.

דני הענק למכירה

דני ענק – אופי והתנהגות

הדני הענק מתואר לרוב כענק העדין, אך הוא מגן באופן טבעי כאשר המצב דורש זאת. מטבעו הוא מלא חיבה ואוהב מאוד אנשים, ואין לנסות לטשטש את התכונות הללו על ידי עידוד התנהגות אגרסיבית.

הדנים אוהבים ילדים, אך עליהם ללמוד כיצד להיות עדינים עימם. הצלפה אחת מהזנב המכשכש מסוגלת להפיל פעוט, ולכן חשוב לפקח על האינטראקציות שלהם עם ילדים קטנים. כלבים גדולים אלה יכולים ללמוד להסתדר גם עם חיות מחמד אחרות, במיוחד כשהם גדלים איתם.

חצר מגודרת הכרחית כדי למנוע מהדני הענק לצאת לטיול לבדו. בדרך כלל הוא לא כלב שקופץ לגבהים, כך שגדר בגובה של כ-2 מטרים צריכה להיות מספיקה כדי למנוע ממנו לצאת. היו מודעים לכך שבעוד שדני מבוגר הוא בעל אופי רגוע למדי, הרי שגורים של דני ענק הינם פעילים מאוד ונהנים לחפור ו”לעצב” מחדש את הגינה.

עם תשומת לב וחיבה מהגיל הרך המוקדם (החל מגיל חודשיים), הדני הענק יפתח קשר חזק עם בני משפחתו ויגן עליהם מפני כל איום. הוא תמיד ירצה לצאת עמך לטיול ובסיום היום הוא ישמח להירגע איתך ולראות קצת איתך טלוויזיה בנחת.

חשוב לדעת: לא משנה כמה נחמד וחביב נראה גור הדני הענק שרכשתם מהמגדל, הוא בהחלט יכול לפתח בעיות התנהגות כלפי אנשים ובעלי חיים אחרים, נביחות, חפירות באדמה בחצר והתנהגויות לא רצויות אחרות אם הוא משועמם, לא מאולף או לא מפוקח – במיוחד בהיותו גור.

התחל לאלף את הגור שלך כמה ימים לאחר הגעתו הביתה. זה אומר כבר בגיל שמונה שבועות. המתנה באילוף תגדיל את הסיכויים לקבל כלב עקשן וקשה לאילוף. התחילו את החשיפה לכלבים, חתולים, ילדים, רעשים, סביבה חדשה ואנשים זרים לאחר מספר ימים בודדים בו הגור הגיע אליכם. עשו זאת תחילה בביתכם או החצר ביתכם עד שהגור ישלים את כל חיסוני החובה שלו, ורק אח”כ צאו והפגישו את הגור עם סביבה וכלבים חדשים.

ואולי הכי חשוב: שאל את עצמך מדוע אתה מעוניין דווקא בגזע הזה, שוחח עם מגדל מנוסה מבית  גידול מוכר של גזע הדני הענק המפוקח על ידי ההתאחדות הישראלית לכלבנות, תאר בפניו בדיוק מה אתה מחפש בכלב, ובקש סיוע בבחירת גור. מגדלים רואים את הגורים מדי יום ויכולים לתת המלצות מדויקות להפליא ברגע שהם מודעים לאורח החיים שלך ולאישיות שלך.

דני ענק – בריאות

מגדלים אחראיים של ההתאחדות הישראלית לכלבנות בודקים את כלבי הרבייה שלהם בבדיקת מחלות גנטיות, ומרביעים רק את הכלבים הבריאים והמבטיחים ביותר. אבל, לאימא טבע יש לפעמים תכנון אחר, וגור יכול לפתח אחת מהמחלות האופייניות לגזע למרות ההקפדה על הרבעה מבוקרת גנטית. ההתקדמות ברפואה הווטרינרית משפרת את הסיכויים שגם כלבים החולים במחלה שברוב המקרים הכלבים יכולים עדיין לחיות חיים טובים. לכן, הקפד לקנות גור ממגדל שמוכר על ידי ההתאחדות הישראלית לכלבנות וכך תוכל לשפר את סיכוייך לקבל כלב בריא.

