קוקר ספניאל אנגלי למכירה - פטפיינדר
אודות ההתאחדות הישראלית לכלבנות התאחדות החתולים הישראלית מכללת ברושים

קוקר ספניאל אנגלי.

בית > מידע גזעים > קוקר ספניאל אנגלי

קוקר ספניאל אנגלי

קוקר ספניאל אנגלי

קוקר ספניאל אנגלי  English Coker Spaniel

שייך לקבוצה 8 כלבי ציד, ספורט, רטריבר

תוחלת חיים ממוצעת: 12-15 שנים

גובה ומשקל: 39-41 ס”מ לזכר, 38-39 ס”מ לנקבה (ממוצע 13-14.5 ק”ג לכלב בוגר)


כללי

רוב האנשים לא יודעים שבנוסף לקוקר ספניאל האמריקאי היה גזע נפרד המכונה קוקר ספניאל אנגלי. מה ההבדל אתם שואלים? כפי שאתם בוודאי יכולים לנחש, שני הגזעים היו פעם גזע אחד, אבל הם התפצלו כל כך במראה עד שבשנת 1946 קיבל הקוקר האנגלי מעמד כגזע נפרד.

הקוקר ספניאל האנגלי התפצל מאז עוד יותר במראהו, מה שהוביל לפיצול בין כלבים שגודלו ככלבי עבודה לאלו שגודלו ככלבי תערוכות. לקוקר ספניאל האנגלי מקו דם עבודה יש ​​פרווה קצרה יותר, חזה עמוק יותר, והוא עומד נמוך יותר יחסית לקרקע. מה שכן, לשני הסוגים יש פוטנציאל להיות כלבי לוויה טובים. בשטח, תפקידו של הקוקר ספניאל הוא לחלץ את הציפורים שניצודו ולהביאם לבעלים.

הקוקר ספניאל האנגלי מגיע במגוון צבעים של פרווה. צבעים אחידים: שָׁחוֹר; אָדוֹם; זָהוּב; כבד (שוקולד); שחור ושזוף; כבד ושזוף; צבע לבן אסור מלבד כמות קטנה על החזה. צבעים חלקים: דו-צבעוניים; שחור ולבן; כתום ולבן; כבד ולבן; לימון ולבן. תלת-צבעים: שחור, לבן ושזוף; כבד, לבן ושזוף. רואן: רואן כחול; רואן כתום; רואן לימון; רונן כבד; כָּחוֹל רואן ושיזוף; כבד ושיזוף. כל צבע או סימון מלבד האמור לעיל אינם רצויים.

הקוקר ספניאל הוא קודם כל כלב לוויה, וכשכזה יכול להתאים לדירה קטנה בעיר ובאותה מידה גם לבית פרטי או משק חקלאי אולם הוא לא יוכל בשום אופן להסתגל לבדידות ולכן מקומו של הקוקר ספניאל הוא בתוך הבית עם בני משפחתו האנושית. הקוקר ספניאל הם כלבים פעילים הזקוקים לתרגול יומיומי ולגירוי מנטלי,  בלי אלו הם יכולים להיות משועממים והרסניים כלפי חפצים בבית ובגינה. אז או שתעניקו להם את מלוא תשומת הלב והפעילות שהם צריכים, או שתסבלו מהתוצאות – קחו זאת בחשבון מראש.

קוקר ספניאל אנגלי שחור עם גורים חומים

הקוקר ספניאל יכול להתחרות במבחני שדה, מבחני ציד, צייתנות, ראלי, זריזות, סגנון חופשי וצורות אחרות של ספורט כלבני,  והוא יכול להיות גם כלב טיפולי נהדר.

ההיסטוריה של הקוקר ספניאל האנגלי

הפניות ל”ספניילס” מתוארכות למאה ה-14. סוגים שונים של ספניאלים התפתחו במשך מאות שנים, חלקם עבדו ביבשה וחלקם חילצו מהמים. הקוקר, שמאתר ציד ומחזיר אותו לבעליו בפקודה, שואב את שמו ממיומנותו בציד סוג מסוים של ציפור המכונה woodcock/

ספניאלים היו מסווגים לפי גודל, וסוגים שונים של ספניאלים עשויים להיוולד באותה המלטה. בסופו של דבר, סוגי הספניאל השונים הפכו לגזעים נבדלים, וכך היה גם עם הקוקר. עד 1946 השתנו הגודל והמראה של הקוקר (מה שהוא כיום הקוקר ספניאל האנגלי) עד כדי כך שהשניים פוצלו לגזעים נפרדים.

