טרייר רוסי שחור למכירה - פטפיינדר
אודות ההתאחדות הישראלית לכלבנות התאחדות החתולים הישראלית מכללת ברושים

טרייר רוסי שחור.

בית > מידע גזעים > טרייר רוסי שחור

טרייר רוסי שחור

טרייר רוסי שחור

טרייר רוסי שחור Black Russian Terrier

שייך לקבוצת כלבי העבודה 2א’

תוחלת חיים ממוצעת: 11-13 שנים.

גובה ומשקל: זכר גובה 72-76 ס”מ משקל 50-60 ק”ג, נקבה 68-72 ס”מ משקל 45-50 ק”ג.

 

רקע כללי

הטרייר הרוסי השחור הוא תוצאה של גידול מכוון שבו נקטה רוסיה הסובייטית לאחר מלחמת העולם השנייה. הוא פותח ככלב עבודה אידיאלי, ומתאפיין בשילוב תכונות שמאפיינות גזעי עבודה שונים, כמו אומץ לב, ערמומיות ותושייה, כוח, איפוק ורצינות וגם שמחת חיים. זהו גזע בעל אופי חזק ועיקש, שמצריך גידול חשיפה ונכונים, וכאשר אלה מבוצעים כהלכה הוא הופך לכלב נאמן הקשור למשפחתו.

הכלב בעל החזות האימתנית והגודל העצום מצריך יחס של כבוד, רוך ועדינות. כלב זה יודע להיות בן משפחה אוהב ונאמן, שמפגין עדינות רבה בקרבת ילדים, אולם מסוגל לעבור למצב הגנתי כהרף עין כאשר הוא מזהה איום על בני משפחתו.

טרייר רוסי שחור רוקד

תמונה זו באדיבות מגדלת Natasha Chechelnitski

 

שימו לב שטרייר רוסי שחור יכול לדרוש מכם להשקיע לא מעט בניקיון: זקנו יטפטף מים לאחר ששתה ויהיה צורך לנקותו לאחר הארוחות, יתכן שתצטרך גם לנגב קירות או רהיטים אם הוא ינענע בראשו לאחר ששתה ולפני שתספיקו להגיע אליו עם המגבת. הפרווה שלו מזמינה סוגים של  לכלוך ופסולת אולם, תכונות אלו נעלמות כלא היו בהשוואה לרמת האהבה שיעניק הטרייר הרוסי השחור למשפחתו, ולרצון העז להיות קרוב אליהם. לא מומלץ לבחור בגזע זה אם אתה לא רוצה צל שחור שיעקוב אחריך במשך היום….

אם אתה חושב על הטרייר הרוסי השחור ככלב שיחיה מחוץ לבית, אז חשוב שתדע שהטריירים הרוסים השחורים הם כלבים שנאמנים לבעליהם וחייבים תקשורת מתמדת ממשפחתם. להשאיר טרייר רוסי שחור לבד בחצר או לתת לו תשומת לב מועטה זה לא רק אכזרי מבחינת גזע זה, אלא זה יכול גם להביא לתוקפנות מצד הכלב. לטרייר הרוסי השחור צריכה להיות גישה לחצר מגודרת ומאובטחת, אבל כשהמשפחה בבית הוא צריכה להיות איתם בבית.

טרייר רוסי שחור משחק בדשא

ההיסטוריה של הטרייר הרוסי השחור

הטרייר הרוסי השחור הוא תוצר של המלחמה הקרה, והוא פותח במוסקבה לאחר מלחמת העולם השנייה למטרה מוגדרת של עבודה צבאית ומשטרתית. המגדלים של גזע זה התחילו עם שנאוצר ענק ושילבו אותו עם גזעים אחרים שכללו את גזע האיירדייל, הרוטווילר והרטריבר המוסקבאי. התוצאה הייתה כלב שחור וגדול עם מזג מגונן וחשד בריא כלפי זרים.

לפני פחות משני עשורים הטרייר הרוסי השחור נראה רק במספרים קטנים בתערוכות כלבים אירופיות וסקנדינביות, אך בשנת 2004 הוכר גזע זה על ידי ה-AKC כגזע ה -151 שלו, ובשנת 2010 פורסם ב- FCIהסטנדרט הראשון של הגזע.

