וסט היילנד וייט טרייר למכירה - פטפיינדר
אודות ההתאחדות הישראלית לכלבנות התאחדות החתולים הישראלית מכללת ברושים

וסט היילנד וייט טרייר.

בית > מידע גזעים > וסט היילנד וייט טרייר

וסט היילנד וייט טרייר

וסט היילנד וייט טרייר

ווסט היילנד וויט טרייר West Highland White Terrier
שייך לקבוצת הטריירים – קבוצה 3
תוחלת חיים ממוצעת: 14-16 שנים
גובה ומשקל: גובה כ-28 ס”מ

רקע כללי

הווסט היילנד וויט טרייר (הנקרא גם בקיצור “”ווסטי”) הוא יותר מסתם פרצוף חמוד. זהו טרייר אמיתי, הוא צייד מהיר וחכם, והאופי הקליל שלו יגרום לו לרצות לשחק כמעט בכל הזדמנות. זהו כלב שנוח לו מאוד לגדול ולחיות גם בעיר, כמו גם בחוות חקלאיות. במיטבם, הווסט טרייר הם כלבים אנרגטיים, בעלי אוריינטציה של אנשים, אהובים ומוערצים בשל הפרווה הלבנה והבוהקת שלהם ועיניהם המבריקות.

למרות שהווסט טרייר עשוי להיראות חביב, הוא עסוק מכדי לנוח בחיקך זמן רב. הודות לרמות האנרגיה הגבוהות שלו, הוא חי כדי לחפור, לרוץ ולהסתער על יצורים קטנים ופרוותיים. קטל מסוים הוא בלתי נמנע כשגרים עם הטריירים האלה – הציד הוא מאפיין מובהק בווסט טרייר, ואימונים לא יכולים לשנות את האינסטינקט, אולי מעט לרסן אותו מעריצים אומרים שווסט טרייר הם כלבים עצמאיים עם הרבה אנרגיה; המלעיזים עשויים להשתמש במילים כמו “רועש” ו”הרסני”. כל אחד מהם יכול להיות נכון, ולכן חיוני למצוא מגדל ששואף לזווג כלבים בעלי מזג יציב ושמח.

וסט היילנד וייט טרייר בדשא

הווסט טרייר זקוקים להרבה פעילות גופנית וזמן משחק, כמו גם לאילוף מתאים כדי למנוע מטרד של נביחות וחפירות. הווסט טרייר מצטיינים בספורט כלבני בזריזות, צייתנות, משחקי כדור וענפי ספורט כלבני אחרים. פעילויות אלו מעוררות את מוחו הבהיר, מתעלות את האנרגיה חסרת הגבולות שלו, ומונעות ממנו לחפור בגינה שלך או לשגע את השכנים בנביחות בלתי פוסקות.

הפרווה המחוספסת של הווסט טרייר נשירה, אך ניתן למזער אותה עם הברשה או סירוק שבועי, וכמובן ביקורים מזדמנים אצל גרומר מקצועי. רוב הווסט טרייר המשמשים חיות מחמד יכולים לעבור הברשה ותספורת רגילים, אבל כדי לקבל מראה נכון של הגזע, הדבר דורש עבודה מייגעת הכוללת הסרת כל הפרווה המתה בכמויות קטנות עם כלי מיוחד, ועדיף שזו תיעשה על ידי גרומר מקצועי. הודות למרקם הפרווה של הווסט טרייר, בוץ מוברש החוצה בקלות ונופל כאשר הוא יבש.

הווסט טרייר אוהבים להיות בקרבת אנשים, אז הם צריכים לחיות בתוך הבית, כבני משפחה – אחרת הם צפויים להפוך לכלבים רועשים, הרסניים ומאוד אומללים. ובתוך הבית, אם הווסט טרייר גדל עם חתולים, הוא יכול ללמוד להסתדר איתם, אבל חתולים מוזרים ויצורים פרוותיים אחרים שיחדרו לטריטוריה שלו עלולים שלא להסתדר איתו.

הווסט טרייר צריך לבלות זמן רב בבית ובחוץ בחברת משפחתו האנושית (או בחברת כלב אחר) כדי לפתח עמם קשר טוב ובריא, וכמובן שמקום המחייה העיקרי שלו הוא בתוך הבית עם בני המשפחה ולא בחצר. זהו כלב שעזיבתו לבד למשך זמן ארוך עלולה להביא אותו לידי שעמום וכתוצאה מכך ליצור בעיות התנהגות שונות. אם בכל זאת הווסט טרייר מבלה שעות רבות בחצר, חשוב לתת לו תשומת לב רבה במשך היום, ובשום פנים ואופן, כמו לגבי כל כלב אחר, אין לקשור אותו בשרשרת כשהוא בחצר, שכן זה לא רק אכזרי, אלא זה יכול גם להביא לתוקפנות ולהתנהגות הרסנית.