בארצות הברית ובבריטניה פיתחו הקוקרים מראה שונה, עד כדי כך שהם החלו להיחשב לגזעים נפרדים. מועדון הקוקר ספנייל האנגלי של אמריקה הוקם בשנת 1935 עבור אנשים שהעריכו את המראה והיכולות השונות של הקוקר האנגלי. המועדון האמריקאי לכלבנות זיהה אותו כגזע אינדיבידואלי בשנת 1946. הקוקר האמריקאי הפך לפופולרי יותר, אך חובבי הקוקר האנגלי רואים בכלבים שלהם ייחוד המבדיל אותם מהקוקר האמריקאי.

קוקר ספניאל אנגלי – אופי והתנהגות

לקוקר האנגלי יש את התכונות המשותפות לכל הספניאלים: הוא אוהב חיבה, עליז ומסור לעמו. מצחיק וסקרן, הוא יגרום לך לצחוק, והוא יכול להיות בחירה טובה עבור משפחות עם ילדים. בבגרות (כאשר הוא ישקול כ-13 קילוגרם), הוא לא יהיה כלב גדול שיכול מצד אחד לפגוע בטעות בילדים קטנים, ולא כל כך קטן כדי להיות בסיכון להיפגע מהם. הוא גם מסתדר היטב עם חיות מחמד אחרות כמו חתולים אם הוא גדל איתם. הוא עשוי להיות חשדן כלפי זרים ואופיו הערני הופך אותו לכלב שמירה טוב (התראה בלבד).

עליז ומלא חיים, הקוקר ספניאל הוא גם כלב אינטליגנטי הבוטח בבעליו. למרות שהוא עדיין שומר על אינסטינקט ציד חזק, הוא לרוב בן לוויה לבית. עם משפחתו הוא יפגין הרב חיבה ויהיה צייתן. הקוקר ספניאל עשוי להיות קצת מסויג בהתחלה עם זרים, אבל עם חלוף זמן קצר הוא מתחבר. כאשר הם גדלים יחד, הם יכולים להתיידד עם חיות מחמד אחרות, כולל חתולים, אבל ציפורים עשויות להיות פיתוי שאי אפשר לעמוד בפניו – ולא במובן הטוב של המילה.

הקוקר ספניאל הוא בעל יכולת אימון גבוהה, אבל יש לו נשמה רגישה. סוציאליזציה מוקדמת היא קריטית, וגם איתה חלק מהקוקרים ישתינו בכניעה כשבני משפחתם שבים הביתה, או כשהם פוגשים אנשים או כלבים חדשים או הולכים למקומות חדשים. האימון צריך להיות בשיטות של חיזוק חיובי, במיוחד שבחים ותגמול מזון. חשוב מאוד להתחיל את אילופו של הקוקר ספניאל מגיל מוקדם ככל האפשר,  להיות סבלניים ועקביים באילופו.

וזכרו: לא משנה כמה נחמד וחביב גור הקוקר ספניאל שרכשתם מהמגדל, הוא בהחלט יכול לפתח רמות שונות של נביחות, חפירות באדמה בחצר, נשכנות, רודנות ועוד התנהגויות לא רצויות אחרות אם הוא משועמם, לא מאולף או לא מפוקח – וזה נכון שבעתיים בנוגע לקוקר ספניאל.  תופעות אלו עלולות להופיע אצל הקוקר ספניאל בין הגילאים 6 חודשים לשנה, בעיקר נבחנות, אז קחו זאת בחשבון כשאתם מאמצים קוקר ספניאל אל חיק משפחתכם ודאגו לאלפו בצורה מקצועית כדי לעקר תופעות התנהגותיות שליליות.

קוקר ספניאל אנגלי רץ בדשא

התחל לאלף את הגור שלך כמה ימים לאחר הגעתו הביתה. זה אומר כבר בגיל שמונה שבועות. המתנה באילוף תגדיל את הסיכויים לקבל כלב עקשן וקשה לאילוף. התחילו את החשיפה לכלבים, חתולים, ילדים, רעשים, סביבה חדשה ואנשים זרים לאחר מספר ימים בודדים בו הגור הגיע אליכם. עשו זאת תחילה בביתכם או החצר ביתכם עד שהגור ישלים את כל חיסוני החובה שלו, ורק אח”כ צאו והפגישו את הגור עם סביבה וכלבים חדשים.

ואולי הכי חשוב: שאל את עצמך מדוע אתה מעוניין דווקא בגזע הזה, שוחח עם מגדל מנוסה מבית  גידול מוכר של גזע הקוקר ספניאל המפוקח על ידי ההתאחדות הישראלית לכלבנות, תאר בפניו בדיוק מה אתה מחפש בכלב, ובקש סיוע בבחירת גור. מגדלים רואים את הגורים מדי יום ויכולים לתת המלצות מדויקות להפליא ברגע שהם מודעים לאורח החיים שלך ולאישיות שלך.

