טרייר אמריקאי קירח למכירה - פטפיינדר
אודות ההתאחדות הישראלית לכלבנות התאחדות החתולים הישראלית מכללת ברושים

טרייר אמריקאי קירח.

בית > מידע גזעים > טרייר אמריקאי קירח

טרייר אמריקאי קירח

טרייר אמריקאי קירח

טרייר אמריקאי קירח American Hairless Terrier 

*** הטרייר האמריקאי הקירח מוכר ב- AKC  ומוכר בהתאחדות הישראלית לכלבנות אך נכון להיום עדיין לא מוכר ב-fci***

 

שייך לקבוצת כלבי הטרייר – קבוצה 11 בהתאחדות הישראלית לכלבנות (יחד עם הבורבול והבולדוג האמריקאי)..

תוחלת חיים ממוצעת: 14-16שנים

גובה ומשקל: גובה 30-40 ס”מ, משקל ממוצע לכלב בוגר 5.5-7.5 ק”ג.

רקע כללי

טרייר אמריקאי חסר שיער (קירח) הוא כלב קטן-בינוני בגובה 30-40 ס”מ סנטימטרים שנמדדים מהכתף, ומתחלק לשני סוגים: האחד חסר שיער והשני עם פרווה. בסוג חסר השיער עשויות להיות גבות ושפם, בעוד שלבעל השיער יש פרווה קצרה ומבריקה. עורו של הטרייר האמריקאי הקירח הוא חלק וחם למגע. הראש הרחב בצורת טריז והוא מהווה סימן היכר לשני הסוגים. האוזניים זקופות, בצורת V, ממסגרות את העיניים העגולות מלאות המבט שמבהיקות בסקרנות.

 

האופן שבו הטרייר האמריקאי הקירח נע מיד מראה שמדובר בטרייר אמיתי, וחוסר השיער מעמיד אותו תחת הקטגוריה של “כלב היפו אלרגני” (ככל שהגדרה זו לא חוטאת לאמת). חוסר שיער, לעומת זאת, מציב אתגרים משלו: ישנו חשש מתמיד לכוויות שמש, ומזג אוויר קר דורש אמצעי זהירות מיוחדים. כל צבע מותר פרט ללבקן ומרל (מרל הוא שילוב צבעים בפרוות כלבים. זהו צבע בסיס אחיד (בדרך כלל אדום / חום או שחור) עם טלאים בהירים כחולים / אפורים או אדמדמים, המעניקים אפקט מנומר או לא אחיד. אחוז מסוים של גורי מרל עלולים להיוולד עם מומי עיניים או יכולים להיות חירשים).

חוסר השיער של הטרייר אמריקאי הקירח הופך אותם ללא מתאימים לרוב פעילויות הציד. עם זאת, הם שמרו במשך השנים על יצר ציד חזק ומצטיינים בפעילויות רבות אחרות. הגזע הוא אנרגטי, ערני, סקרן ואינטליגנטי. עם סוציאליזציה והדרכה נכונה מגיל גורות הם מצטיינים כחברים נאמנים, מגלים חיבה רבה לבעליהם ולבני המשפחה, ואין ספק שמדובר בגזע עירני שיגן על בני משפחתו האנושית.

טרייר אמריקאי קירח בדשא

ההיסטוריה של הטרייר האמריקאי הקירח

הטרייר האמריקאי הקירח הוא הגזע היחיד ללא שיער שהוא יליד ארצות הברית, והוא צאצא טבעי של העכברוש טרייר.

 

העכברוש טרייר קיים מאז תחילת המאה ה -19, אז הם פותחו באנגליה כאחד מעשרות גזעי טרייר שנוצרו כדי להשמיד חולדות שנשאו מחלות ופשטו על אספקת מזון בעיר ובארץ. במקור נקראו כלבים אלו  “פייסטים” כעדות למזג הערמומי שלהם, והם הועסקו בחוות ובמחילות הידועות לשמצה בהן התגוררו החולדות, כאשר הצופים הימרו על מספר החולדות שהטרייר האהוב עליהם יכול להרוג.

בסוף המאה העשרים הובאו הפייסטים לאמריקה הכפרית על ידי כורים בריטיים שחיפשו חיים חדשים, ושם החל את דרכו כגזע עצמאי לאחר שהורבע עם הפוקס טרייר החלק. נאמר כי הנשיא תיאודור רוזוולט, שהעריץ את פייסט שלו בשם סקיפ, השריש את השם “עכברוש טרייר”.

