שנאוצר ענק למכירה - פטפיינדר
אודות ההתאחדות הישראלית לכלבנות התאחדות החתולים הישראלית מכללת ברושים

שנאוצר ענק.

בית > מידע גזעים > שנאוצר ענק

שנאוצר ענק

שנאוצר ענק

שנאוצר ענק Giant Schnauzer (Riesenschnauzer)

שייך לקבוצת כלבי העבודה 2א’

תוחלת חיים ממוצעת: 10-12 שנים.

גובה ומשקל: זכרים ונקבות 60-70 ס”מ, זכרים ונקבות 35-47 ק”ג

רקע כללי

השנאוצר הענק הוא הגדול מבין שלושת גזעי השנאוצר. הוא נוצר על ידי בעלי אדמות גרמנים שרצו כלב קשוח שיניע את עדרי הבקר שלהם. ההנחה היא שהם התחילו עם “דוב השנאוצר” הגדול והמדובלל ושילבו עימו מספר גזעים כלבי רעייה ועבודה כמו הבובייה דה פלנדר, הדני הגדול השחור ושנאוצר הסטנדרטי.

הגזע נקרא על שם כלב ראווה בשם שנאוצר, שזכה בתערוכת כלבים בהנובר בשנת 1879, והוא התפתח ככל הנראה בדרום בוואריה ובמשך תקופה ארוכה היה ידוע בשם מונצ’נר, על שם העיר מינכן. סימן ההיכר של שנאוצר הוא זקן וגבות קשות. גופו הגדול הוא כמעט מרובע, ואילו לראש יש מראה מלבני חזק. הפרווה יכולה להיות שחורה לחלוטין או בצבע “פלפל-מלח”.

השנאוצר הענק פותח ככלב עבודה אידיאלי, והוא מתאפיין בשילוב תכונות שמאפיינות גזעי עבודה שונים, כמו אומץ לב, ערמומיות ותושייה, כוח, איפוק ורצינות וגם שמחת חיים. זהו גזע בעל אופי חזק ועיקש, שמצריך גידול חשיפה ונכונים, וכאשר אלה מבוצעים כהלכה הוא הופך לכלב נאמן הקשור למשפחתו.

הכלב בעל החזות האימתנית והגודל העצום מצריך יחס של כבוד, רוך ועדינות. כלב זה יודע להיות בן משפחה אוהב ונאמן, שמפגין עדינות רבה בקרבת ילדים, אולם מסוגל לעבור למצב הגנתי כהרף עין כאשר הוא מזהה איום על בני משפחתו.

שנאוצר ענק גורים

שימו לב ששנאוצר יכול לדרוש מכם להשקיע לא מעט בניקיון: זקנו יטפטף מים לאחר ששתה ויהיה צורך לנקותו לאחר הארוחות, יתכן שתצטרך גם לנגב קירות או רהיטים אם הוא ינענע בראשו לאחר ששתה ולפני שתספיקו להגיע אליו עם המגבת. הפרווה שלו מזמינה סוגים של  לכלוך ופסולת אולם, תכונות אלו נעלמות כלא היו בהשוואה לרמת האהבה שיעניק השנאוצר למשפחתו, ולרצון העז להיות קרוב אליהם.

חשוב שהשנאוצר יופעל רבות במשך היום, החל מתרגילי האימון היומיים שלו וכלה בהשתתפות בספורט כלבני כמו תרגילי זריזות וציות. שנאוצרים ענקיים הם אנרגטיים ואתלטיים, והם נהנים מטיולים ארוכים, ריצה, וטיולים ברצועה. יש לקחת בחשבון ששנאוצר ענק זקוק לפחות ל- 20 דקות הליכה 3 פעמים ביום, בקצב טוב, בתוספת תרגול אימונים למשך 20 דקות עד שעה.

אם אתם חושבים על שנאוצר ככלב שיחיה מחוץ לבית, אז חשוב שתדעו שהשנאוצר הענק הוא כלב שנאמן לבעליו ומשחתו האנושית, והוא זקוק לתקשורת מתמדת עימם. להשאיר שנאוצר לבד בחצר או לתת לו תשומת לב מועטה זה לא רק אכזרי מבחינת גזע זה, אלא זה יכול גם להביא לתוקפנות מצד הכלב.

