קוטון דה טולייר למכירה - פטפיינדר
אודות ההתאחדות הישראלית לכלבנות התאחדות החתולים הישראלית מכללת ברושים

קוטון דה טולייר.

בית > מידע גזעים > קוטון דה טולייר

קוטון דה טולייר

קוטון דה טולייר Coton De Tulear
שייך לקבוצת כלבי הטוי/כלבי לוויה קבוצה 9
תוחלת חיים ממוצעת: 15 שנים ומעלה
גובה ומשקל: זכרים גובה 26-28 ס”מ עם אפשרות סטייה של 2 ס”מ מעלה ו-1 ס”מ מטה, נקבות גובה 23-25 ס”מ עם אפשרות סטייה של 2 ס”מ מעלה ו-1 ס”מ מטה, זכרים משקל 4-6 ק”ג, נקבות 3.5-5 ק”ג.

רקע כללי

הקוטון דה טולייר הוא כלב ממשפחת הבישון, ומקורו במדינת האיים האפריקאית מדגסקר, לשם מספרים שהוא הגיע על ספינה טרופה של פיראטים, סוחרים או מלחים, ולאחר מכן הזדווג עם כלבים מקומיים. הקוטון דה טולייר הוא הכלב הרשמי של מדגסקר והוא אף הופיע על הבולים של מדינה זו.
בדרך כלל הוא עדין וידידותי, אבל היו מוכנים להרבה טיפוח. הקוטון דה טולייר (מבוטא KO-tohn day TOO-lay-are) נקרא על שם הפרווה הרכה בעל מרקם הכותנה שלו, כמו גם עיר הנמל Tulear במדגסקר, והוא נוטה להיות בן לוויה מלא חיים ואוהב. הקוטון אוהב להתכרבל עם הבעלים שלו, הוא בדרך כלל קל לאימון ומוכן לכל פעילות מהנה.

אם אתם מחפשים כלב קטן שיבלה בליטופים על הברכיים, ושיכול להיות פעיל גם בספורט כלבני, אזי הקוטון דה טולייר הוא גזע שכדאי לקחת בחשבון. בניגוד לכמה גזעים מסוג בישון, הקוטון דה טולייר נוטה להיות קל יותר לאילוף ביתי.

קוטון לה טולייר למכירה

הקוטון דה טולייר הוא כלב ביתי שדורש טיפוח מקיף כדי לשמור על הפרווה היפה והרכה שלו. הוא נוטה להיות נוח במזגו, והוא חסון מספיק כדי לחיות במשפחה עם ילדים, כל עוד הם מפוקחים בעת שהייתם איתו. בדרך כלל הקוטון דה טולייר גם מסתדר היטב עם חיות מחמד אחרות, כולל חתולים.
לקוטון דה טולייר יש עיניים כהות עם הבעה מושכת, שפתיים שחורות ואף שחור. הפנים מעוטרות בזקן בולט ושפם, ושיער נושר על העיניים. אוזניו מכוסות בשיער ארוך וגולש.

הפרווה של הקוטון דה טולייר עשויה להיות לבנה (לעיתים עם כתמים בצבע שמפניה), שחור ולבן, או טריקולור (בעיקר לבן עם כתמי שמפניה ואבק של שערות שחורות).

בעוד שהקוטון דה טולייר יכול להיות חיית מחמד משפחתית נפלאה, יתכן שזה לא הגזע המתאים למשפחות עם ילדים קטנים מדי או מבוגרים במיוחד, שכן בשל גודלם הקטן הם יכולים בקלות להיפצע אם המשחק איתם הוא אגרסיבי מדי אן אם המגע בהם חסר רגישות.
הסברה הרווחת היא שהפרווה של הקוטון דה טולייר הופכת אותו אותו לגזע “לא אלרגני”, אבל זה פשוט לא נכון. פתיתי העור המת שנושרים מהכלב (קשקשים) הם אלו שמעוררים תגובות אלרגיות, לא הפרווה. מה שכן נכון זו העובדה שפרווה שאיננה נשירה פירושה פחות קשקשים בסביבת המחייה, ולפיכך יש פחות סיכוי לתגובות אלרגיות. אבל יש לזכור כי הקוטון דה טולייר עדיין מייצר קשקשים, ועדיין יכול לגרום לתגובות אלרגיות, ויש לקחת בחשבון שהפרווה הפחות נשירה של הקוטון דה טולייר זקוקה לטיפוח על בסיס סירוק יומיומי, פלוס סטיילינג מקצועי!