הווסט טרייר הוא אמנם כלב קטן, אבל הוא בטוח שהוא כלב גדול – וכך הוא גם מתנהג. הוא אינטליגנטי וקל למדי לאימון אם מתעלמים מקורטוב העצמאות שיש לו, עקשנות במילה אחרת. זהו כלב שמפגין חיבה רבה, הוא טוב במיוחד עם ילדים, ובעוד שגזעים אחרים של כלבים קטנים לא מסוגלים להתמודד עם המשחקים המחוספסים עם הילדים, הרי שהווסט טרייר אוהב ומסוגל להתמודד עם משחקים פרועים יותר עם ילדים. זה לא אומר שכל ווסט טרייר יהיה אוטומטית נהדר עם ילדים, ופיקוח של מבוגר בזמן המשחק של הכלב עם הילדים הוא הכרחי, ביחד עם אילוף וחשיפה נכונה לילדים מגיל גורות. אבל, ברוב המקרים ילדים וווסט טרייר הם זיווג משמיים.

ווסט טרייר – היסטוריה

הטריירים קצרי הרגליים של סקוטלנד מוכרים כעת כטרייר הסקוטי, סקיי, קיירן, דנדי דינמונט, וכן ווסט היילנד וויט טרייר. כולם ללא ספק מוצאים מאותם שורשים – וכולם הוערכו פעם בגלל כישורי הציד שלהם בציד של חיות קטנות.

במקור, הפרווה שלהם הגיעה בשלל צבעים, כולל שחור, אדום ושמנת. קולונל אדוארד דונלד מלקולם מפולטלוך, ארגיילשייר, סקוטלנד, מוזכר כמי שבדרך כלל גידל כלבים לבנים. הסיפור מספר שבשנת 1860, אחד מכלביו האדמדמים זוהה בטעות כשועל ונורה. מלקולם החליט, במקום, לגדל אך ורק כלבים לבנים שניתן יהיה לזהות אותם בקלות בשטח.

וסט היילנד וייט טרייר משחק

ווסט טרייר – אופי והתנהגות

הווסט טרייר הוא כלב מלא חיים, מסור ביותר לבעליו. אך יש לו גם צד עיקש, ולמרות שבדרך כלל הוא לא מחפש קרב, הוא לא ייסוג אם קרב כזה מתחיל. הווסט טרייר בדרך כלל קל לאימון, אבל רק כשמתחשק להם. עם הדרכה נכונה ועקבית, אפשר ללמד את הווסטי לא לנבוח או לחפור יתר על המידה, מה שהגזע נוטה לעשות כשהוא משועמם.

הווסט טרייר אוהב אנשים, אבל הוא לא כלב שיתרפק לכם על הברכיים. הוא קצת חסר מנוחה ואוהב להיות בתנועה, אז היו מוכנים לחיות עם כלב שחושב באופן עצמאי, שיכול להיות רועש והרסני אם אינסטינקט הטרייר הטבעי שלו לא מנותב בצורה יעילה באמצעות אימון ופעילות גופנית. אם הבריאות הכללית מאפשרת, כדאי להעסיק אותו בספורט כלבים – זריזות, כדור כדור, ציות וראלי. אמנם הווסט טרייר קטנים מכדי לטפס על דלפקי המטבח, אבל הם לא קטנים מספיק כי לקפוץ על כיסאות כדי להגיע לשולחן עמוס באוכל.

הווסט טרייר הוא בהחלט כלב שניתן לומר עליו “כלב גדול בגוף קטן”. יש לו את העצמאות האופיינית לטרייר, והוא כלב ידידותי שיכול להתאים את עצמו לכל סוג של בית – מדירה בעיר ועד לחווה כפרית (שניהם יתנו לו את האפשרות לתרגל את כישורי תפיסת החולדות האופיינית לו). זהו כלב עירני, פעיל, סקרן, כלב שמירה מצוין (התראה בלבד), חבר למשחק עם ילדים וחבר לכל סוגי המשפחות.

כאשר גם הכלב וגם הילד עברו הדרכה וחינוך מתאים, ועם פיקוח של מבוגר, ווסט טרייר וילדים משתלבים זה בזה בצורה מושלמת. אלו כלבים חסונים שיהיו סלחניים וסבלניים במקרה של התקלות פיזית מקרית בין הילד לכלב. ובכל זאת, חשוב להגן עליהם מפני פעוט שעדיין לא מבין כיצד יש ללטף כלב בצורה נכונה.

