כלב סיני מצויץ למכירה - פטפיינדר
אודות ההתאחדות הישראלית לכלבנות התאחדות החתולים הישראלית מכללת ברושים

כלב סיני מצויץ.

בית > מידע גזעים > כלב סיני מצויץ

כלב סיני מצויץ

כלב סיני מצוייץ

סיני מצויץChinese Crested

שייך לקבוצת כלבי הטוי/כלבי לוויה קבוצה 9

תוחלת חיים ממוצעת: 10-14 שנים

גובה ומשקל: גובה ממוצע לזכר בוגר 28-33 ס”מ, לכלבה 23-30 ס”מ, אין תקן fci  למשקל (משקל מקובל 4.5-6 ק”ג)

רקע כללי

לסיני המצויץ מראה חינני כאילו לקוח מספר אגדות, וכזה שלא ניתן לטעות בו. למרות שהוא שוקל 4.5-6 ק”ג בלבד, לסיני המצויץ מראה המזכיר סוס פוני בראש ובזנב, עם רגליים פרוותיות וגוף חסר שיער ברובו. בדומה לגזעי טוי רבים, הסיני המצויץ הוא כלב תוסס, מקסים, בן לוויה מבדר ואוהב המתאים מאוד לדירה.

זהו כלב קטן, פעיל וחינני בעל גוף חסר שיער ובעל עצמות עדינות. לסיני המצויץ יש שיער על הרגליים, הראש והזנב בלבד; או שהוא מכוסה בצעיף שיער רך. ישנם שני סוגים מובחנים של גזע זה: סיני מצויץ מטיפוס Deer (צבאים) שהוא כלב עצבני ובעל עצמות עדינות, וסיני מצויץ מטיפוס  Cobby (קובי)  שהוא כבד יותר בגוף ובעצם.

הסיני המצויץ הוא כלב נטול שיער ומשכך הוא עלול לסבול מקור. ברוב המקרים הוא ימצא לעצמו פינה חמימה על הברכיים של בני משפחתו האנושית, או שהוא יחפש להתכרבל עימם במיטה. כאשר הוא יוצא מחוץ לבית, עורו החשוף של הסיני המצויץ זקוק להגנה מפני השמש, ולכן יש למרוח אותו בקרם הגנה ולהלבישו בבגדי כלבים כדי לחסום מקרני השמש לפגוע בעורו. כשימים קרים מגיעים, תצטרכו לעבור למלתחה החורפית: עבור גזע זה סוודרים הם הכרח!

הסיני המצויץ מגיע בשני זנים, הזן הראשון הוא של חסרי השיער, והשני הוא של ה-Powderpuff (אבקתי) – כלב בעל רמת נשירה נמוכה יחסית, ואשר יכול להתאים לאנשים עם אלרגיות קלות לפרוות כלבים.

כלבי סיני מצוייץ למכירה

לזן חסר השיער יש שיער על ראשו – הנקרא crest (קרסט) – ומשם ניתן לו שמו. שיער ניתן למצוא גם על הזנב, מה שמעניק לו מראה משופע, ועל כפות רגליו מהבהונות ועד הזרוע (המקבילה הכלבית של הקרסול). השיער בכפות הרגליים גורם לסיני המצויץ היראות כאילו הוא לובש גרביים.

הסיני המצויץ יכול להיות בכל צבע או שילוב של צבעים.

כשרואים סיני מצויץ מיד עולה הדחף הראשוני לעשות הכול כדי הגן עליו בשל היותו כלב קטן, אך כאן צריך מאוד להיזהר: יותר מדי פינוק, והסיני המצויץ יהפוך לעריץ; יותר מדי הגנה עליו והנטייה הקלה שלו לביישנות יכולה להתפתח לבעיה אמיתית.

הסיני המצויץ נוטה לאהוב ילדים, אבל בשל היותו קטן מדי יש להשגיח עליו מפני משחק אגרסיבי ולא מבוקר של ילדים קטנים מדי. גזע זה הוא לא הבחירה הטובה ביותר עבור משפחות עם פעוטות, אלא אם כן אתה מוכן לקחת על עצמך את האחריות והמשימה לפקח בכל מפגש של הכלב עם הפעוט. למרבה הצער, זהו גם אחד הגזעים הקשים ביותר מכל הגזעים לאילוף וחינוך להתאמה לחיים בבית, ולכן שקלו היטב את כל השיקולים הללו לפני שאתם מחליטים שזהו הגזע המתאים לכם.