ההיסטוריה של הקוטון דה טולייר

כלבים קטנים, בעלי פרווה רכה ולבנה, היו בני לוויה מועדפים כבר לפני יותר מ-2,000 שנה. בהיותם ניידים, הם התפשטו במהירות ברחבי העולם הידוע, ונעשו קצת שונים בכל מקום בו הם התיישבו. כלבי הבישון הללו, כפי שנודעו, לעתים קרובות לקחו את שמותיהם מהמקומות שבהם הם נמצאו. האחד הוא ה-Coton de Tulear, מטוליאר, מדגסקר.

קוטון לה טולייר רץ בדשא

לא ברור איך הם נוצרו בפועל. סיפור אחד מצביע על כך שהכלבים שחו לחוף מספינה טרופה ואז הזדווגו עם כלבים מקומיים. אחרים טוענים שהכלבים הלבנים הקטנים הובאו לאי על ידי מבקרים, בין אם אלה היו מלחים, פיראטים, סוחרים או דיפלומטים. מה שלא יהיה, אומרים שלקוטון דה טולייר יש היסטוריה של 300 שנה במדגסקר, עד שבסופו של דבר הפך לכלב המלכותי של מדגסקר.

ה-fci הכיר בקוטון דה טולייר כגזע מובהק בשנת 1970. Coton de Tulear Club of America (כיום Madagascar Coton de Tulear Club of America) הוקם בשנת 1976. מועדון הכלבנות האמריקאי הכיר בגזע בשנת 2014 באמצעות מועדון אחר, Coton de Tulear Club של ארצות הברית.

קוטון דה טולייר – מאפייני אישיות והתנהגות

הקוטון דה טולייר מתואר ככלב הלוויה האולטימטיבי. הוא בדרך כלל מתוק בעל מאפייני אישיות ליצנית, מוכן לשחק ולהנות. הקוטון דה טולייר מניפים את ראשם כדי להקשיב בקשב כשמדברים אליהם, והם נוטים להסתובב על רגליהם האחוריות כמו שהם הולכים על ארבע. בניגוד לגזעי טוי רבים אחרים, הקוטון דה טולייר הוא לא מרבה בנביחות, למרות שהוא עשוי לנבוח כדי להתריע אם משהו נראה לו יוצא דופן.

עם משפחתו, הקוטון נוטה להיות אוהב וקשוב. הוא אוהב להתכרבל בחיק או לפחות להיות קרוב ככל האפשר לבני משפחתו האנושית. חלקם תיארו אותו ככלב “מתנשק”. הוא נהנה לשחק עם ילדים ומבוגרים כאחד, כל עוד מתייחסים אליו בכבוד, ולא בצורה גסה.

הקוטון דה טולייר הוא כלב חכם ומלא חיים, ובדרך מסתדר היטב עם אימונים. זה כנראה בגלל שהוא לומד מקרוב את בני המשפחה ולומד מה הם אוהבים. אתה יכול לשים לב שהוא משמיע סוג של צליל נהימה כשהוא מתרגש. אחד ההנאות של החיים עם קוטון הוא שרבים מהם שומרים על שמחה כמו כלבלב עד גיל מבוגר. אם אתה מאמין בפתגם שצחוק הוא התרופה הטובה ביותר, הרי שהקוטון דה טולייר קוטון עשוי להיות מרשם מצוין!

