וולש ספרינגר ספניאל למכירה - פטפיינדר
אודות ההתאחדות הישראלית לכלבנות התאחדות החתולים הישראלית מכללת ברושים

וולש ספרינגר ספניאל.

בית > מידע גזעים > וולש ספרינגר ספניאל

וולש ספרינגר ספניאל

וולש ספרינגר ספניאל

וולש ספרינגר ספניאל Welsh Springer Spaniel
שייך לקבוצה 8 כלבי ציד, ספורט, רטריבר
תוחלת חיים ממוצעת: 12-15 שנים
גובה ומשקל: 48 ס”מ לזכר, 46 ס”מ לנקבה (אין תקן fci למשקל).

כללי

לוולש ספרינגר ספניאל שנחשב לכלב בגודל בינוני יש כישרונות רבים: הוא רטריבר חכם (הן ביבשה והן מהמים), כלב שמירה ערני, ובן לוויה אוהב ועדין שנצמד קרוב לבני המשפחה, ועוקב במסירות אחר צעדיהם. הוולש ספרינגר ספניאל נבדל מבן דודו, ספרינגר ספנייל אנגלי, בפרווה שצבעה אדום ולבן, אישיות קצת יותר נינוחה, וגודל מעט קטן יותר. לוולש ספרינגר ספניאל יש תכונות שמשותפות לכל הספניאלים: הוא שופע חיבה, עדין ואינטליגנטי, שלא לומר מסור להפליא למשפחתו. אם אינך רוצה כלב שיידבק אליך כמו סקוטש, תחשוב פעמיים לפני שאתה מכניס לביתך את הוולש ספרינגר ספניאל.

מאמינים שהוולש ספרינגר ספניאל הוא אחד העתיקים מבין גזעי הספנייל. הוא בעל פרווה שטוחה וישרה עם מרקם עבה ומשיי. הפרווה קולט בוץ, לכלוך ושאר דברים דביקים, אבל משילה אותם באותה קלות. למרות שצבע ואורך הפרווה הם ההבדלים העיקריים בין הוולש ספרינגר ספניאל והספרינגרים האנגליים, לוולש ספרינגר ספניאל יש גם אוזניים קצרות יותר.

וולש ספרינגר ספניאל גורים בדשא

עם גודלו המתון, הוא יכול להיות בחירה טובה עבור בתים עם ילדים – הוולש ספרינגר ספניאל אינו גדול מספיק כדי לפגוע בטעות בילדים קטנים, והוא לא קטן מספיק כדי להסתכן בפגיעה מילדים נלהבים מדי. הוא גם מסתדר היטב עם חיות מחמד אחרות, והוא ידידותי, אך שמור עם זרים. אופיו הערני והמגן הופך אותו לכלב שמירה טוב. ובכל זאת, אזהרה אחת בנוגע לוולש ספרינגר ספניאל: כלב זה עלול להיות עיקש מאוד באילוף וחינוך, ולכן אימון אסרטיבי ועקבי הוא חובה, יחד עם טכניקות חיזוק חיוביות כמו שבחים ותגמול מזון.

בשטח, תפקידו של הוולש ספרינגר ספניאל הוא להביא ציפורים שניצודו לבעליהם. גם אם לא תצוד, הוא עדיין ינצל כל הזדמנות ללכת אחרי חיות קטנות בעלות נוצות, אז חשוב שיוחזק תמיד ברצועה, אחרת תאבד אותו בשל מרדף. הוולש ספרינגר ספניאל המאושרים ביותר הם אלו שעושים פעילות גופנית יומית, כגון הליכה של שעה או (אם הבריאות הכללית מאפשרת) ריצה של חצי שעה. הוא גם מתחרה מצוין בספורט כלבים (בזריזות צייתנות וראלי) והאף הרגיש שלו הופך אותו למשתתף טבעי במשימות גישוש, והוא יכול להיות גם כלב טיפולי נהדר.

הוולש ספרינגר ספניאל הוא קודם כל כלב לוויה, וכשכזה יכול להתאים לדירה קטנה בעיר ובאותה מידה גם לבית פרטי או משק חקלאי אולם הוא לא יוכל בשום אופן להסתגל לבדידות ולכן מקומו של הוולש ספרינגר ספניאל הוא בתוך הבית עם בני משפחתו האנושית. הוולש ספרינגר ספניאל הם כלבים פעילים הזקוקים לתרגול יומיומי ולגירוי מנטלי, בלי אלו הם יכולים להיות משועממים והרסניים כלפי חפצים בבית ובגינה. אז או שתעניקו להם את מלוא תשומת הלב והפעילות שהם צריכים, או שתסבלו מהתוצאות – קחו זאת בחשבון מראש.

