פודל למכירה I פודלים למכירה מתועדת בפיקוח מלא - פטפיינדר
אודות ההתאחדות הישראלית לכלבנות התאחדות החתולים הישראלית מכללת ברושים

פודל.

בית > מידע גזעים > פודל

פודל

פודל

פודל Poodle

שייך לקבוצת כלבי לוויה ושעשועים

תוחלת חיים ממוצעת: 14-18 שנים

גובה ומשקל: ישנם ארבעה גדלים של פודלים: הזעיר 24-28 ס”מ, הננסי 28-35 ס”מ, הבינוני 35-45 ס”מ, הענק 45-62 ס”מ.

רקע כללי

עם מוח כמו של איינשטיין וחוש הומור של אדיר מילר, הפודל יודע לשעשע היטב את בעליו. עם אנרגיה בלתי מוגבלת הפודל הוא כלב משפחתי מצוין, אך חשוב לדעת מראש שפרוותו המתולתלת (אחידה וללא כתמים המקיימת בצבעים של שחור, לבן, חום, אפור או משמש בהיר עד כהה מאד) דורשת טיפוח אינטנסיבי – ביקור כל 5 שבועות בממוצע במספרת כלבים!

מי שמכיר את הגזע טוען שאין זן בעל חוש הומור מפותח יותר מאשר הפודל. זהו אחד הגזעים הפופולאריים ביותר בעולם, וזאת הרבה בזכות האינטליגנציה שלהם, האילוף הקל שלהם, הפרווה  המתולתלת שאיננה נשירה ואהבתם הבלתי סופית את המשפחה בה הוא גדל.

פרוותו של הפודל הינה ברכה להרבה אנשים מכיוון שהיא איננה נשירה, כך שהפודל עשוי להיות אחד הגזעים המתאימים ביותר לאנשים הסובלים מאלרגיות. אולם, פרוות הפודלים דורשת טיפוח כל 4 עד 6 שבועות כדי לשמור על פרווה ללא קשרים ובריאה. חלק מבעלי הפודל לומדים במשך הזמן להשתמש במכונת תספורת ייעודית ולעשות את העבודה בעצמם, אך רובם מסתמכים על אנשי מקצוע. כך או כך, חשוב לטפל בפרווה המתולתלת של הפודל. ללא תספורת הפרווה תסתבך, והרסטות שתיווצרנה עלולות לגרום לדלקות עור בשורשים – מה שיגרום לכלב כאב רב.

הפודלים הם כלבים קלים לאילוף, הם לומדים מהר פקודות, ויכולים ללכת עם בעליהם לכל מקום ולעשות הכל. בדרך כלל הם טובים עם כלבים, חתולים וזרים אחרים, וקל להם להסתדר עימם.

פודלים יכולים להצטיין בפעילויות אג’ליטי כמו זריזות וצייתנות. הם כלבים פעילים הפורחים כשהם מקבלים תשומת לב. הפודל הזעיר (פחות מ 28 ס”מ בכתף) הינו קטן מאוד, ולכן יש הממליצים שלא לגדל את הפודל הזעיר בבית בו ישנם ילדים קטנים מדי אשר יכולים ללא כוונה לגרום לו לחבלה. הפודל אוהב מאוד לרדוף אחרי כדור ולרוץ עם ילדים, הם זקוקים להרבה פעילות גופנית כדי להיות מאושרים, אך באותה מידה הם יכולים לגרום נזק רב אם הם משועממים או בודדים.

פודל למכירה או אימוץ

היסטוריה של הפודל

נראה כי מקורם של הפודלים בגרמניה, שם הם נקראו פודל שפירושו “התזה במים”, התייחסות לעבודתם כ- water retriever. התספורת המאפיינת היום את כלבי התערוכות החלה כדרך מעשית לשמור על מפרקי הכלב ועל פלג גופו העליון חמים כשהוא נמצא במים קרים.

הפודל הבינוני הוא העתיק ביותר מבין זני הפודל. הננסי והזעיר נוצרו על ידי בחירה סלקטיבית בגודל קטן יותר, אך גם הם היו כלבי עבודה. יש האומרים כי הפודל הננסי רחרח כמהין, סוג של פטריה אכילה הצומחת מתחת לאדמה, ושהננסי והזעיר היו כלבי קרקס פופולריים בזכות האינטליגנציה שלהם, אהבת הביצועים והיכולת שלהם ללמוד טריקים.

