פוינטר גרמני קצר שיער למכירה בפיקוח מלא - פטפיינדר
אודות ההתאחדות הישראלית לכלבנות התאחדות החתולים הישראלית מכללת ברושים

פוינטר גרמני קצר שיער.

בית > מידע גזעים > פוינטר גרמני קצר שיער

פוינטר גרמני קצר שיער

פוינטר גרמני קצר שיער

German Shorthaired Pointing Dog

שייך לקבוצה 7

תוחלת חיים ממוצעת: 12-15 שנים

גובה ומשקל: גובה זכר בוגר 62-66 ס”מ גובה נקבה 58-63 ס”מ, אין תקן fci למשקל.

מידע כללי

אי אפשר שלא להתפעל כל פעם מחדש מהוורסטיליות, האתלטיות והסיבולת של הפוינטר הגרמני קצר השיער, אבל השאלה האמיתית היא האם אתם מסוגלים לחיות עם בן זוג כל כך אנרגטי, חזק ומאתגר. כלב ציד זה נולד כדי לעשות כמעט הכל, כולל היותו בן זוג קשוב, כלב שאוהב את בני משפחתו האנושית וכלב עם יכולת שמירה טובה על הבית והחצרים. גזעים מעטים הם רב תכליתיים יותר מהפוינטר הגרמני.

הפוינטר הגרמני הוא בחירה נפלאה למשפחות אשר הינן פעילות מאוד. אם אתם מסוג האנשים שאוהבים לשהות בחוץ ולטייל בטבע, אזי זהו הכלב המושלם עבורכם. הגודל של הפוינטר הגרמני ויצר ההגנה הטבעי שלהם יספקו לך שלוות נפש במהלך טיולים במקומות נדחים יותר ובשעות חשוכות יותר של היום. למרות שהפוינטר הגרמני צפוי לנבוח אם מישהו נמצא ליד הדלת או נכנס לחצר הבית הפרטי שלכם, אך הם בדרך כלל לא תוקפניים כלפי אנשים או כלבים זרים, כל עוד הם מרגישים שאין פגיעה בביטחונכם האישי.

יש לקחת בחשבון שאם תמעיטו בצורך לפרוק לכלב זה אנרגיה פיזית ומנטאלית באמצעות אימונים פיזיים ואימוני אילוף, סביר להניח שגם אתם וגם כלבכם תהיו אומללים מאוד. פוינטר גרמני שלא פורק מספיק אנרגיה במשך היום ויהיה משועמם, יגלה תוך זמן קצר בעיות התנהגות אשר יבואו לידי ביטוי בכך שהכלב יתחיל לחפור בגינה בחצר, לטפס על גדרות כדי לבדוק מה קורה בשכונה, לנבוח על כל מה שזז, ולרדוף אחר חיות בר קטנות וחיות מחמד עם הלהט של כלב ציד.

כלבים אלה זקוקים לרמה מאוד גבוהה של פעילות גופנית יומיומית, וכן לאילוף והכשרה בכדי לשלוט באנרגיה הטבעית של הפוינטר הגרמני. בית היכול להעניק לפוינטר את ההזדמנות להשיג שפע של פעילויות בחוץ הוא הטוב ביותר עבור גזע זה. מלבד כישורי הציד, הפוינטר הוא כלב רב תכליתי המסוגל להצליח גם בספורט כלבני של זריזות וצייתנות. ככל שמצבו הבריאותי הספציפי מאפשר, פוינטר המתגורר במשפחות שאינן עוסקות בצייד יכול להיות שותף נהדר לריצה או לרכיבה על אופניים (כדאי בכל אופן להמתין עד גיל שנתיים לפחות, כאשר עצמותיו ומפרקיו מפותחות מספיק לריצה, וחשוב להתייעץ עם ווטרינר לפני שתתחיל כל תוכנית אימונים עם הכלב שלך). אבל כדאי לזכור שכלבים אלו נועדו מאז ומתמיד לציד, אז אל תתפלא אם הכלב שלך כל הזמן עוצר ומצביע לכיוון ציפורים.