בעיות בריאות שעלולות להופיע בדני הענק הן היפוך קיבה, פיתול הקיבה (מצב בו הקיבה מתפתלת על עצמה ומנתקת את אספקת הדם) והתרחבות קיבה שהם הרוצח מספר 1 של הדני הענק, ולכן חשוב מאוד שלאחר כל ארוחה הדני יישב בצד ללא כל פעילות למשך שעה וחצי לפחות, וכמו כן חשוב שביום חם הכלב לא ישתה יותר מדי מים בבת אחת אלא לסירוגין ובהפסקות.

דני ענק – טיפוח

לדני הענק פרווה קצרה, עבה וחלקה. פרווה זו נושרת במתינות ודורשת טיפוח מועט. הברישו את הדני פעמיים בשבוע עם מברשת גומי ייעודית או או מברשת זיפים רכה לשמירה על בריאות השיער והעור. באביב ובסתיו הנשירה מאסיבית, ולכן יהיה צורך להבריש אותה בתדירות גבוהה יותר באותה תקופה כדי להיפטר מכל השיער הרופף.

את הדני הענק יש רק כשהוא מתלכלך או בהתאם לצורך עם שמפו מיוחד לכלבים שישמור על פרוותו ויאפשר רחיצה בתדירות גבוהה יותר.
השאר זה טיפול בסיסי. קצוץ את ציפורני הרגליים כל כמה שבועות.

ציפורניים ארוכות יכולות להיתפס על דברים ולהיתלש – זה כואב וזה ידמם לא מעט. צחצחו את השיניים לעיתים קרובות לבריאות שיניים טובה. כדי למנוע דלקות אוזניים, שמור על אוזניים יבשות ונקיות באמצעות תמיסת ניקוי המומלצת על ידי הווטרינר שלך.

 

המועדון הישראלי לדני ענק – ההתאחדות הישראלית לכלבנות

המועדון הישראלי לדני ענק נוסד בסוף שנות השישים לאחר שבמשך תקופה ארוכה היה חלק ממועדון כלבי הענק.

הפעילות של המועדון דעכה לאיטה לאורך שנות השבעים.

בחורף 1979 התכנסו בביתם של יעל ודני ברוס קומץ משוגעים לגזע והמועדון יצא לדרך חדשה.

מאז ועד היום נותר המועדון כמגדלור בין המועדונים האחרים, מקיים פעילות רציפה לאורך השנים עם אותו צוות של אנשים.
הפעילות של המועדון מגוונת, ואנו משתדלים ליצור מסגרות מעניינות ככל האפשר כמו הרצאות, ימי עיון (כמו יום גורים) ועוד.

יו”ר המועדון: איתן הנדל

eytan@hendelmade.com

משרד: 0544227745

מזכירת המועדון  וגזברית: מיטל בר-סלע

ת.ד. 9148 אבן יהודה
meital2go@gmail.com
נייד: 0544395484

מקדם הגזע: דימיטרי אוברובסקי – לפניות לגבי המלטות
duvarovsky@gmail.com

נייד: 0548884312

תכונות אופי:

Icon מתאים לדירה
Icon דורש פעילות
Icon דורש בעלים מנוסה ואסרטיבי
Icon ידידותי לילדים

תכונות

מתאים למגורים בדירה
מתאים לבעלים לא מנוסה (כלב ראשון) ופחות אסרטיבי
רמת רגישות של הכלב
מסוגלות להישאר לבד
התמודדות עם מזג אוויר קר
התמודדות עם מזג אוויר חם
הבעת חיבה לבני המשפחה
צרכים חברתיים
מתאים באופן יוצא מהכלל לילדים
ידידותי לזרים
טריטוריאלי
יכולת שמירה
ידידותי לכלבים אחרים
ידידותי לחתולים
רמת נשירה
רמת הזלת ריר
קל לטיפוח (בעיקר פרווה)
נטייה להשמנה
גודל
קל לאילוף
רמת השימוש בפה
יצר טרף
נטייה טבעית לנבחנות
נטייה טבעית לשוטטות
רמת אנרגיה
רמת נמרצות
רמת ההפעלה הנדרשת
נטייה טבעית למשחק

מודעות.

לא נמצאו מודעות רלוונטיות לגזע הנבחר

מאמרים שיכולים לעניין אותך.