וזכור: אם אתה נעדר מהבית למשך שעות רבות במשך היום, כדאי לתזמן את הטיול והפעילות היומית של כלבך לזמן קבוע כדי שיהיה לו למה לצפות, כי קוקר ספניאל משועמם יכול לעשות הרבה נזק לבית ולחצר, לפתח חרדת נטישה ולסבול מנבחנות יתר.

בריאות

מגדלים אחראיים של ההתאחדות הישראלית לכלבנות בודקים את כלבי הרבייה שלהם בבדיקת מחלות גנטיות, ומרביעים רק את הכלבים הבריאים והמבטיחים ביותר. אבל, לאימא טבע יש לפעמים תכנון אחר, וגור יכול לפתח אחת מהמחלות האופייניות לגזע למרות ההקפדה על הרבעה מבוקרת גנטית. ההתקדמות ברפואה הווטרינרית משפרת את הסיכויים שגם כלבים החולים במחלה שברוב המקרים הכלבים יכולים עדיין לחיות חיים טובים. לכן, הקפד לקנות גור ממגדל שמוכר על ידי ההתאחדות הישראלית לכלבנות וכך תוכל לשפר את סיכוייך לקבל כלב בריא.

בנוגע לקוקר ספניאל, מדובר בסה”כ בכלב די בריא, אך מספר בעיות בריאותיות עדיין יכולות לצוץ: קוקר ספניאלים רגישים למספר בעיות בריאות שהן לפחות בחלקן גנטיות. אלו כוללות הפרעות עיניים רבות ושונות, כולל “עין דובדבן”, קטרקט וגלאוקומה, כמו גם פגמים וכאבים של הירכיים והברכיים.

פריצת דיסק יכולה לגרום לכאבים בתנועה  עבור הקוקר ספניאל, שהוא מטבעו כלב פעיל שאוהב לרוץ ולשחק. מחלות לב, מחלות כבד, אפילפסיה – הקוקר נמצא בסיכון לגבי כולם.

קוקר ספניאל אנגלי חום

מגוון בעיות העיניים שעלולות להשפיע על הקוקר ספניאל נע בין בעיה קוסמטית – מצב הנקרא  “עין דובדבן” שניתן לתקן בניתוח – ועד לבעיה מסכנת ראייה, כולל קטרקט וגלאוקומה. בעוד שקוקרים רבים מאבדים את ראייתם לחלוטין בגיל מבוגר, חלקם יכולים לאבד את ראייתם כבר בגיל שנתיים עקב ניוון רשתית מתקדם. קוקרים נוטים גם ל- keratoconjunctivitis sicca, מצב המכונה עין יבשה, מחסור בדמעות שעלול להוביל לבעיות בקרנית.

הקפד לבדוק את עיני הקוקר ספניאל שלך פעם בשנה על ידי רופא עיניים וטרינרי מוסמך, ופנה לטיפול וטרינרי מיד בכל סימן של אובדן ראייה, עכירות, אדמומיות, גירוי בעיניים או אם הכלב פוזל.

לקוקר ספניאלים יכולה להיות גם תת פעילות של בלוטת התריס, שהיא תת-ייצור של הורמון בלוטת התריס. זה יכול לגרום לעלייה במשקל, עייפות, נשירת שיער, רעד וזיהומים בעור. קוקרים צריכים לבדוק את בלוטת התריס שלהם עם בדיקת דם פשוטה בכל פעם שיש חשד למחלת בלוטת התריס. בעיות עור עשויות להעיד גם על אלרגיות, הנפוצות בגזע, וכך גם גידולי עור, שעלולים להיות שפירים או סרטניים.

נראה שחלק מהקוקרים נוטים לחירשות מולדת, הקשורה לשיער לבן ועיניים כחולות, כאשר בגיל שלושה או ארבעה שבועות בחלק מהכלבים הללו מתנוונת אספקת הדם לאוזן הפנימית. זה יכול להופיע באוזן אחת או בשתי האוזניים והוא קבוע.

אוזני הספניאל הארוכות הללו נוטות ללכוד אוויר חם ולח בתוך תעלות האוזן, ויוצרות את הסביבה המושלמת לצמיחה של חיידקים ושמרים, מה שמוביל לדלקות אוזניים. דלקות אוזניים יכולות להיות כרוניות אצל חלק מהכלבים עם אוזניים ארוכות, ולכן יש צורך לשמור על טיפול באוזן ולנקות אותן באדיקות. זיהומים חוזרים ונשנים עלולים לגרום נזק רב כל כך לתעלת האוזן עד שהכלב יאבד את שמיעתו. אוזניים שנפגעו קשות עשויות לדרוש ניתוח. טיפול מעקב חשוב במיוחד בענייני אוזן למניעת התלקחויות חדשות של בעיות ישנות.