כיאה לכלב בעל תכליתיות של כלב ציד, הפוינטר הגרמני יהיה בד”כ בעל מחשבה עצמאית, ולכן  אילוף וחשיפה נכונה מגיל צעיר חיוניים בכדי שכלב גדול חזק ונלהב זה יידע איך ללכת עם רצועה מבלי למשוך את בעליו, איך להתנהג בסביבת ילדי הבית, ואיך להתגבר על יצר הציד הטבעי שלהם “לצוד” את החתול המשפחתי או חיות מחמד קטנות אחרות. בכל אופן, חשוב לדעת שישנו קושי מובנה לגדל את הפוינטר הגרמני ביחד עם ציפורים וחתולים באותו הבית, ואקט כזה מחייב ליווי של מאלף מקצועי מגיל גורות.

פוינטר גרמני קצר שיער - גורים למכירה

הפוינטר הגרמני מטבעו הוא כלב ציד רב-תכליתי שיכול לא רק לעשות את עבודתו המסורתית  ו”להצביע” לכיוון ציפורים, אלא גם לצוד ארנבות ודביבונים, ולהחזיר לציד את בעל החיים שניצוד במים או ביבשה.

הפוינטר הגרמני הוא אוסף של הרבה שרירים אסופים בגוף שמשקלו 18-30 ק”ג בממוצע. הפרווה קצרה, עבה, גסה ודוחה מים, והיא מגיעה במספר רב של צבעים: חום, ללא סימונים; חום עם סימונים קטנים לבנים או מנוקדים בחזה וברגליים; חום כהה, עם ראש חום, טלאים חומים או כתמים. הצבע הבסיסי של כלב כזה אינו חום מעורבב עם לבן או לבן עם חום, אבל הפרווה מציגה תערובת כה אינטנסיבית של חום ולבן מה שמביא לסוג כזה של בולטות חיצונית  של הכלב שאיננה בעלת ערך רב לציד. הצדדים הפנימיים של הירכיים וכן בקצה הזנב הצבע הוא לעתים קרובות בהיר יותר; חום בהיר עם ראש חום, טלאים חומים, כתמים או ללא טלאים. בגוון  זה כמות השערות החומות פחותה והשערות הלבנות הן השולטות ביותר; לבן עם סימני ראש חומים, טלאים חומים או כתמים; צבע שחור באותם ניואנסים כמו החום, בהתאמה צבעי רואן חומים; סימני שיזוף צהובים מותרים;

כשמדובר בטיפוח, שום דבר לא קל יותר מאשר טיפוח של הפרווה הקצרה והחלקה של הפוינטר הגרמני. פשוט מברישים אותה מדי שבוע במברשת קארי מגומי כדי להוציא ממנה את הברק שלה, וכדי להסיר שיער מת.

כמו כל כלב, גם גורי הפוינטר הגרמני הם לעסנים לא מבוטלים של חפצים בבית או בחצר, אך בשל גודלם והלסתות החזקות שלהם הם בהחלט יכולים לגרום נזק רב, ולכן חשוב לנתב את יצר הלעסנות לטובת עצם לעיסה ייעודית לגורים, וכמובן לחנך את הגור באמצעות מאלף ולדאוג שהגור יהיה עסוק בפעילות רבה ומתאימה לגילו כדי לפרוק לו אנרגיה כדי למנוע תופעה של לעסנות, חפרנות, הרס והתנהגות לא רצויה אחרת.