ההיסטוריה של הוולש ספרינגר ספניאל

הפניות ל”ספנייאלס” מתוארכות למאה ה-14. סוגים שונים של ספניאלים התפתחו במשך מאות שנים, חלקם עבדו ביבשה וחלקם חילצו מהמים.
ספניאלים היו מסווגים לפי גודל, וסוגים שונים של ספניאלים עשויים להיוולד באותה המלטה. בסופו של דבר, סוגי הספניאל השונים הפכו לגזעים נבדלים, וכך היה גם עם הוולש ספרינגר ספניאל.

מעט ידוע על מוצאו של הוולש ספרינגר ספניאל, אך הוא נחשב לגזע ותיק מאוד, עם אבות קדמונים המתוארכים לבריטניה הרומית. שטיחי קיר מתקופת הרנסנס מתארים ספניאלים הדומים מאוד לוולש ספרינגר ספניאל של ימינו; ספנייל אדום-לבן דומים מופיעים בכמה דיוקנאות מהמאה ה-18. עד המאה ה-19, הכלבים היו ידועים מעט, למעט באזור Neath Valley בדרום ויילס.

שכיחותן של תערוכות כלבים בסוף המאה ה-19 הביאה לעניין מחודש בגזע, אשר הופיע בתערוכת מועדון הכלבנות הראשונה, שהתקיימה בשנת 1873. הם נשפטו לצד ספניאלים שחורים-לבנים וספרינגר ספנייל אנגלי לבנים. בסופו של דבר, שני הגזעים הופרדו.
המועדון האמריקאי לכלבנות זיהה את הוולש ספרינגר ספניאל בשנת 1906, אך מעט אנשים התעניינו בגזע. עד סוף מלחמת העולם השנייה, הם כמעט ולא היו קיימים בארצות הברית, עד ש-11 מהם יובאו בשנת 1949. תריסר שנים לאחר מכן, נוסד מועדון הוולש ספרינגר ספניאל של אמריקה.

וולש ספרינגר ספניאל – אופי והתנהגות

לוולש ספרינגר ספניאל האנגלי יש את התכונות המשותפות לכל הספניאלים: הוא אוהב חיבה, עליז ומסור לעמו. מצחיק וסקרן, הוא יגרום לך לצחוק, והוא יכול להיות בחירה טובה עבור משפחות עם ילדים. בבגרות הוא לא יהיה כלב גדול שיכול מצד אחד לפגוע בטעות בילדים קטנים, ולא כל כך קטן כדי להיות בסיכון להיפגע מהם. הוא גם מסתדר היטב עם חיות מחמד אחרות כמו חתולים אם הוא גדל איתם. הוא עשוי להיות חשדן כלפי זרים ואופיו הערני הופך אותו לכלב שמירה טוב (התראה בלבד).

בהשוואה לספניאלים רבים אחרים, הוא מגן על משפחתו ורכושו – ונוטה לנבוח על כל דבר שמושך את תשומת לבו. הוולש ספרינגר ספניאל יכול להיות קשור מאוד לבני משפחתו האנושית, אבל כלב שני יכול לעזור לתת לו מוצא נוסף לעודף החיבה שלו.

עליז ומלא חיים, הוולש ספרינגר ספניאל הוא גם כלב אינטליגנטי הבוטח בבעליו. למרות שהוא עדיין שומר על אינסטינקט ציד חזק, הוא לרוב בן לוויה לבית. עם משפחתו הוא יפגין הרב חיבה ויהיה צייתן. הוולש ספרינגר ספניאל עשוי להיות קצת מסויג בהתחלה עם זרים, אבל עם חלוף זמן קצר הוא מתחבר. כאשר הם גדלים יחד, הם יכולים להתיידד עם חיות מחמד אחרות, כולל חתולים, אבל ציפורים עשויות להיות פיתוי שאי אפשר לעמוד בפניו – ולא במובן הטוב של המילה.