כפי שאמרנו, אל תצפו מהווסט טרייר להיות כלב שיתרפק ארוכות על הברכיים, למרות גודלו הקטן. הוא אולי ייתן לך דקה או שתיים מזמנו, אבל יש לו דברים רבים לעשות והרבה מקומות אליהם הוא צריך להספיק להגיע, רק וודא שהוא לא בדרך לגינה שלך כדי לחפור ולחפש מיני בעלי חיים כמו חולדות ועכברים. כפות רגליו הגדולות של הווסט טרייר וציפורניו החזקות – שלא לדבר על האינסטינקטים הטריירים שלו – מתאימים באופן מושלם למשימה מעין זו.

הווסט טרייר הוא כלב חכם הלומד במהירות. לעולם אין צורך לצעוק עליו או להתייחס אליו בצורה כוחנית; הוא יגיב היטב לחיזוק חיובי בצורה של שבח, משחק ופינוקים כל עוד הוא יודע שאתה המנהיג. היה תקיף ועקבי במה שאתה מבקש ממנו, והוא ישמח לשחק ולבצע פקודות שונות. תן לו לקבל את היחס הנכון ואז תגלה שהכלב הקטן והדי עקשן הזה הזה ישמח לעשות עבורך הכול. ללא אימונים, פיקוח או רמות משחק מתאימות, הווסט טרייר ישתעמם ויבזבז את זמנו בלעיסה, נביחות וחפירות כדי להעסיק את עצמו. אל תיתן לזה לקרות! אתגר את מוחו – ויש לו מוח מבריק – עם צעצועים ואימונים מעניינים ומשתנים ללא הרף, ודאג להפעיל אותו כל יום עם משחקים וטיולים ארוכים ומעניינים (אחרי הכל הוא בנוי לצוד בעלי חיים קטנים באזור סלעי). בימים רטובים או חמים מאוד, תן לו לרדוף אחרי כדור בתוך הבית או למד אותו לשחק מחבואים.

חשוב לדעת: לא משנה כמה נחמד וחביב נראה גור הווסט טרייר שרכשתם מהמגדל, הוא בהחלט יכול לפתח רמות שונות תוקפנות כלפי אנשים ובעלי חיים אחרים, נביחות, חפירות באדמה בחצר והתנהגויות לא רצויות אחרות אם הוא משועמם, לא מאולף או לא מפוקח.

וסט היילנד וייט טרייר גורים חמודים

התחל לאלף את הגור שלך כמה ימים לאחר הגעתו הביתה. זה אומר כבר בגיל שמונה שבועות. המתנה באילוף תגדיל את הסיכויים לקבל כלב עקשן וקשה לאילוף. התחילו את החשיפה לכלבים, חתולים, ילדים, רעשים, סביבה חדשה ואנשים זרים לאחר מספר ימים בודדים בו הגור הגיע אליכם. עשו זאת תחילה בביתכם או החצר ביתכם עד שהגור ישלים את כל חיסוני החובה שלו, ורק אח”כ צאו והפגישו את הגור עם סביבה וכלבים חדשים.
ואולי הכי חשוב: שאל את עצמך מדוע אתה מעוניין דווקא בגזע הזה, שוחח עם מגדל מנוסה מבית גידול מוכר של גזע הווסט טרייר המפוקח על ידי ההתאחדות הישראלית להתאחדות, תאר בפניו בדיוק מה אתה מחפש בכלב, ובקש סיוע בבחירת גור. מגדלים רואים את הגורים מדי יום ויכולים לתת המלצות מדויקות להפליא ברגע שהם מודעים לאורח החיים שלך ולאישיות שלך.

ווסט טרייר – בריאות

מגדלים אחראיים של ההתאחדות הישראלית לכלבנות בודקים את כלבי הרבייה שלהם בבדיקת מחלות גנטיות, ומרביעים רק את הכלבים הבריאים והמבטיחים ביותר. אבל, לאימא טבע יש לפעמים תכנון אחר, וגור יכול לפתח אחת מהמחלות האופייניות לגזע למרות ההקפדה על הרבעה מבוקרת גנטית. ההתקדמות ברפואה הווטרינרית משפרת את הסיכויים שגם כלבים החולים במחלה שברוב המקרים הכלבים יכולים עדיין לחיות חיים טובים. לכן, הקפד לקנות גור ממגדל שמוכר על ידי ההתאחדות הישראלית לכלבנות וכך תוכל לשפר את סיכוייך לקבל כלב בריא.