הוא אמנם לא מפגין אושר כמו כמה גזעי טוי אחרים, אבל הסיני המצויץ הוא עדיין כלב שיכול לעשות הרבה רעש. הוא זקוק לאימון עדין ועקבי מגיל הילדות על מנת למנוע אימוץ של הרגלים רעים.

סיני מצויץ שגדל עם חינוך נכון מגיל גורות ועם חשיפה נכונה וטובה הוא כלב אינטליגנטי בעל אופי שמח וליצני משהו. הוא לא אוהב להישאר לבד בבית, ובוודאי שאי אפשר להשאיר אותו בחצר, זהו כלב שצריך לחיות בתוך הבית עם בני משפחתו האנושית.

ההיסטוריה של הסיני המצויץ

הופעתם של כלבים נטולי שיער בהמלטות היא תוצאה של מוטציה גנטית טבעית אשר התרחשה פעמים רבות במקומות רבים במהלך אלפי שנים. דיווחים על כלבים חסרי שיער קיימים בכל מקום מאפריקה וסין ועד מרכז ודרום אמריקה. כלבים חסרי שיער מסין נסחרו מאז המאה ה -13 לפחות. חוקרים ומיסיונרים כתבו לעתים קרובות על הימצאותם בנמלים ברחבי העולם.

אחד מכלבי הסיני המצויץ המודרניים הראשונים נקרא “קיסר סין”. הוא הוצג בתערוכת כלבים בבריטניה בשנת 1881, כאשר עוד קודם לכן, בשנים 1850 ו- 1860, הוחזקו כמה כלבים חסרי שיער מסין בגן חיות אנגלי.

הסיני המצויץ עשה את דרכו לארצות הברית בסוף המאה ה -19 והוא משך את תשומת ליבה של כתבת העיתון אידה גארט, שתמשיך לגדל, להציג ולכתוב עליהם במשך 60 השנים הבאות. המאמצים שלה – בשילוב עם אלה של חברתה דברה וודס – הובילו להכרה בסופו של דבר בגזע על ידי  הAKC בשנת 1991, מאה שנים לערך לאחר שגארט התעניינה בגזע זה לראשונה.

כלב סיני מצוייץ למכירה

סיני מצויץ– מאפייני אישיות והתנהגות

שמח ושובב, הסיני המצויץ אוהב להתכרבל ולהיות באור הזרקורים, והוא תמיד ישמח לקבל את תשומת הלב שלך. הטיפוס  של הסיני המצויץ חסר-השיער יכול להיות תלוי יותר בבעליו, בעוד הטיפוס השני ה- powderpuff הוא בד”כ בעל אופי עצמאי יותר. מה שבטוח, שניהם אוהבים את בני משפחתם האנושית וכן אנשים שהם מכירים, והם מנצלים כל הזדמנות כדי להצחיק אותם. אם אתם אוהבים את התחושה של גוף חם מתחת לשמיכה אזי סיני מצויץ חסר שיער הוא בדיוק הגזע בשבילך – וקח בחשבון שהוא יהיה שם בין אם תרצה ובין אם לא.

כשאתם לא בסביבה כדי לשעשע אותו, הסיני המצויץ נהנה לשחק בצעצועים שלו, להמציא משחקים, להתרוצץ בגינה מחוץ לבית או לדלג על הרהיטים. שימו לב שאם יש לו אפשרות לצאת החוצה לגינה, הוא יצטרך חצר מגודרת היטב,  שכן אלו כלבים זריזים ומטפסים טובים שיכולים בקלות לצאת מהגינה אם היא לא מגודרת היטב!

הסיני המצויץ הוא אולי כלב קטן, אבל זה לא אומר שהוא לא פעיל. מלבד זמן המשחק בחצר או ברחבי הבית, הסיני המצויץ ייהנה מהליכה יומית או משעות של משחק. הוא יכול להיות טוב בספורט כלבני כמו זריזות. והיותו כלב עירני מטבעו הופך אותו גם לכלב שמירה מצוין (התראה בלבד).

זהו כלב רגיש שיהיה מודע לרגשות שלך. אם אתה מאושר, הוא גם יהיה מאושר, ואם אתה עצוב, הוא ינסה לגרום לך להרגיש טוב יותר.