הפוינטר הגרמני צריך לבלות זמן רב בבית ובחוץ עם משפחתו האנושית כדי לפתח עמם קשר טוב ובריא, וכמובן שמקום המחייה העיקרי של הפוינטר הוא בתוך הבית עם בני המשפחה ולא בחצר. אם בכל זאת הפוינטר מבלה שעות רבות בחצר, חשוב לתת לו תשומת לב רבה במשך היום, ובשום פנים ואופן, כמו לגבי כל כלב אחר, אין לקשור אותו בשרשרת כשהוא בחצר, שכן זה לא רק אכזרי, אלא זה יכול גם להביא לתוקפנות ולהתנהגות הרסנית.

ההיסטוריה של הפוינטר הגרמני

הפוינטר הגרמני קצר השיער הוא דוגמה להנדסה גרמנית משובחת. הוא נוצר בגרמניה מאמצע עד סוף המאה ה -19 כדי להיות כלב ציד רב תכליתי, והוא ככל הנראה תוצר של כלב הציפורים הגרמני שהורבע  עם כלבי האונדס גרמניים שונים. בהמשך בוצעו הרבעות גם עם הפוינטר האנגלי כדי להעניק לגזע החדש מעט אלגנטיות.

ההיסטוריה של הפוינטר הגרמני קצר השיער מתחילה בכלבים ששימשו לציד בשילוב עם בזים, במיוחד במדינות הים התיכון. דרך צרפת, ספרד ופלנדריה הפוינטרים הגיעו לגרמניה, כאשר המאפיין המובהק ביותר של כלבים אלה היה כושר הצבעה שלהם. לאחר ייצור הרובה הראשון בעל שני הקנים בשנת 1750, כלב שידע להצביע על מקום נפילת הציפור לאחר הירי היה עוד יותר מבוקש. מאז 1897 היה זה הנסיך אלברכט צו סולמס-בראונפלד אשר העלה על הכתב את אוסף מאפייני הגזע והכללים לשיפוט הגזע, וסוף סוף גם תקנות למאפייני כלבי ציד.

פוינטר גרמני קצר שיער בדשא

פוינטר גרמני – אופי והתנהגות

כשהוא גדל בצורה נכונה, הפוינטר הגרמני הוא כלב משפחתי נהדר. זהו עדיין כל מאוד פעיל, אך מרגע שצרכיו בפעילות גופנית ומנטאלית נענו, הפוינטר הגרמני הוא כלב בית רגוע שמסתפק בלהישאר בסביבה מבלי לדרוש את כל תשומת לבכם. נקודות החוזק שלו כוללות רמת אינטליגנציה גבוהה, ואופי של כלב נאמן וחסר פחד. בשטח הוא צייד אגרסיבי, תכונה שיכולה להחזירו לבית עם חתולים, סנאים או ציפורים שהוא צד בשטח.

רוב כלבי הפוינטר הגרמני לומדים פקודות וכללי התנהגות במהירות בגיל צעיר, אם כי חלקם דורשים הכשרה סבלנית יותר מאחרים. קחו בחשבון שפוינטר גרמני צעיר מגיע לבשלות מנטאלית-שכלית רק בגיל שנתיים, ולכן אל תתפלאו עם יהיו לו התנהגויות של גור עד אז.

זהו כלב חובב כיף ושובב. הוא יחלק את הזמן בין חיפוש ציפורים לזמן איכות עם משפחתו האנושית, מבוגרים וילדים כאחד. למעשה, הוא בטוח שהוא לב המשפחה, וברוב המקרים זה באמת נכון. הוא ייצא איתם לציד, יישחק בלי סוף עם הילדים, ויזהיר את כולם מפני מבקרים, זרים או כל דבר אחר חריג שקורה. בשטח הוא כלב קשוח, ובבית הוא יפגין את כישורי השמירה שלו.