קפיצה מהירה כ -70 שנה קדימה, מימי רוזוולט ועד 1972 אירע בטרוט, לואיזיאנה, דבר מוזר: גורה ללא שיער נולדה בהמלטה של ​​עכברוש טרייר בינוני להורים בעלי פרווה. (חשוב לציין שהגורים חסרי השיער נולדים עם פרווה שנושרת כשהם בני מספר שבועות.) זוג בשם אדווין ווילי סקוט רכשו את הגורה וקראו לה ג’וזפין. היא זווגה וילדה את ג’יפסי, נקבה גם היא נטולת שיער. שמונה שנים מאוחר יותר, לאחר מספר המלטות של גורים עם פרווה, ילדה ג’וזפין זוג אחים חסרי שיער, ג’מימה וסנופי. בשנת 1983, סנופי זווג עם אחיותיו והתוצאה הייתה צאצאים חסרי שיער, וכך נולד זן חדש: העכברוש טרייר האמריקאי (הידוע כיום בשמו הטרייר האמריקאי הקירח).

הסקוטים המשיכו בתכנית הרבייה שלהם, והקימו את המועדון הראשון שהוקדש לגזע החדש שלהם בשנת 2009; הגזע זכה להכרה מלאה ב- AKC בשנת 2016.

טרייר אמריקאי קירח למכירה

טרייר אמריקאי קירח – אופי והתנהגות

בהתאם לתקן הגזע, הטרייר האמריקאי הקירח הוא כלב אנרגטי, ערני, סקרן ואינטליגנטי. תוקפנות או ביישנות קיצוניים הם שגיאות פוסלות.

מדובר בכלבים אתלטיים, בעלי יכולת פיזית גבוהה יחסית לגודלם, כולל יכולת קפיצה מרשימה, והם ניתנים לאילוף בצורה טובה. לטריירים האמריקאי הקירח יצר ציד די גבוה, אך העדר הפרווה הופך אותו לפגיע יותר ולא מתאים לשמש לצייד. יחד עם זאת, אין להתפלא אם כלב כזה יחסל עכבר או חולדה שכן תכונות אלו משורשות עמוק בטבע הקדום שלו.

הטרייר האמריקאי הקירח ייהנה מחברת בני משפחתו האנושית והוא מתאים וללוות אותם בעת פעילות גופנית.

עם תשומת לב וחיבה מהגיל הרך המוקדם (החל מגיל חודשיים), הטרייר האמריקאי הקירח יפתח קשר חזק עם בני משפחתו ויגן עליהם מפני כל איום. הוא פעיל ואתלטי (ככל שבריאותו הכללית הספציפית מתירה) והוא מתאים כפרטנר לג’וגינג או להתעמלות אחרת. בסיום היום, הטרייר האמריקאי הקירח ישמח להירגע איתך ולראות קצת איתך טלוויזיה בנחת.

לטרייר האמריקאי הקירח יש רק צרכי פעילות גופנית מתונים. הם חייבים לצאת החוצה כמה פעמים ביום, כמובן, אך מפגשים יומיים קצרים בחצר מגודרת או בטיולים רגילים יהיו בדרך כלל כל מה שהם צריכים. הם נהנים מפעילות אך גם די שמחים להתכרבל על הספה ליד בעליהם. הגזע ידידותי וישמח לשחק עם אנשים או כלבים אחרים. בזכות יכולת האימון הגבוהה שלהם הם יכולים להסתדר עם מגוון רחב של פעילויות כלבים כמו ציות, ראלי ותחרויות זריזות.

חשוב לדעת: לא משנה כמה נחמד וחביב נראה גור הטרייר האמריקאי הקירח שרכשתם מהמגדל, הוא בהחלט יכול לפתח רמות שונות תוקפנות כלפי אנשים ובעלי חיים אחרים, נביחות, חפירות באדמה בחצר והתנהגויות לא רצויות אחרות אם הוא משועמם, לא מאולף או לא מפוקח.

טרייר אמריקאי קירח משחק במים

התחל לאלף את הגור שלך כמה ימים לאחר הגעתו הביתה. זה אומר כבר בגיל שמונה שבועות. המתנה באילוף תגדיל את הסיכויים לקבל כלב עקשן וקשה לאילוף. התחילו את החשיפה לכלבים, חתולים, ילדים, רעשים, סביבה חדשה ואנשים זרים לאחר מספר ימים בודדים בו הגור הגיע אליכם. עשו זאת תחילה בביתכם או החצר ביתכם עד שהגור ישלים את כל חיסוני החובה שלו, ורק אח”כ צאו והפגישו את הגור עם סביבה וכלבים חדשים.