כמו בכל גזע, הטמפרמנט של הקוטון דה טולייר משתנה. חלקם אסרטיביים, חלקם נימוחים וחלקם מאופקים – אם כי לא בהכרח ביישנים.
לרוב, הקוטון דה טולייר הוא כלב שמח וסקרן עם גישה עליזה לחיים. התנהגותו העדינה ושובבותו הופכות אותו לכלב אהוב, ורק מעט אנשים לא יהיו משועשעים מהתעלולים הליצניים שלו. ברוב המקרים ועם חינוך נכון הקוטון דה טולייר יהיה כלב מלא חיבה כלפי בני אדם אחרים וחיות מחמד אחרות, והוא תמיד ינסה לזכות בתשומת הלב של בעליו או אורחיהם האנושיים. כדאי לדעת שגם לזכרים וגם לנקבות יש טמפרמנט מתוק זהה.
הקוטון דה טולייר הוא כלב חכם! אתה יכול ללמד אותו כמעט כל טריק שקיים בספר הטריקים כל עוד אתה דואג לתגמל אותו בחטיף ושבחים. הקפידו על אימונים קצרים ומהנים ותמיד סיימו את האימון בחטיף ושבחים.

קוטון לה טולייר מטיילים בהרים

לא משנה כמה נחמד וחביב גור הקוטון דה טולייר שרכשתם מהמגדל, הוא בהחלט יכול לפתח רמות שונות של נביחות, חפירות באדמה בחצר, נשכנות, רודנות ועוד התנהגויות לא רצויות אחרות אם הוא משועמם, לא מאולף או לא מפוקח.

התחל לאלף את הגור שלך כמה ימים לאחר הגעתו הביתה. זה אומר כבר בגיל שמונה שבועות. המתנה באילוף תגדיל את הסיכויים לקבל כלב עקשן וקשה לאילוף. התחילו את החשיפה לכלבים, חתולים, ילדים, רעשים, סביבה חדשה ואנשים זרים לאחר מספר ימים בודדים בו הגור הגיע אליכם. עשו זאת תחילה בביתכם או החצר ביתכם עד שהגור ישלים את כל חיסוני החובה שלו, ורק אח”כ צאו והפגישו את הגור עם סביבה וכלבים חדשים.
ואולי הכי חשוב: שאל את עצמך מדוע אתה מעוניין דווקא בגזע הזה, שוחח עם מגדל מנוסה מבית גידול מוכר של גזע הקוטון דה טולייר המפוקח על ידי ההתאחדות הישראלית להתאחדות, תאר בפניו בדיוק מה אתה מחפש בכלב, ובקש סיוע בבחירת גור. מגדלים רואים את הגורים מדי יום ויכולים לתת המלצות מדויקות להפליא ברגע שהם מודעים לאורח החיים שלך ולאישיות שלך.

קוטון דה טולייר – בריאות

מגדלים אחראיים של ההתאחדות הישראלית לכלבנות בודקים את כלבי הרבייה שלהם בבדיקת מחלות גנטיות, ומרביעים רק את הכלבים הבריאים והמבטיחים ביותר. אבל, לאימא טבע יש לפעמים תכנון אחר, וגור יכול לפתח אחת מהמחלות האופייניות לגזע למרות ההקפדה על הרבעה מבוקרת גנטית. ההתקדמות ברפואה הווטרינרית משפרת את הסיכויים שגם כלבים החולים במחלה שברוב המקרים הכלבים יכולים עדיין לחיות חיים טובים. לכן, הקפד לקנות גור ממגדל שמוכר על ידי ההתאחדות הישראלית לכלבנות וכך תוכל לשפר את סיכוייך לקבל כלב בריא.

הקוטון דה טולייר הוא כלב שנחשב לדי בריא המאריך חיים. למרות שהם קטנים, הקוטון דה טולייר עדיין יכולים לפתח דיספלזיה של הירך, עיוות גנטי בירך שיכול להיות קל או חמור. מקרים חמורים עלולים להוביל לדלקת פרקים בהמשך החיים ועלולים לדרוש ניתוח יקר לתיקון. כמו כן, מפרקי הברכיים של הקוטון דה טולייר יכולות בקלות להחליק ממקומם.

ואל לנו לשכוח את אחת הבעיות הבריאותיות הנפוצות ביותר בעולם: ההשמנה. שמירה על הקוטון דה טולייר במשקל המתאים היא אחת הדרכים הקלות ביותר להגן על הבריאות הכללית שלו, ובכך להבטיח כלב בריא לכל החיים.