שנאוצר הענק מתאים ביותר לבית עם חצר גדולה המוקפת בגדר מוצקה בגובה של מטר ושמונים לפחות. אל תסמוך על גדר אלקטרונית לבדה שתדאג שהשנאוצר לא ייצא מהמתחם שנקבע לו, שכן ההלם החשמלי שהיא מספקת לא תעצור כלב קשוח זה.

ההיסטוריה של השנאוצר הענק

מבין שלושת גזעי שנאוצר, ה”סטנדרטי” הוא המקור, והוא מתואר ביצירות אמנות מאת אלברכט דורר המתוארך לשנת 1492. השנאוצר הענק פותח מאוחר יותר כדי להוות גרסה גדולה יותר של השנאוצר הסטנדרטי כדי שהוא יוכל לשמש להובלת בקר אל השווקים, וזאת על ידי שילובו של השנאוצר הסטנדרטי עם מספר גזעים כלבי רעייה ועבודה כמו הבובייה דה פלנדר, הדני הגדול השחור.

בתחילת המאה ה -20 פחת הנוהג לעשות שימוש בשנאוצר הענק לצורך רעיית בקר, אך הוא עדיין מצא עבודה באיטליזים, בבתי מלאכה ובבתי בירה. הכלבים הוכשרו לעבודת משטרה, ומאז  הפך עיסוק זה לעיסוקו העיקרי של השנאוצר הענק, לעתים קרובות יותר באירופה מאשר בארצות הברית. השנאוצר הענק הוכר על ידי ה- AKC בשנת 1930.

שנאוצר ענק – טמפרמנט ואישיות

שנאוצר קלאסי הוא כלב רגוע אך בעל אינסטינקטים חזקים של שמירה, אשר מסוגל להבחין בין מצבים שקוראים לו לפעול להגנה, לבין אלה שלא. אבל צריך להבין שכדי להגיע למצב בו הכלב מאוזן יש להקפיד על חשיפה ועבודה עם השנאוצר הענק כבר מהיותו גור.

אפשר לומר שאישיותו הנמרצת של שנאוצר הענק היא המאפיין הבולט שלו. גזע נאה זה הוא אינטליגנטי וערני ביותר, והוא כלב שמירה מעולה ומגן משפחתי נאמן. האינסטינקט הטבעי שלו הוא לשמור על משפחתו, והוא מבחין בקלות בין אנשים שהם חברים לבין אנשים שבכוונתם להזיק. אופיו האמיץ והאמין הופך אותו למשגיח משפחתי אמין להפליא.

שנאוצר ענק לרכישה

חשיפה מוקדמת ונכונה חיונית כדי למנוע מהשנאוצר להיותו חשדן יתר או לחשוש מפני התפתחויות ואנשים חדשים. חשוב מאוד לחשוף את גור שנאוצר כבר מרגע היוולדם למראות ולצלילים ביתיים שונים,  ובהמשך יש להמשיך ולחשוף את השנאוצר שלך לאורך חייו לכל מקור אפשרי, על ידי לקיחתו לשיעורי אילוף עם כלבים אחרים, מפגש עם חברים ושכנים, מפגש תדיר עם ילדים,  נסיעה ברכב, וכן טיולים בחנויות ועסקים מקומיים. חוויות אלו יסייעו לגור שלכם להיות כלב בוגר רגוע ומאוזן.

השנאוצר הענק הוא כלב פעיל וספורטיבי, והוא ייהנה מטיולים ארוכים, ריצה קלה וטיולים, אך חשוב מאוד שהשנאוצר יהיה ממושמע ומאולף. למרות גודלו זהו כלב שמתאים לחיות בדירה מרווחת, וכמובן שבבית עם חצר.

שנאוצר יכול לחיות בבית עם כל חיות הבית. הם מאוד אוהבים ילדים ויודעים להתאים את עצמם לכל בני המשפחה בבית, אך בשל גודלו הוא פחות מתאים למשקי בית עם תינוקות ופעוטות. בתקופת הגורות רצוי לשים לב יותר למפגש שבין הילדים לשנאוצר, ולו מהסיבה שהם לא מרגישים את המשקל הכבד שלהם ולא מודעים לעצמם.