הפודלים המתולתלים הפכו פופולריים באנגליה ובספרד, אך גם בצרפת הם זכו להערצה. מאז שהמלך לואי ה -16 ראה את הפודל הזעיר, נחשב הגזע לכלב הלאומי של צרפת. בצרפת זכה הגזע במעמד של כלב לוויה, והוא עדיין נהנה ממעמד זה כיום. הם אהובים ברחבי העולם ומדורגים בעקביות בין הגזעים הפופולריים ביותר. כיום הפודל הננסי נחשב לפופולרי מבין שלושת הגדלים, ושלושת הזנים יחד מדורגים במקום התשיעי בפופולריות בקרב הגזעים הרשומים בהתאחדות האמריקאית.

פודל משחק

אופי והתנהגות

הפודלים הם כלבים שמחים וידידותיים שאוהבים להתרועע עם אנשים וכלבים אחרים. יש להם חוש הומור נהדר והם ליצנים טבעיים. היותם במרכז תשומת הלב משמח אותם, ויש להם יכולת מדהימה ללהטוטנות וביצוע טריקים המשלבים גם מוח וגם זריזות.

ישנם קווי דמיון רבים בין הגדלים השונים של הפודל, אך ישנם גם כמה הבדלים קלים בהתנהגות. ההבדלים האלה לא יראו בכל פודל בנפרד, אבל אם הייתם שמים אחד מכל גודל ביחד, הייתם עשויים לשים לב לכמה מהתכונות הבאות:

הפודלים הבינוניים פעילים ואנרגטיים, אך הם נוטים להיות שובבים יותר מהפודל הזעיר ומהפודל הננסי. הם פשוט אוהבים יותר לבצע מטלות.

פודל ננסי נוהג לעקוב אחר הבעלים שלו כמעט בכל עת, הפעילים ביותר מבין שלושת הגדלים. בשל היותם גדולים יותר מהפודל טוי, הפודל הננסי מתאים יותר לילדים קטנים. מה שכן, גם הפודל הננסי וגם הפודל הזעיר הם בעלי האופי השובב יותר.

כלבי הפודל הזעיר הם כלבי הלוויה האולטימטיביים למי שמחפש כלב שילך עמו לכל מקום, גם בשל גודלם וגם בשל אופיים.

פודלים נחשבים לאחד הגזעים החכם ביותר מבין כל הגזעים, אך אינטליגנציה זו יכולה בהחלט להיות מתורגמת לעיקשות. אף על פי כן, הם יכולים להיות כלבי טיפול נפלאים. אופיים האמפתי ושמחתם במגע עם אנשים הופכים אותם באופן טבעי למבקרים ברוכים בבתי אבות, בתי חולים ובתי ספר.

ככלל פודלים הם כלבים פעילים, אך מטבע הדברים הפודלים הקטנים יותר זקוקים לפחות מקום ולפחות פעילות גופנית. פודל טוי ופודל מיניאטורי מתאימים יותר להיות בני לוויה של אנשים פחות פעילים, והם בהחלט יכולים להיות מאושרים משהייה על ברכי בעליהם או כשותפים לצפייה בטלוויזיה.

הפודלים אוהבים ללמוד ורוצים לרצות. אימוני טריקים מתאימים למורשתם ככלבי הקרקס. נסו ללמד אותם להרים את העיתון, לשאת בקבוק לפח המיחזור ולהביא את נעלי הבית שלך – הם ישמחו לעשות זאת. – אבל מה שלא תעשו, אל תגידו לפודל שהוא כלב ואל תחשבו אפילו להדיר את הפודל שלכם מפעילויות משפחתיות או מהסביבה המשפחתית. מקום המחייה הטבעי של הפודל הוא בתוך הבית עם בני המשפחה ובשום פנים לא בחוץ בחצר. פודלים רוצים להיות פעילים ומשתוקקים לקחת חלק בחיי המשפחה, החל מלהיות שותפים למשחקי בנות ואימוני כדורגל, ועד למירוצים בחוף והשתכשכות במים. בכל גודל, הפודל הוא כלב פעיל ואין דבר שהוא יותר רוצה מאשר לעשות איתך דברים. הוא לא יכול לשאת להיות לבד לעתים קרובות מדי, והוא ינתב את השעמום שלו בדרכים שלא עשויות לגרום לכם לעונג – לעסנות, נבחנות, השתנה, ועוד בעיות התנהגות שמקורן בבידוד חברתי ושיעמום. עם זאת, אין לשכוח שעדיין צריך להתייחס אל הפודל כאל כלב, לא כמו נסיכים קטנים או נסיכות, וחינוך הוא חשוב כמו ביחס לכל גזע אחר.