טרייר רוסי שחור עם המגדל

תמונה זו באדיבות מגדלת Natasha Chechelnitski

טרייר רוסי שחור – טמפרמנט ואישיות

טרייר רוסי שחור קלאסי הוא כלב רגוע אך בעל אינסטינקטים חזקים של שמירה, אשר מסוגל להבחין בין מצבים שקוראים לו לפעול להגנה, לבין אלה שלא. אבל צריך להבין שכדי להגיע למצב בו הכלב מאוזן יש להקפיד על חשיפה ועבודה עם הטרייר הרוסי כבר מהיותו גור.

חשיפה מוקדמת ונכונה חיונית כדי למנוע מהטרייר הרוסי השחור להיותו חשדן יתר או לחשוש מפני התפתחויות ואנשים חדשים. חשוב מאוד לחשוף את גור הטרייר הרוסי השחור כבר מרגע היוולדם למראות ולצלילים ביתיים שונים,  ובהמשך יש להמשיך ולחשוף את הטרייר הרוסי השחור שלך לאורך חייו לכל מקור אפשרי, על ידי לקיחתו לשיעורי אילוף עם כלבים אחרים, מפגש עם חברים ושכנים, מפגש תדיר עם ילדים,  נסיעה ברכב, וכן טיולים בחנויות ועסקים מקומיים. חוויות אלו יסייעו לגור שלכם להיות כלב בוגר רגוע ומאוזן.

 

סרטון באדיבות: Tatiana Kononets

הטרייר הרוסי השחור הוא כלב פעיל וספורטיבי, והוא ייהנה מטיולים ארוכים, ריצה קלה וטיולים. תכנן לקחת אותו לטיולים קצרים במהלך היום וטיול אחד נוסף ארוך (לפחות שעה)…. חשוב מאוד שהטרייר הרוסי השחור יהיה ממושמע ומאולף.

טרייר רוסי שחור מתאים לחיות בדירה ובבית עם חצר (כמובן שיש לו גישה חופשית לבית ולחצר).

טרייר רוסי שחור יכול לחיות בבית עם כל חיות הבית. הם מאוד אוהבים ילדים ויודעים להתאים את עצמם לכל בני המשפחה בבית. בתקופת גורות רצוי לשים לב יותר ולו מהסיבה שהם לא מרגישים את המשקל הכבד שלהם ולא מודעים לעצמם.

טרייר רוסי שחור בים עם כדור בפה

תמונה זו באדיבות מגדלת Natasha Chechelnitski

 

הטרייר הרוסי השחור עצמאי מאוד בדעותיו, אך הוא לומד מהר ויענה בשמחה לאימונים חביבים, יציבים ועקביים. אל תגרום לו לחזור על אותה פעולה שוב ושוב, הוא חכם ומשתעמם בקלות, אז הקפידו על אימונים קצרים ומעניינים. השתמש בטכניקות אימונים של חיזוקים חיוביים כמו שבחים, משחק ותגמולים באוכל בשילוב עם תוכנית של “אין ארוחות חינם” הדורשת ממנו “לעבוד” על אוכל, פינוקים, צעצועים ומשחק על ידי ביצוע תחילה פקודה כגון “לשבת”.

התחל לאלף את הגור שלך כמה ימים לאחר הגעתו הביתה. זה אומר כבר בגיל שמונה שבועות. המתנה באילוף תגדיל את הסיכויים לקבל כלב עקשן וקשה לאילוף. התחילו את החשיפה לכלבים, חתולים, ילדים, רעשים, סביבה חדשה ואנשים זרים לאחר מספר ימים בודדים בו הגור הגיע אליכם. עשו זאת תחילה בביתכם או החצר ביתכם עד שהגור ישלים את כל חיסוני החובה שלו, ורק אח”כ צאו והפגישו את הגור עם סביבה וכלבים חדשים.

ואולי הכי חשוב: שאל את עצמך מדוע אתה מעוניין דווקא בגזע הזה, שוחח עם מגדל מנוסה מבית  גידול של טרייר רוסי שחור המפוקח על ידי ההתאחדות הישראלית לכלבנות, תאר בפניו בדיוק מה אתה מחפש בכלב, ובקש סיוע בבחירת גור. מגדלים רואים את הגורים מדי יום ויכולים לתת המלצות מדויקות להפליא ברגע שהם מודעים לאורח החיים שלך ולאישיות שלך.