הווסט טרייר נחשב לכלב די בריא באופן כללי, ובעיות בריאות שעלולות להופיע עשויות לכלול אטופיק דרמטיטיס (אלרגיות נשאפות המשפיעות על העור), פיקת הברך מפוצלת (מפרקי ברכיים שיוצאים ממצב תקין), תוקפנות , מחלת Legg-Calvé-Perthes (מחלה הקשורה במפרק הירך), עין יבשה, מחלת אדיסון, תסמונת כלב שייקר לבן, פיברוזיס ריאתי, קטרקט נעורים ואוסטאופתיה קרניומנדיבולרית (מחלה הגורמת לעיוות גרמי של הלסת אצל גורים).
הווסט טרייר יכול גם לפתח פיברוזיס ריאתי אידיופטי, או מחלת ריאות. וטרינרים מאמינים שמצב זה הוא גנטי, אך הסיבה האמיתית שלו אינה ידועה. בכלבים שנפגעו, שקי האוויר ורקמות החיבור של הריאות הופכים דלקתיים ומצטלקים, מה שגורם לבעיות נשימה חמורות ומתקדמות.

ווסט טרייר עם תסמונת כלב שייקר לבן נוטים לפתח סימנים בין גיל שישה חודשים לשלוש שנים. כלבים עם מצב זה יכולים להתחיל לרעוד ללא שליטה, במיוחד כאשר הם מנסים לזוז או לקום. במקרים מסוימים, נדרשת טיפול תרופתי לטווח ארוך. ווסטים נמצאים גם בסיכון מוגבר לפתח קרצינומה של תאי מעבר (TCC) של שלפוחית השתן.

ואל לנו לשכוח את אחת הבעיות הבריאותיות הנפוצות ביותר בעולם: ההשמנה. שמירה על הווסט טרייר במשקל המתאים היא אחת הדרכים הקלות ביותר להגן על הבריאות הכללית שלו, ובכך להבטיח כלב בריא לכל החיים.

ווסט טרייר – טיפוח

לווסט טרייר פרווה כפולה עם פרווה תחתונה רכה ופרווה חיצונית נוקשה יותר. המרקם הקשיח של הפרווה החיצונית אינו צובר לכלוך, וכך הוא מגן על הפרווה ושומר על הכלב נקי. יש צורך לסרק או להבריש עד התחתית כדי למנוע ראסטות. באופן כללי, הפרווה התחתית לא צומחת עד שהווסט טרייר בן שנה לפחות; במקרים מסוימים, זה יכול לקחת עד חמש שנים. קל לשמור על הוסט טרייר לבן: כשהוא גור, הברישו את הפרווה שלו פעם בשבוע, בעזרת מברשת סיכות או מסרק. מבוגרים דורשים צחצוח יומי.
הווסט טרייר משיל רק מעט, אבל יש לספר את הפרווה שלו. חלק מהאנשים בוחרים להשתמש בקוצץ חשמלי בעצמם כדי לחסוך כסף ולהעמיק את הקשר עם הווסט טרייר שלהם, בעוד שאחרים מעדיפים את שירותיו של ספר מקצועי.

קציצת הפרווה יכולה להפוך את הפרווה לרכה יותר או גלית; לווסט טרייר שעובר מריטה ביד יש פרווה חוטית יותר. מריטה היא תהליך שלוקח זמן, בו שערות מתות נמרטות ביד, טכניקה שנעשית בדרך כלל רק על ידי בעלים של כלבי תצוגה. רוב הספרים המקצועיים אינם מוכנים להשקיע זמן רב בביצוע מריטה.
השאר הוא טיפול בסיסי: גזוז את ציפורניו לפי הצורך, בדרך כלל כל שבוע-שבועיים. ולצחצח שיניים מדי יום עם משחת שיניים לחיות מחמד מאושרת על ידי וטרינר לבריאות כללית ולנשימה רעננה.

 

המועדון הישראלי לטריירים – ההתאחדות הישראלית לכלבנות

יו”ר ומקדמת הגזע

דורית דמבין, 052-2503526

 dembindorit@gmail.com

תכונות אופי:

Icon מתאים לדירה
Icon דורש פעילות
Icon ידידותי לילדים

תכונות

מתאים למגורים בדירה
מתאים לבעלים לא מנוסה (כלב ראשון) ופחות אסרטיבי
רמת רגישות של הכלב
מסוגלות להישאר לבד
התמודדות עם מזג אוויר קר
התמודדות עם מזג אוויר חם
הבעת חיבה לבני המשפחה
צרכים חברתיים
מתאים באופן יוצא מהכלל לילדים
ידידותי לזרים
טריטוריאלי
יכולת שמירה
ידידותי לכלבים אחרים
ידידותי לחתולים
רמת נשירה
רמת הזלת ריר
קל לטיפוח (בעיקר פרווה)
נטייה להשמנה
גודל
קל לאילוף
רמת השימוש בפה
יצר טרף
נטייה טבעית לנבחנות
נטייה טבעית לשוטטות
רמת אנרגיה
רמת נמרצות
רמת ההפעלה הנדרשת
נטייה טבעית למשחק

מודעות.

לא נמצאו מודעות רלוונטיות לגזע הנבחר

מאמרים שיכולים לעניין אותך.