שפיץ גרמני למכירה - פטפיינדר
אודות ההתאחדות הישראלית לכלבנות התאחדות החתולים הישראלית מכללת ברושים

שפיץ גרמני.

בית > מידע גזעים > שפיץ גרמני

שפיץ גרמני

שפיץ גרמני

שפיץ גרמני German Spitz
שייך לקבוצה 5, כלבי שפיץ
תוחלת חיים ממוצעת: 13-16 שנים
גובה ומשקל:
שפיץ גרמני ענק: 45 ס”מ ± 5 ס”מ
שפיץ גרמני בינוני: 35 ס”מ ± 5 ס”מ.
שפיץ גרמני מיניאטורי: 27 ס”מ ± 3 ס”מ.
משקל כל כלב חייב להיות בפרופורציה לגודל שלו

רקע כללי

גזע השפיץ הגרמני מתחלק לשלושה טיפוסים שונים: שפיץ גרמני ענק, שפיץ גרמני בינוני (קומפקטי mittel), ושפיץ גרמני מיניאטורי (klein).
לשפיץ הגרמני יש את מראה הכלב הנורדי הקלאסי: ראש בצורת טריז עם אוזניים עוקצניות קטנות, פרווה עבה וכפולה וזנב עבות מפותל על הגב. בדרך כלל זהו כלב חכם, ערני ובטוח. הוא מגיע במגוון רחב של צבעים וסימונים: שחור, שמנת, לבן, חום, אדום, כתום ואפור עם סימני צבע חלקי או סייבל, כולל לבן מלא. אבל, יש לקחת בחשבון שליופי של השפיץ הגרמני יש מחיר: הוא משיל הרבה פרווה!!!

השפיץ הגרמני אולי נראה כמו פומרניאן גדול, אבל זהו זן נפרד באופן מובהק. בארצות הברית, הוא מגיע בשני גדלים: klein (קטן) ו-mittel (בינוני – קומפקטי). במדינות אחרות, כמו גם במדינות החברות ב- fci, קרוביו של השפיץ הגרמני כמו הפומרניאן, Keeshond (וולפשפיץ) ושפיץ ענק (מגוון גדול יותר) ייחשבו ככאלו שמאותו גזע (סה”כ 5 טיפוסים של שפיץ גרמני).

עיניו הכהות של השפיץ הגרמני נוצצות בדרך כלל מהנאה כשהוא משחק בצעצועים או יוצא לריצת “שיגעון” מהירה בבית. עם זאת, לרוב, יש לו רמת אנרגיה מתונה כך שצורכי הפעילות הגופנית שלו נענים בהליכה קצרה ומהירה או זמן משחק לא ממושך מדי יום. למרות שלעתים קרובות הוא יכול ללכת למרחקים ארוכים (אם הבריאות הכללית מאפשרת זאת, כמובן), הוא לא יתיש אותך בהליכה. אתלטי וזריז עם כישורי קפיצה מצוינים, השפיץ הגרמני יכול, בדרך כלל, להצליח בספורט כלבים כמו זריזות, כדור, עבודת גישוש, ציות וראלי.

שפיץ גרמני משחק בדשא

כמו כל גזע שפיץ, גם השפיץ הגרמני עלול לנבוח וליילל אם משאירים אותו לנפשו, אבל עם חינוך ואילוף נכונים הוא יכול ללמוד מתי זה בסדר לנבוח ומתי לא. בדרך כלל הוא מסתדר היטב עם ילדים, כלבים וחתולים, אבל יצר הטרף הגבוה שלו יכול לשים תחת סיכון מכרסמים קטנים וציפורים.

אם אתה אוהב כלב תוסס עם אופי עצמאי אז השפיץ הגרמני עשוי בהחלט להתאים לך, אבל, וזה אבל גדול מאוד, כלב מסוג זה לא יתאים לבעלים ולמשפחה שלא יכולה להתמודד עם נשירה של פרווה ברחבי הבית: הפרווה של השפיץ הגרמני נושרת פעמיים בשנה, שלא לדבר על השיער על הבגדים והרהיטים לאורך כל השנה. ואם אתם מאלו שמחפשים כלב שיהיה צייתן לחלוטין כל הזמן – השפיץ הגרמני כנראה לא בשבילכם.