ואולי הכי חשוב: שאל את עצמך מדוע אתה מעוניין דווקא בגזע הזה, שוחח עם מגדל מנוסה מבית  גידול מוכר של גזע הטרייר האמריקאי הקירח המפוקח על ידי ההתאחדות הישראלית לכלבנות, תאר בפניו בדיוק מה אתה מחפש בכלב, ובקש סיוע בבחירת גור. מגדלים רואים את הגורים מדי יום ויכולים לתת המלצות מדויקות להפליא ברגע שהם מודעים לאורח החיים שלך ולאישיות שלך.

טרייר אמריקאי קירח – בריאות

מגדלים אחראיים של ההתאחדות הישראלית לכלבנות בודקים את כלבי הרבייה שלהם בבדיקת מחלות גנטיות, ומרביעים רק את הכלבים הבריאים והמבטיחים ביותר. אבל, לאימא טבע יש לפעמים תכנון אחר, וגור יכול לפתח אחת מהמחלות האופייניות לגזע למרות ההקפדה על הרבעה מבוקרת גנטית. ההתקדמות ברפואה הווטרינרית משפרת את הסיכויים שגם כלבים החולים במחלה שברוב המקרים הכלבים יכולים עדיין לחיות חיים טובים. לכן, הקפד לקנות גור ממגדל שמוכר על ידי ההתאחדות הישראלית לכלבנות וכך תוכל לשפר את סיכוייך לקבל כלב בריא.

בעיות בריאות שעלולות להופיע בטרייר האמריקאי הקירח עשויות לכלול דיספלסיה של מפרק הירך, מצבי לב, ובעיה בפיקת הירך. בעיות עור הן דווקא נדירות למדי בגזע זה.

ואל לנו לשכוח את אחת הבעיות הבריאותיות הנפוצות ביותר בעולם: ההשמנה. שמירה על הטרייר האמריקאי הקירח במשקל המתאים היא אחת הדרכים הקלות ביותר להגן על הבריאות הכללית שלו, ובכך  להבטיח כלב בריא לכל החיים.

טרייר אמריקאי קירח – טיפוח

כפי שכבר נכתב לעיל, הטרייר האמריקאי הקירח מגיע למעשה בשני סוגים: קירח או בעל פרווה. עבור שני הסוגים, צרכי הטיפוח הם מינימליים. בנוגע  לטרייר האמריקאי הקירח התחזוקה היא קלה מאוד, וכוללת בעיקר שמירה על ניקיון האוזניים ולוודא שהכלב מוגן מפני פגעי מזג האוויר כגון כוויות שמש ומזג אוויר קר. הסוג עם הפרווה הקצרה והמבריקה הוא כמעט חסר תחזוקה: הם כמעט ולא מנשירים, אז כל מה שמתבקש זה הברשה מהירה עם מברשת זיפים רכה פעם בשבוע, ואמבטיה מדי פעם לפי הצורך. כמו בכל הגזעים, יש לקצץ את הציפורניים של האמריקאי ללא שיער אמריקאי באופן קבוע.

השאר זה טיפול בסיסי. בדקו את האוזניים מדי שבוע ונקו אותן במידת הצורך, צחצחו את השיניים בתדירות גבוהה ככל האפשר, וקצצו את הציפורניים באופן קבוע, לרוב כל כמה שבועות.

 

המועדון הישראלי לטריירים – ההתאחדות הישראלית לכלבנות

רכזת הגזע  – אינה בלייבס

0528610625

inna.blayvas@gmail.com 

 

 

תכונות אופי:

Icon 1
Icon מתאים לדירה
Icon דורש פעילות
Icon ידידותי לילדים
Icon קל לאילוף

תכונות

מתאים למגורים בדירה
מתאים לבעלים לא מנוסה (כלב ראשון) ופחות אסרטיבי
רמת רגישות של הכלב
מסוגלות להישאר לבד
התמודדות עם מזג אוויר קר
התמודדות עם מזג אוויר חם
הבעת חיבה לבני המשפחה
צרכים חברתיים
מתאים באופן יוצא מהכלל לילדים
ידידותי לזרים
טריטוריאלי
יכולת שמירה
ידידותי לכלבים אחרים
ידידותי לחתולים
רמת נשירה
רמת הזלת ריר
קל לטיפוח (בעיקר פרווה)
נטייה להשמנה
גודל
קל לאילוף
רמת השימוש בפה
יצר טרף
נטייה טבעית לנבחנות
נטייה טבעית לשוטטות
רמת אנרגיה
רמת נמרצות
רמת ההפעלה הנדרשת
נטייה טבעית למשחק

מודעות.

מאמרים שיכולים לעניין אותך.