למרבה הצער, יש לקחת בחשבון שזהו כלב שעלול להיות קשה לחינוך בכל מה שקשור להרגלי מחיה בבית. חשוב לקבוע לוח זמנים קפדני לעשיית צרכים אם אתם רוצים להצליח. אל תיתן לסיני המצויץ סיכוי לעשיית צרכים בבית, שכן ככל שהוא עושה את צרכיו בבית לעתים קרובות יותר, כך יהיה קשה יותר ללמד אותו שאסור. שינויים בשגרה או מצבים מלחיצים עלולים לגרום לו לחזור להרגלים רעים, לכן נסו לשמור מבחינה זו על יציבות.

 

הסיני המצויץ הוא כלב שאוהב לאכול! זה יכול להיות נהדר כשמדובר בכלב פעיל, אבל אהבתו לאוכל עלולה להביא לבעיית השמנה רצינית כשמדבור בכלב לא פעיל.

כלב סיני מצוייץ גורים למכירה

לא משנה כמה נחמד וחביב גור הסיני המצויץ שרכשתם מהמגדל, הוא בהחלט יכול לפתח רמות שונות של נביחות, חפירות באדמה בחצר, נשכנות, רודנות ועוד התנהגויות לא רצויות אחרות אם הוא משועמם, לא מאולף או לא מפוקח.

התחל לאלף את הגור שלך כמה ימים לאחר הגעתו הביתה. זה אומר כבר בגיל שמונה שבועות. המתנה באילוף תגדיל את הסיכויים לקבל כלב עקשן וקשה לאילוף. התחילו את החשיפה לכלבים, חתולים, ילדים, רעשים, סביבה חדשה ואנשים זרים לאחר מספר ימים בודדים בו הגור הגיע אליכם. עשו זאת תחילה בביתכם או החצר ביתכם עד שהגור ישלים את כל חיסוני החובה שלו, ורק אח”כ צאו והפגישו את הגור עם סביבה וכלבים חדשים.

ואולי הכי חשוב: שאל את עצמך מדוע אתה מעוניין דווקא בגזע הזה, שוחח עם מגדל מנוסה מבית  גידול מוכר של גזע הסיני המצויץ המפוקח על ידי ההתאחדות הישראלית לכלבנות, תאר בפניו בדיוק מה אתה מחפש בכלב, ובקש סיוע בבחירת גור. מגדלים רואים את הגורים מדי יום ויכולים לתת המלצות מדויקות להפליא ברגע שהם מודעים לאורח החיים שלך ולאישיות שלך.

סיני המצויץ – בריאות

מגדלים אחראיים של ההתאחדות הישראלית לכלבנות בודקים את כלבי הרבייה שלהם בבדיקת מחלות גנטיות, ומרביעים רק את הכלבים הבריאים והמבטיחים ביותר. אבל, לאימא טבע יש לפעמים תכנון אחר, וגור יכול לפתח אחת מהמחלות האופייניות לגזע למרות ההקפדה על הרבעה מבוקרת גנטית. ההתקדמות ברפואה הווטרינרית משפרת את הסיכויים שגם כלבים החולים במחלה שברוב המקרים הכלבים יכולים עדיין לחיות חיים טובים. לכן, הקפד לקנות גור ממגדל שמוכר על ידי ההתאחדות הישראלית לכלבנות וכך תוכל לשפר את סיכוייך לקבל כלב בריא.

הסיני המצויץ הוא כלב שנחשב לדי בריא המאריך חיים, ובכל זאת ישנן בעיות בריאות אליהן יש לתת תשומת לב: הראשונה היא מחלת ניוון רשתית פרוגרסיבי, מצב בעיניים שעלול להוביל לעיוורון לילה, ולבסוף לעיוורון מוחלט. מומלץ לבדוק את עיניו של הסיני המצויץ באופן קבוע על ידי רופא עיניים וטרינרי מוסמך על מנת לוודא שעיניו בריאות.

כמו רוב הכלבים הקטנים מאוד, גם הסיני המצויץ עלול לסבול ממחלות שיניים הנגרמות על ידי גודל הפה הקטן שלהם. חירשות מולדת עלולה להתרחש בסיני המצויץ, כמו גם סוכרת והיפותירואידיזם, מצב בו בלוטת התריס אינה מייצרת מספיק הורמון בלוטת התריס.