השנאוצר הענק עצמאי מאוד בדעותיו, אך הוא לומד מהר ויענה בשמחה לאימונים חביבים, יציבים ועקביים. אל תגרום לו לחזור על אותה פעולה שוב ושוב, הוא חכם ומשתעמם בקלות, אז הקפידו על אימונים קצרים ומעניינים. השתמשו בטכניקות אימונים של חיזוקים חיוביים כמו שבחים, משחק ותגמולים באוכל בשילוב עם תוכנית של “אין ארוחות חינם” הדורשת ממנו “לעבוד” כדי לקבל אוכל, פינוקים וצעצועים.

התחל לאלף את הגור שלך כמה ימים לאחר הגעתו הביתה. זה אומר כבר בגיל שמונה שבועות. המתנה באילוף תגדיל את הסיכויים לקבל כלב עקשן וקשה לאילוף. התחילו את החשיפה לכלבים, חתולים, ילדים, רעשים, סביבה חדשה ואנשים זרים לאחר מספר ימים בודדים בו הגור הגיע אליכם. עשו זאת תחילה בביתכם או החצר ביתכם עד שהגור ישלים את כל חיסוני החובה שלו, ורק אח”כ צאו והפגישו את הגור עם סביבה וכלבים חדשים.

ואולי הכי חשוב: שאל את עצמך מדוע אתה מעוניין דווקא בגזע הזה, שוחח עם מגדל מנוסה מבית  גידול של שנאוצר המפוקח על ידי ההתאחדות הישראלית לכלבנות, תאר בפניו בדיוק מה אתה מחפש בכלב, ובקש סיוע בבחירת גור. מגדלים רואים את הגורים מדי יום ויכולים לתת המלצות מדויקות להפליא ברגע שהם מודעים לאורח החיים שלך ולאישיות שלך.

שנאוצר ענק – בריאות

מגדלים אחראיים של ההתאחדות הישראלית לכלבנות בודקים את כלבי הרבייה שלהם בבדיקת מחלות גנטיות, ומרביעים רק את הכלבים הבריאים והמבטיחים ביותר. אבל, לאימא טבע יש לפעמים תכנון אחר, וגור יכול לפתח אחת מהמחלות האופייניות לגזע למרות ההקפדה על הרבעה מבוקרת גנטית. ההתקדמות ברפואה הווטרינרית משפרת את הסיכויים שגם כלבים החולים במחלה שברוב המקרים הכלבים יכולים עדיין לחיות חיים טובים. לכן, הקפד לקנות גור ממגדל שמוכר על ידי ההתאחדות הישראלית לכלבנות וכך תוכל לשפר את סיכוייך לקבל כלב בריא.

שנאוצר הוא בד”כ גזע בריא, אך בעיות בריאות שעלולות להופיע הן בעיות אורטופדיות כמו דיספלסיה של מפרק הירך, ובעיות עיניים כמו ניוון רשתית מתקדמת. כמו כן, השנאוצר הענק הוא ברמת סיכון גבוהה להיפוך קיבה.

שנאוצר ענק משחק בים

דיספלסיה של הירך הינה כאשר ישנה תופעה בה הראש של עצם הירך לא מתאים כראוי לשקע הירך,  כך שעם הזמן העצם מתחילה לזוז משם עד שבסופו של דבר וכתוצאה מכך מתפתחת דלקת מפרקים כואבת. בהתאם לחומרת המצב, דיספלסיה של הירך יכולה להיות מטופלת תרופתית, או שיש לבצע ניתוח אורתופדי לתיקון התופעה. כך או כך, אי אפשר לדעת אם לכלב יש דיספלסיה של הירך פשוט מבדיקתו או מתבוננות בו, וזאת ניתן לגלות רק באמצעות צילום אגן.