טרייר רוסי שחור – בריאות

הטרייר הרוסי השחור הוא בד”כ גזע בריא, אך תופעה של אבנים בדרכי השתן יכולה להיות שכיחה בגזע זה.

חלה חובה לבצע צילומי אגן לכל הכלבים שמשמשים לגידול.

הגזע ברמת סיכון גבוהה להיפוך קיבה.

בשלבי הגדילה יש להקפיד על פעילות מותאמת, כדי לא להעמיס אל המפרקים. כמו כן, יש להקפיד שלא לחשוף את הכלב לתנאים האקלימיים הקשים של הקיץ כדי למנוע מכת חום.

ואל לנו לשכוח את אחת הבעיות הבריאותיות הנפוצות ביותר בעולם: ההשמנה. שמירה על הטרייר הרוסי במשקל המתאים היא אחת הדרכים הקלות ביותר להגן על הבריאות הכללית שלו, ובכך  להבטיח כלב בריא לכל החיים.

טרייר רוסי שחור משחק עם ילדה

 טרייר רוסי שחור – טיפוח

טיפוח קבוע הוא חיוני למראהו הטוב והיפה של הטרייר הרוסי השחור. רצוי לרחוץ ולספר טרייר רוסי שחור פעם בחודש-חודש וחצי, ויש להבריש את הפרווה כפעמיים בשבוע כדי למנוע סבכים. מומלץ מאוד לשטוף את הזקן פעם בשבוע.

כל השאר הוא בעצם תחזוקה בסיסית. יש לקצוץ ציפורניים לפי הצורך. לדאוג  לצחצוח השיניים לעתים קרובות עם משחת שיניים ייעודית לכלבים כדי לשמור על בריאות השיניים והחניכיים.

מכיוון שהטרייר הרוסי השחור אינו זן נפוץ, סביר להניח שחלק מהספרים או המטפחים המקצועיים לא יידעו במדויק את התספורת התקנית לגזע. מגדל מנוסה ידע לתת לך את כל המידע המקצועי אודות הטיפוח של גזע זה.

חשוב להתחיל להרגיל לטיפוח כבר מגיל גורות כך הכלב יתרגל שהטיפוח הוא חלק נורמלי מחייו וילמד ולקבל בסבלנות את תהליך הטיפוח.

*התוכן אודות הטרייר הרוסי השחור הוא באדיבות הגב’ גבריאלה פייגלסון, מגדלת מומלצת ומצטיינת של ההתאחדות הישראלית לכלבנות, מנהלת בית הגידול “בלק רויאלטי”

 

החוג הישראלי לפינצ’ר ולטרייר רוסי שחור – ההתאחדות הישראלית לכלבנות

מקדם הגזע טרייר רוסי שחור

שמשון ברגר

נייד: 052-9286332

 Shimshonber1@gmail.com

.

בתי גידול/מגדלים

Natasha Chechelnitski

 

תכונות אופי:

Icon מתאים לשמירה
Icon מתאים לדירה
Icon דורש פעילות
Icon דורש בעלים מנוסה ואסרטיבי
Icon ידידותי לילדים

תכונות

מתאים למגורים בדירה
מתאים לבעלים לא מנוסה (כלב ראשון) ופחות אסרטיבי
רמת רגישות של הכלב
מסוגלות להישאר לבד
התמודדות עם מזג אוויר קר
התמודדות עם מזג אוויר חם
הבעת חיבה לבני המשפחה
צרכים חברתיים
מתאים באופן יוצא מהכלל לילדים
ידידותי לזרים
טריטוריאלי
יכולת שמירה
ידידותי לכלבים אחרים
ידידותי לחתולים
רמת נשירה
רמת הזלת ריר
קל לטיפוח (בעיקר פרווה)
נטייה להשמנה
גודל
קל לאילוף
רמת השימוש בפה
יצר טרף
נטייה טבעית לנבחנות
נטייה טבעית לשוטטות
רמת אנרגיה
רמת נמרצות
רמת ההפעלה הנדרשת
נטייה טבעית למשחק

מודעות.

מאמרים שיכולים לעניין אותך.