הוולש ספרינגר ספניאל הוא בעל יכולת אימון גבוהה, אבל יש לו נשמה רגישה והוא עלול להיות עיקש. סוציאליזציה מוקדמת היא קריטית, וגם איתה חלק הוולש ספרינגר ספניאל ישתינו בכניעה כשבני משפחתם שבים הביתה, או כשהם פוגשים אנשים או כלבים חדשים או הולכים למקומות חדשים. האימון צריך להיות בשיטות של חיזוק חיובי, במיוחד שבחים ותגמול מזון. חשוב מאוד להתחיל את אילופו של הוולש ספרינגר ספניאל מגיל מוקדם ככל האפשר, להיות סבלניים ועקביים באילופו.
וזכרו: לא משנה כמה נחמד וחביב גור הוולש ספרינגר ספניאל שרכשתם מהמגדל, הוא בהחלט יכול לפתח רמות שונות של נביחות, חפירות באדמה בחצר, נשכנות, רודנות ועוד התנהגויות לא רצויות אחרות אם הוא משועמם, לא מאולף או לא מפוקח – וזה נכון שבעתיים בנוגע לוולש ספרינגר ספניאל. תופעות אלו עלולות להופיע אצל הוולש ספרינגר ספניאל בין הגילאים 6 חודשים לשנה, בעיקר נבחנות, אז קחו זאת בחשבון כשאתם מאמצים וולש ספרינגר ספניאל אל חיק משפחתכם ודאגו לאלפו בצורה מקצועית כדי לעקר תופעות התנהגותיות שליליות.

התחל לאלף את הגור שלך כמה ימים לאחר הגעתו הביתה. זה אומר כבר בגיל שמונה שבועות. המתנה באילוף תגדיל את הסיכויים לקבל כלב עקשן וקשה לאילוף. התחילו את החשיפה לכלבים, חתולים, ילדים, רעשים, סביבה חדשה ואנשים זרים לאחר מספר ימים בודדים בו הגור הגיע אליכם. עשו זאת תחילה בביתכם או החצר ביתכם עד שהגור ישלים את כל חיסוני החובה שלו, ורק אח”כ צאו והפגישו את הגור עם סביבה וכלבים חדשים.

ואולי הכי חשוב: שאל את עצמך מדוע אתה מעוניין דווקא בגזע הזה, שוחח עם מגדל מנוסה מבית גידול מוכר של גזע הוולש ספרינגר ספניאל המפוקח על ידי ההתאחדות הישראלית לכלבנות, תאר בפניו בדיוק מה אתה מחפש בכלב, ובקש סיוע בבחירת גור. מגדלים רואים את הגורים מדי יום ויכולים לתת המלצות מדויקות להפליא ברגע שהם מודעים לאורח החיים שלך ולאישיות שלך.

וזכור: אם אתה נעדר מהבית למשך שעות רבות במשך היום, כדאי לתזמן את הטיול והפעילות היומית של כלבך לזמן קבוע כדי שיהיה לו למה לצפות, כי וולש ספרינגר ספניאל משועמם יכול לעשות הרבה נזק לבית ולחצר, לפתח חרדת נטישה ולסבול מנבחנות יתר.

וולש ספרינגר ספניאל – בריאות

מגדלים אחראיים של ההתאחדות הישראלית לכלבנות בודקים את כלבי הרבייה שלהם בבדיקת מחלות גנטיות, ומרביעים רק את הכלבים הבריאים והמבטיחים ביותר. אבל, לאימא טבע יש לפעמים תכנון אחר, וגור יכול לפתח אחת מהמחלות האופייניות לגזע למרות ההקפדה על הרבעה מבוקרת גנטית. ההתקדמות ברפואה הווטרינרית משפרת את הסיכויים שגם כלבים החולים במחלה שברוב המקרים הכלבים יכולים עדיין לחיות חיים טובים. לכן, הקפד לקנות גור ממגדל שמוכר על ידי ההתאחדות הישראלית לכלבנות וכך תוכל לשפר את סיכוייך לקבל כלב בריא.

וולש ספרינגר ספניאל בתערוכה

בנוגע לוולש ספרינגר ספניאל מספר בעיות בריאותיות עדיין יכולות לצוץ:

וולש ספרינגר ספניאל רגישים למספר בעיות בריאות שהן לפחות בחלקן גנטיות, כולל דיספלזיה של מפרק הירך והמרפק, תת פעילות של בלוטת התריס ומחלות עיניים כגון אנטרופיה, גלאוקומה, ניוון מתקדם ברשתית וקטרקט תורשתי.
דיספלסיה של הירך הינה כאשר ישנה תופעה בה הראש של עצם הירך לא מתאים כראוי לשקע הירך, כך שעם הזמן העצם מתחילה לזוז משם עד שבסופו של דבר וכתוצאה מכך מתפתחת דלקת מפרקים כואבת. בהתאם לחומרת המצב, דיספלסיה של הירך יכולה להיות מטופלת תרופתית, או שיש לבצע ניתוח אורתופדי לתיקון התופעה. כך או כך, אי אפשר לדעת אם לכלב יש דיספלסיה של הירך פשוט מבדיקתו או מתבוננות בו, וזאת ניתן לגלות רק באמצעות צילום אגן.