התופעה של “היפוך קיבה” ((bloat ופיתול קיבה שכיחים למרבה הצער בגזע זה. השנאוצר הענק   נוטה יותר מזנים רבים אחרים ללקות בתופעה בה הבטן מתנפחת כתוצאה מהתפשטות אוויר, ואם הקיבה מתפלת סביב עצמה יש חשש ממשי להפסקת זרימת הדם. Bloat ופיתול מופיעים בפתאומיות ללא כל התראה מוקדמת, כל שכלב שהיה בסדר דקה אחת קודם יכול להיות למות כמה שעות מאוחר יותר. שימו לב לסימפטומים כמו חוסר מנוחה וקצב, ריר, חניכיים חיוורות וליקוק שפתיים, ניסיונות כושלים להקיא וסימני כאב. היפוך קיבה דורש ניתוח וטרינרי מיידי, ורוב הכלבים שסבלו מתופעה זו  פעם אחת יסבלו ממנה שוב. לכן חשוב להתייעץ עם הווטרינר שלך לגבי הליך רפואי ידוע המכונה “tacking” אשר עשוי לשמור על הבטן מפני פיתול בעתיד.

בשלבי הגדילה יש להקפיד על פעילות מותאמת, כדי לא להעמיס אל המפרקים. כמו כן, יש להקפיד שלא לחשוף את הכלב לתנאים האקלימיים הקשים של הקיץ כדי למנוע מכת חום.

יש לדעת שחלה חובה לבצע צילומי אגן לכל הכלבים שמשמשים לגידול.

ואל לנו לשכוח את אחת הבעיות הבריאותיות הנפוצות ביותר בעולם: ההשמנה. שמירה על השנאוצר הענק במשקל המתאים היא אחת הדרכים הקלות ביותר להגן על הבריאות הכללית שלו, ובכך  להבטיח כלב בריא לכל החיים.

 שנאוצר ענק – טיפוח

טיפוח קבוע הוא חיוני למראהו הטוב והיפה של השנאוצר. רצוי לרחוץ ולספר שנאוצר פעם בחודש-חודש וחצי, ויש להבריש את הפרווה כפעמיים בשבוע כדי למנוע סבכים. מומלץ מאוד לשטוף את הזקן פעם בשבוע.

כל השאר הוא בעצם תחזוקה בסיסית. יש לקצוץ ציפורניים לפי הצורך, וכן יש לדאוג  לצחצוח השיניים לעתים קרובות עם משחת שיניים ייעודית לכלבים כדי לשמור על בריאות השיניים והחניכיים.

מכיוון שהשנאוצר אינו זן נפוץ, סביר להניח שחלק מהספרים או המטפחים המקצועיים לא יידעו במדויק את התספורת התקנית לגזע. מגדל מנוסה ידע לתת לך את כל המידע המקצועי אודות הטיפוח של גזע זה.

חשוב להתחיל להרגיל לטיפוח כבר מגיל גורות כך הכלב יתרגל שהטיפוח הוא חלק נורמלי מחייו וילמד ולקבל בסבלנות את תהליך הטיפוח.

 

החוג הישראלי לשנאוצר – ההתאחדות הישראלית לכלבנות

החוג נוסד בשנת 1967

יו”ר ומזכירה – אלה כדורי  054-2222335
גזברית –  גלית סרוסי   052-2707477
מקדמת גזע  – אילנה משבסקי 052-2568356
אחראית תערוכות – אינה בלייבס 052-8610625

מייל החוג  – לשאלות ובירור המלטות

schnauzerisrael@gmail.com

תכונות אופי:

Icon מתאים לשמירה
Icon דורש פעילות
Icon דורש בעלים מנוסה ואסרטיבי
Icon ידידותי לילדים

תכונות

מתאים למגורים בדירה
מתאים לבעלים לא מנוסה (כלב ראשון) ופחות אסרטיבי
רמת רגישות של הכלב
מסוגלות להישאר לבד
התמודדות עם מזג אוויר קר
התמודדות עם מזג אוויר חם
הבעת חיבה לבני המשפחה
צרכים חברתיים
מתאים באופן יוצא מהכלל לילדים
ידידותי לזרים
טריטוריאלי
יכולת שמירה
ידידותי לכלבים אחרים
ידידותי לחתולים
רמת נשירה
רמת הזלת ריר
קל לטיפוח (בעיקר פרווה)
נטייה להשמנה
גודל
קל לאילוף
רמת השימוש בפה
יצר טרף
נטייה טבעית לנבחנות
נטייה טבעית לשוטטות
רמת אנרגיה
רמת נמרצות
רמת ההפעלה הנדרשת
נטייה טבעית למשחק

מודעות.

מאמרים שיכולים לעניין אותך.