פודל שחור בינוני למכירה או אימוץ

טיפוח

לפני שמכניסים פודל הביתה צריך לקחת בחשבון שהטיפוח של הפודל הוא שיקול משמעותי. חשוב לדעת מראש שפרוותו המתולתלת דורשת טיפוח אינטנסיבי – ביקור כל 5 שבועות בממוצע במספרת כלבים ועד אז סירוק יומיומי בבית לפתיחת קשרים!

כל השאר הוא טיפול בסיסי. יש לקצוץ את ציפורני הרגליים לפי הצורך, בדרך כלל כל כמה שבועות, ולא להמתין לשמיעת נקישות של הציפורניים על הרצפה. צחצוח השיניים במשחה מותאמת לכלבים לעתים קרובות טוב לבריאות שיניים ולנשימה רעננה.

הפודל בישראל

המועדון הישראלי לפודל פועל כעמותה ללא מטרות רווח, כל הפעילים בו הם מתנדבים, ומטרת המועדון היא טיפוח וגידול נכון של הגזע, זאת תוך כדי פעילויות שונות כגון קיום תערוכות, הרצאות, סדנאות ופעילויות חברתיות.

בישראל קיים “שוק פרוע” של גורים דמויי-פודל ללא תעודות. לא רק שרוב רובם של “פודלים” אלה אינם מתקרבים למראה הנדרש לפודל לפי תקן הגזע, אלא שגם הוריהם לא עברו בדיקות בריאות או בדיקות התאמה לגידול , כפי שנדרש על פי תקנון גידול.

אנו ממליצים מאוד לרכוש פודל אמיתי רק עם תעודות של ההתאחדות הישראלית לכלבנות, וממליצים לפני רכישת פודל מתועד להתייעץ עם רכז הגזע של המועדון הישראלי לפודל כדי לקבל נתונים אמיתיים על הגור ועל איכות ובריאות הוריו.

המועדון הישראלי לפודלים

 

 

המועדון הישראלי לפודל של ההתאחדות הישראלית לכלבנות

 

לפנייה לגבי המלטות של גורים מתועדים מכל הגדלים

לרשימת המתנה נא לפנות למועדון באמצעות המייל:

leehy@netvision.net.il

ולציין באיזה גודל מעוניינים

 

בתי גידול מתועדים

המועדון הישראלי לפודל

selfbeauty

אילה אוזן

תכונות אופי:

Icon מתאים לדירה
Icon ידידותי לילדים
Icon קל לאילוף
Icon טיפולי

תכונות

מתאים למגורים בדירה
מתאים לבעלים לא מנוסה (כלב ראשון) ופחות אסרטיבי
רמת רגישות של הכלב
מסוגלות להישאר לבד
התמודדות עם מזג אוויר קר
התמודדות עם מזג אוויר חם
הבעת חיבה לבני המשפחה
צרכים חברתיים
מתאים באופן יוצא מהכלל לילדים
ידידותי לזרים
טריטוריאלי
יכולת שמירה
ידידותי לכלבים אחרים
ידידותי לחתולים
רמת נשירה
רמת הזלת ריר
קל לטיפוח (בעיקר פרווה)
נטייה להשמנה
גודל
קל לאילוף
רמת השימוש בפה
יצר טרף
נטייה טבעית לנבחנות
נטייה טבעית לשוטטות
רמת אנרגיה
רמת נמרצות
רמת ההפעלה הנדרשת
נטייה טבעית למשחק

מודעות.

מאמרים שיכולים לעניין אותך.