לקוקרים יש יותר מחלות אוטואימוניות מאשר גזעים רבים אחרים, מסיבות שאינן ברורות. קוקר ספניאלים רבים נוטים לאנמיה המוליטית אוטואימונית (AIHA), שבה המערכת החיסונית של הכלב תוקפת את תאי הדם האדומים שלו עד כדי כך שהכלב הופך אֲנֵמִי. בעוד שיש טיפול, שיעור התמותה גבוה.

ואל לנו לשכוח את אחת הבעיות הבריאותיות הנפוצות ביותר בעולם: ההשמנה. שמירה על הקוקר ספניאל במשקל המתאים היא אחת הדרכים הקלות ביותר להגן על הבריאות הכללית שלו, ובכך  להבטיח כלב בריא לכל החיים.

טיפוח

הפרווה היפה והמשיית שרואים אצל כלבי התערוכות לא מגיע יש מאין. נדרשת עבודה רבה כדי לשמור עליה מבריקה וללא קשרים. אם אתם רוצים שלקוקר ספניאל שלכם תהיה פרווה ארוכה וזורמת, יש להקפיד יותר רחצה והברשה. רוב האנשים בוחרים לקחת את הקוקר ספניאל שלהם לגרומר מקצועי, כך שהכלב יראה במיטבו כל הזמן. עם זאת, כלב הדורש טיפוח ברמה גבוהה לא מתאים לכל אחד, הן מבחינת ההוצאות והן מבחינת הזמן, אז כדאי שתיקחו זאת בחשבון לפני שאתם מכניסים קוקר ספניאל למשפחתכם.

מכיוון שאוזני קוקר נוטות לזיהום, בדוק אותן מדי שבוע כדי לוודא שהחלק הפנימי ורוד בריא ואין לו ריח רע. אם לא, גשו לווטרינר במהירות לפני שדלקת האוזניים תהפוך לנושא מרכזי. הקפידו במיוחד לבדוק את אוזניו של הקוקר ספניאל בהיותו גור שכן יש הצטברות שעווה משמעותית בזמן שתעלת האוזן מתפתחת. נקה את האוזניים באמצעות תמיסה המומלצת על ידי הווטרינר שלך.

כל השאר הוא בעצם תחזוקה בסיסית. יש לקצוץ את כל שבוע או שבועיים, לפי הצורך, ולדאוג  לצחצוח השיניים לעתים קרובות עם משחת שיניים ייעודית לכלבים כדי לשמור על בריאות השיניים והחניכיים.

 

המועדון הישראלי לספניאל – ההתאחדות הישראלית לכלבנות

 

יו”ר המועדון ומקדם גזע קוקר ספניאל אמריקאי:

שי גרייפנר 054-587-6884

מזכירה וגזברית המועדון:

הילה הדר 052-771-2720

מקדמת גזע שאר גזעי המועדון: (לפניה לגבי המלטות עתידיות וקיימות)

טלי יהודה 052-384-21-09

גזעי המועדון:
קוקר ספניאל אמריקאי
קוקר ספניאל אנגלי
ספרינגר ספניאל אנגלי
וולש ספרינגר ספניאל
לגוטו רומניולו
כלב מים ספרדי
כלב מים פורטוגזי

תכונות אופי:

Icon מתאים לדירה
Icon ידידותי לילדים
Icon קל לאילוף

תכונות

מתאים למגורים בדירה
מתאים לבעלים לא מנוסה (כלב ראשון) ופחות אסרטיבי
רמת רגישות של הכלב
מסוגלות להישאר לבד
התמודדות עם מזג אוויר קר
התמודדות עם מזג אוויר חם
הבעת חיבה לבני המשפחה
צרכים חברתיים
מתאים באופן יוצא מהכלל לילדים
ידידותי לזרים
טריטוריאלי
יכולת שמירה
ידידותי לכלבים אחרים
ידידותי לחתולים
רמת נשירה
רמת הזלת ריר
קל לטיפוח (בעיקר פרווה)
נטייה להשמנה
גודל
קל לאילוף
רמת השימוש בפה
יצר טרף
נטייה טבעית לנבחנות
נטייה טבעית לשוטטות
רמת אנרגיה
רמת נמרצות
רמת ההפעלה הנדרשת
נטייה טבעית למשחק

מודעות.

לא נמצאו מודעות רלוונטיות לגזע הנבחר

מאמרים שיכולים לעניין אותך.