ואל לנו לשכוח את אחת הבעיות הבריאותיות הנפוצות ביותר בעולם:

ההשמנה. שמירה על הוולש ספרינגר ספניאל במשקל המתאים היא אחת הדרכים הקלות ביותר להגן על הבריאות הכללית שלו, ובכך להבטיח כלב בריא לכל החיים.

וולש ספרינגר ספניאל – טיפוח

לוולש ספרינגר ספניאל יש פרווה ישרה בעלת מרקם של משי, שיש להבריש ולסרוק לפחות פעמיים בשבוע – ובכל פעם שהוא חוזר מ”הציד” – כדי למנוע סבכים. הכלים הטובים ביותר למשימה: מברשת חלקה ומסרק מנירוסטה. סרק את הנוצות על הרגליים, הגוף והאוזניים עם המברשת החלקה יותר כדי להסיר שערות מתות; השתמש במסרק הנירוסטה על שאר הגוף. כדאי לבקש מהמגדל להראות לך כיצד לבצע חיתוך מפורט עם קוצץ ומספריים כדי לייצר מראה מסודר.

הפרווה היפה והמשיית שרואים אצל כלבי התערוכות לא מגיע יש מאין. נדרשת עבודה רבה כדי לשמור עליה מבריקה וללא קשרים. אם אתם רוצים שלוולש ספרינגר ספניאל שלכם תהיה פרווה ארוכה וזורמת, יש להקפיד על יותר רחצה והברשה. רוב האנשים בוחרים לקחת את הוולש ספרינגר ספניאל שלהם לגרומר מקצועי, כך שהכלב יראה במיטבו כל הזמן. עם זאת, כלב הדורש טיפוח ברמה גבוהה לא מתאים לכל אחד, הן מבחינת ההוצאות והן מבחינת הזמן, אז כדאי שתיקחו זאת בחשבון לפני שאתם מכניסים וולש ספרינגר ספניאל למשפחתכם.

מכיוון שאוזני הוולש ספרינגר ספניאל נוטות לזיהום, בדוק אותן מדי שבוע כדי לוודא שהחלק הפנימי ורוד בריא ואין לו ריח רע. אם לא, גשו לווטרינר במהירות לפני שדלקת האוזניים תהפוך לנושא מרכזי. הקפידו במיוחד לבדוק את אוזניו של הוולש ספרינגר ספניאל בהיותו גור שכן יש הצטברות שעווה משמעותית בזמן שתעלת האוזן מתפתחת. נקה את האוזניים באמצעות תמיסה המומלצת על ידי הווטרינר שלך.
כל השאר הוא בעצם תחזוקה בסיסית. יש לקצוץ את כל שבוע או שבועיים, לפי הצורך, ולדאוג לצחצוח השיניים לעתים קרובות עם משחת שיניים ייעודית לכלבים כדי לשמור על בריאות השיניים והחניכיים.

 

המועדון הישראלי לספניאל – ההתאחדות הישראלית לכלבנות

מקדמת גזע 

טלי יהודה 052-384-21-09

אתר המועדון

www.israel-spaniel-club.org.il

כתובת אימייל המועדון

Spaniel.israel@gmail.com

תכונות אופי:

Icon מתאים לשמירה
Icon דורש בעלים מנוסה ואסרטיבי
Icon ידידותי לילדים

תכונות

מתאים למגורים בדירה
מתאים לבעלים לא מנוסה (כלב ראשון) ופחות אסרטיבי
רמת רגישות של הכלב
מסוגלות להישאר לבד
התמודדות עם מזג אוויר קר
התמודדות עם מזג אוויר חם
הבעת חיבה לבני המשפחה
צרכים חברתיים
מתאים באופן יוצא מהכלל לילדים
ידידותי לזרים
טריטוריאלי
יכולת שמירה
ידידותי לכלבים אחרים
ידידותי לחתולים
רמת נשירה
רמת הזלת ריר
קל לטיפוח (בעיקר פרווה)
נטייה להשמנה
גודל
קל לאילוף
רמת השימוש בפה
יצר טרף
נטייה טבעית לנבחנות
נטייה טבעית לשוטטות
רמת אנרגיה
רמת נמרצות
רמת ההפעלה הנדרשת
נטייה טבעית למשחק

מודעות.

לא נמצאו מודעות רלוונטיות לגזע הנבחר

מאמרים שיכולים לעניין אותך.