ועם כל זאת יש לקחת בחשבון שהפוינטר הגרמני הוא לא כלב המשפחה האידיאלי. הוא מכונת ציד מהונדסת מאוד, ולכן אל תכניס פוינטר גרמני לביתך אם אתה לא יכול להקדיש זמן ניכר כל יום כדי לפרוק לו אנרגיה. ריצות ארוכות, ריצה לצד האופניים שלך, ציד או אימון לציד, וכמובן אימון בתרגילי ספורט כלבני – כל אלו יכולים בהחלט לעזור לו להוציא את כל מרצו. ושוב, כדאי בכל אופן להמתין עד גיל שנתיים לפחות, כאשר עצמותיו ומפרקיו מפותחות מספיק לריצה, וחשוב להתייעץ עם ווטרינר לפני שתתחיל כל תוכנית אימונים עם הכלב שלך.

כשמדובר באימונים, פוינטרים יכולים להיות עקשנים, אך הם אינטליגנטים ביותר ולומדים במהירות כאשר הם מעומתים עם פקודות איתנות ועקביות, וכאשר הם מתוגמלים על התנהגות נכונה. חיזוק חיובי בצורת שבחים או פינוקים עובדים היטב עם גזע זה.

חשוב לדעת: לא משנה כמה נחמד וחביב נראה גור הפוינטר הגרמני שרכשתם מהמגדל, הוא בהחלט יכול לפתח רמות שונות תוקפנות כלפי אנשים ובעלי חיים אחרים, נביחות, חפירות באדמה בחצר והתנהגויות לא רצויות אחרות אם הוא משועמם, לא מאולף או לא מפוקח.

פוינטר גרמני קצר שיער רץ בים

התחל לאלף את הגור שלך כמה ימים לאחר הגעתו הביתה. זה אומר כבר בגיל שמונה שבועות. המתנה באילוף תגדיל את הסיכויים לקבל כלב עקשן וקשה לאילוף. התחילו את החשיפה לכלבים, חתולים, ילדים, רעשים, סביבה חדשה ואנשים זרים לאחר מספר ימים בודדים בו הגור הגיע אליכם. עשו זאת תחילה בביתכם או החצר ביתכם עד שהגור ישלים את כל חיסוני החובה שלו, ורק אח”כ צאו והפגישו את הגור עם סביבה וכלבים חדשים.

ואולי הכי חשוב: שאל את עצמך מדוע אתה מעוניין דווקא בגזע הזה, שוחח עם מגדל מנוסה מבית  גידול מוכר של גזע הפוינטר הגרמני המפוקח על ידי ההתאחדות הישראלית לכלבנות, תאר בפניו בדיוק מה אתה מחפש בכלב, ובקש סיוע בבחירת גור. מגדלים רואים את הגורים מדי יום ויכולים לתת המלצות מדויקות להפליא ברגע שהם מודעים לאורח החיים שלך ולאישיות שלך.

פוינטר – בריאות

מגדלים אחראיים של ההתאחדות הישראלית לכלבנות בודקים את כלבי הרבייה שלהם בבדיקת מחלות גנטיות, ומרביעים רק את הכלבים הבריאים והמבטיחים ביותר. אבל, לאימא טבע יש לפעמים תכנון אחר, וגור יכול לפתח אחת מהמחלות האופייניות לגזע למרות ההקפדה על הרבעה מבוקרת גנטית. ההתקדמות ברפואה הווטרינרית משפרת את הסיכויים שגם כלבים החולים במחלה שברוב המקרים הכלבים יכולים עדיין לחיות חיים טובים. לכן, הקפד לקנות גור ממגדל שמוכר על ידי ההתאחדות הישראלית לכלבנות וכך תוכל לשפר את סיכוייך לקבל כלב בריא.