אלרגיות עלולות לגרום לגירוד בעור ולזיהומים משניים. כלבים אלו סובלים לעיתים קרובות מעור יבש, ולעתים מקומדונים או מנקודות שחורות, לכן טיפוח עור קבוע הוא חיוני לטיפוס חסר-השיער.

ואל לנו לשכוח את אחת הבעיות הבריאותיות הנפוצות ביותר בעולם: ההשמנה. שמירה על הסיני המצויץ במשקל המתאים היא אחת הדרכים הקלות ביותר להגן על הבריאות הכללית שלו, ובכך  להבטיח כלב בריא לכל החיים.

סיני המצויץ – טיפוח

השיער של הסיני המצויץ הוא רך ומשיי. לטיפוס חסר-השיער יש עור רך וחלק, עם שיער באוזניים ובפנים, בחלק העליון של הראש ובמורד הצוואר, וכן ברגליים ובזנב. הטיפוס השני ה- powderpuff נולד עם שיער, יש לו פרווה תחתונה קצרה ומשיית ועליה שיערות ארוכות ודקות.

זה שהסיני המצויץ הוא כלב חסר שיער אומר שאין צורך בטיפוח. לשני הטיפוסים של הסיני המצויץ יש צורכי טיפוח מיוחדים. בדיוק כמו שאתם שוטפים את הפנים והגוף שלכם מדי יום, כך גם עליכם לנקות את הסיני המצויץ עם חומר ניקוי עדין, וכן ללחלח את עורו בקרם עדין או בשמן כדי למנוע התייבשות.

סיני מצויץ חסר שיער יכול לחוות בעיות בעורו, החל מעור יבש ועד כוויות שמש ופצעי אקנה. מרחו קרם הגנה על עורו לפני שהוא יוצא לחוץ, וחשוב  להשתמש במותג לכלבים המומלץ על ידי הווטרינר שלך למקרה שהוא ינסה ללקק אותו.

את השיער המשייי של טיפוס ה – powderpuff יש להבריש מדי יום, וכן לעשות לכלב אמבטיה כל כמה שבועות באמצעות שמפו עדין המיועד לכלבים.

כל השאר זה טיפול בסיסי. בקשו במספרה שיגזרו את ציפורני הרגליים כל כמה שבועות לפי הצורך, ציפורניים ארוכות יכולות להיתפס בדברים ולהיתלש, מה שיגרום לכאב רב ולדימום. צחצחו את השיניים לעיתים קרובות במשחת שיניים ייעודית לשם שמירה על בריאות השיניים. נקו את אוזני הכלב כדי למנוע דלקות ופטריות שמרים – או שפשוט קחו את כלבכם פעם בחודשיים לגרומר מקצועי או מספרת כלבים מומלצת כדי שידאגו לכל עניין הטיפוח!

 

החוג הישראלי לכלבים זעירים – התאחדות הישראלית לכלבנות

רכזת הגזע גב’ בל אירנה 0528687788

bell.irina3@gmail.com

 

בתי גידול/מגדלים

FCI Lolaks

מגדלת רימה פולשומן

 

 

תכונות אופי:

Icon 1
Icon מתאים לדירה
Icon ידידותי לילדים
Icon קל לאילוף

תכונות

מתאים למגורים בדירה
מתאים לבעלים לא מנוסה (כלב ראשון) ופחות אסרטיבי
רמת רגישות של הכלב
מסוגלות להישאר לבד
התמודדות עם מזג אוויר קר
התמודדות עם מזג אוויר חם
הבעת חיבה לבני המשפחה
צרכים חברתיים
מתאים באופן יוצא מהכלל לילדים
ידידותי לזרים
טריטוריאלי
יכולת שמירה
ידידותי לכלבים אחרים
ידידותי לחתולים
רמת נשירה
רמת הזלת ריר
קל לטיפוח (בעיקר פרווה)
נטייה להשמנה
גודל
קל לאילוף
רמת השימוש בפה
יצר טרף
נטייה טבעית לנבחנות
נטייה טבעית לשוטטות
רמת אנרגיה
רמת נמרצות
רמת ההפעלה הנדרשת
נטייה טבעית למשחק

מודעות.

מאמרים שיכולים לעניין אותך.