קוטון דה טולייר – טיפוח

לקוטון דה טולייר יש שיער דמוי כותנה יבש. השיער לא צריך להיראות מבריק, ולא צריך להיות כל כך ארוך באזור החזה או הבטן עד שהוא נוגע באדמה. למרות שהפרווה אינה קשה במיוחד לתחזוקה, בהתחשב באורכה היא דורשת השקעת זמן באופן קבוע.
הצד החיובי הוא שהשיער של הקוטון דה טולייר מתייבש במהירות, דורש הברשה מעטה יחסית ואינו נושר הרבה. כדי שהקוטון ייראה יפה, יש להבריש את הפרווה שלו מספר פעמים בשבוע.

חשוב גם לקצץ את השיער בכפות הרגליים בין הכריות לאצבעות הרגליים. ייתכן שיהיה צורך לקצץ את השיער מעל העיניים אם נראה שזה פוגע בראיית הכלב. כמובן, חשוב גם לשמור על ניקיון העיניים והאוזניים.
הפרווה של גור הקוטון דה טולייר קלה לטיפוח, אך כאשר הוא מגיע לגיל 7 עד 8 חודשים, הפרווה מתחילה להשתנות. חיוני להתחיל לטפח את פרוות הקוטון דה טולייר בגיל צעיר, כך שכאשר החלפת פרווה זו מתרחשת, הוא כבר יהיה רגיל להברשה ולסרוק, וכך יש פחות סיכוי שיתנגד.

תדירות הרחצה של הקוטון דה טולייר תלויה בהעדפה אישית שלכם. ניתן לרחוץ אותו מדי שבוע אם אתם משתמש בשמפו עדין לחיות מחמד, אך גם ניתן לעשות אמבטיה כל שלושה עד ארבעה שבועות. יש לוודא שאתה מסרק ופותח את כל הקשרים בשיער לפני שאתה רוחץ אותו.
כל השאר זה טיפול בסיסי. בקשו במספרה שיגזרו את ציפורני הרגליים כל כמה שבועות לפי הצורך, ציפורניים ארוכות יכולות להיתפס בדברים ולהיתלש, מה שיגרום לכאב רב ולדימום. צחצחו את השיניים לעיתים קרובות במשחת שיניים ייעודית לשם שמירה על בריאות השיניים.

נקו את אוזני הכלב כדי למנוע דלקות ופטריות שמרים – או שפשוט קחו את כלבכם פעם בחודשיים לגרומר מקצועי או מספרת כלבים מומלצת כדי שידאגו לכל עניין הטיפוח!

 

החוג הישראלי לכלבים זעירים – ההתאחדות הישראלית לכלבנות

מקדמת הגזע – טל מריעוז

0504564466 Tal.merioz@gmail.com

 

בתי גידול/מגדלים

קוטון דה טולור – Among the stars

 

תכונות אופי:

Icon מתאים לדירה
Icon ידידותי לילדים
Icon קל לאילוף

תכונות

מתאים למגורים בדירה
מתאים לבעלים לא מנוסה (כלב ראשון) ופחות אסרטיבי
רמת רגישות של הכלב
מסוגלות להישאר לבד
התמודדות עם מזג אוויר קר
התמודדות עם מזג אוויר חם
הבעת חיבה לבני המשפחה
צרכים חברתיים
מתאים באופן יוצא מהכלל לילדים
ידידותי לזרים
טריטוריאלי
יכולת שמירה
ידידותי לכלבים אחרים
ידידותי לחתולים
רמת נשירה
רמת הזלת ריר
קל לטיפוח (בעיקר פרווה)
נטייה להשמנה
גודל
קל לאילוף
רמת השימוש בפה
יצר טרף
נטייה טבעית לנבחנות
נטייה טבעית לשוטטות
רמת אנרגיה
רמת נמרצות
רמת ההפעלה הנדרשת
נטייה טבעית למשחק

מודעות.

מאמרים שיכולים לעניין אותך.