זהו בסה”כ גזע בריא מאוד. בעיות בריאות שעלולות להופיע בפוינטר הגרמני כוללות דיספלסיה של מפרק הירך, אך היא שכיחה פחות בגזע זה מאשר אצל גזעים רבים אחרים, והמגדלים מקווים לשמור על כך. דיספלסיה של הירך הינה כאשר ישנה תופעה בה הראש של עצם הירך לא מתאים כראוי לשקע הירך,  כך שעם הזמן העצם מתחילה לזוז משם עד שבסופו של דבר וכתוצאה מכך מתפתחת דלקת מפרקים כואבת. בהתאם לחומרת המצב, דיספלסיה של הירך יכולה להיות מטופלת תרופתית, או שיש לבצע ניתוח אורתופדי לתיקון התופעה. כך או כך, אי אפשר לדעת אם לכלב יש דיספלסיה של הירך פשוט מבדיקתו או מתבוננות בו, וזאת ניתן לגלות רק באמצעות צילום אגן.

כמו כן, עלולות להופיע בעיות עיניים כמו אנטרופיון, סרטן, ובעיות עור.

ואל לנו לשכוח את אחת הבעיות הבריאותיות הנפוצות ביותר בעולם: ההשמנה. שמירה על הפוינטר הגרמני במשקל המתאים היא אחת הדרכים הקלות ביותר להגן על הבריאות הכללית שלו, ובכך  להבטיח כלב בריא לכל החיים.

פוינטר – טיפוח

הפרווה דוחת המים של הפוינטר הגרמני היא עבה וקצרה, ומטרתה להגן על הכלב מפני צמחייה ולבודד אותו מפני הקור. חשוב לדעת שהפוינטר הגרמני משיר שיער, גם כהה וגם בהיר, כך שהוא בהחלט יבלוט על הבגדים והריהוט בבית, לא משנה באיזה צבע הם. לעתים קרובות קשה להסיר את השערות הגסות מהריפודים ומהשטיחים. בחילופי העונות הפוינטר הגרמני משיר הרבה שיער והוא יצטרך הברשה ורחצה תכופים יותר במהלך תקופה זו כדי להסיר את כל השיער המת.

האוזניים השמוטות עשויות שלא לקבל זרימת אוויר מספקת, ולגרום לכך שחום ולחות יצטברו בהם, מה שמאפשר חיידקים ושמרים להתרבות. כדי למנוע זיהומים, שמור על האוזניים יבשות ונקיות, תוך שימוש בתמיסה המומלצת על ידי הווטרינר שלך.

כל השאר זה טיפול בסיסי. בדקו את האוזניים מדי שבוע ונקו אותן במידת הצורך, צחצחו את השיניים במשחת שיניים ייעודית לכלבים בתדירות גבוהה ככל האפשר, וקצצו את הציפורניים באופן קבוע, לרוב כל כמה שבועות.

 

המועדון הישראלי לכלבי צייד – ההתאחדות הישראלית לכלבנות

מקדמת גזע פוינטר גרמני – חגית דדיה

054-5602309  hagit211170@gmail.com

.

בתי גידול/מגדלים

בית גידול פז אופיר

.

תכונות אופי:

Icon מתאים לשמירה
Icon דורש פעילות
Icon דורש בעלים מנוסה ואסרטיבי

תכונות

מתאים למגורים בדירה
מתאים לבעלים לא מנוסה (כלב ראשון) ופחות אסרטיבי
רמת רגישות של הכלב
מסוגלות להישאר לבד
התמודדות עם מזג אוויר קר
התמודדות עם מזג אוויר חם
הבעת חיבה לבני המשפחה
צרכים חברתיים
מתאים באופן יוצא מהכלל לילדים
ידידותי לזרים
טריטוריאלי
יכולת שמירה
ידידותי לכלבים אחרים
ידידותי לחתולים
רמת נשירה
רמת הזלת ריר
קל לטיפוח (בעיקר פרווה)
נטייה להשמנה
גודל
קל לאילוף
רמת השימוש בפה
יצר טרף
נטייה טבעית לנבחנות
נטייה טבעית לשוטטות
רמת אנרגיה
רמת נמרצות
רמת ההפעלה הנדרשת
נטייה טבעית למשחק

מודעות.

לא נמצאו מודעות רלוונטיות לגזע הנבחר

מאמרים שיכולים לעניין אותך.