במולדתם, כלבי השפיץ הגרמני היו ידועים כמי שישבו במקומות גבוהים (לעיתים קרובות גבעות הזבל בחווה) ונובחים או מייללים למראה כל דבר יוצא דופן – ומכאן הכינוי שנדבק להם: “”נבחני גבעות האשפה” dunghill barker.

ההיסטוריה של השפיץ הגרמני

אבותיו של השפיץ הגרמני הגיעו מאזור המכונה פומרניה, שהוא כיום חלק מגרמניה ופולין של ימינו. מסמך משנת 1450 מתאר את כלבי השפיץ של האזור כמגנים האמיצים של הבתים והשדות. זהו גזע הכלבים העתיק ביותר במרכז אירופה.

כלבי החווה העזים והערניים הללו הפכו פופולריים בקרב סוחרים ודייגים בשל יכולות השמירה שלהם. עד המאה ה-18, הם זכו להכרה של משפחות מלכותיות. כשג’ורג’ הראשון ירש את כס המלכות האנגלי ב-1714, אשתו הגרמנייה, ומבקרים גרמנים אשר ביקרו בחצר המלכות האנגלית, הביאו איתם את כלבי השפיץ הגרמניים שלהם. בסוף המאה ה-18, אשתו של ג’ורג’ השלישי, המלכה שרלוט, הייתה ידועה כבעלת מספר שפיצים גרמניים לבנים ששקלו 9-13 ק”ג.

הפופולריות של הגזע ירדה לאחר מלחמת העולם הראשונה, כמו הרבה גזעים אחרים, אך הוא שב להיות פופולארי באירופה של שנות ה-70. כיום, השפיץ גרמני פופולרי בגרמניה, בריטניה ואוסטרליה. חלקם מיובאים לארה”ב, לרוב על ידי משפחות של אנשי צבא, או אחרים שרוכשים אותם מעבר לים, אך הם עדיין נדירים במדינה זו.

מועדון הכלבנות האמריקאי החל לרשום את השפיץ הגרמני בשנת 2006 והכיר בשני הזנים (קליין ומיטל) בשנת 2009.

שפיץ גרמני – מאפיינים והתנהגות

השפיץ הגרמני הוא בדרך כלל תוסס ואוהב כיף, לעתים קרובות הוא בעל אופי עצמאי ומה שמתואר כחוש הומור “מעט מרושע”. תכונות אלה, אם אתה לא מתחבר אליהן, יכולות להפוך את החיים עם השפיץ הגרמני לאתגר.

חשוב להפוך את האימון איתו למהנה, אחר הוא עלול לסרב לשתף פעולה. עם זאת, כאשר הוא נהנה, הוא בדרך כלל לומד מהר ויכול להצטיין בכל מה שאתה יכול ללמד אותו. חשוב להעסיק אותו ולפרוק לו אנרגיה, גופנית ומנטאלית, אחרת המוח התוסס שלו יביא אותו לעשות דברים שפחות ינעמו לכם. השפיץ הגרמני לא רועש בדרך כלל, אבל הוא בהחלט יכול להפוך למטרד בנביחותיו אם הוא משועמם.

עם סוציאליזציה והכשרה מתאימים, השפיץ הגרמני יכול להיות חובב אנשים, למרות שהוא עשוי להיות שמור בהתחלה כלפי זרים. לא אופייני לגזע זה להיות עצבני או תוקפני.

שפיץ גרמני צבע לבן למכירה

השפיץ הגרמני בדרך כלל מסתדר היטב עם כלבים אחרים. לפעמים הוא משחק בצורה גסה יותר עם כלבים גדולים יותר ממה שבטוח עבורו, לכן חשוב לפקח על האינטראקציות שלו איתם. הוא יכול גם לחיות יחד עם חתולים, באופן אידיאלי אם הוא גדל איתם מהיותו גור, אבל מומלץ להרחיק ממנו חיות מחמד קטנות יותר שעלולות להפוך ל”חטיפים”.

השפיץ הגרמני יכול להיות כלב משפחה טוב אם הוא גדל עם ילדים, אבל עדיין יש צורך בפיקוח מבוגר כדי להבטיח שילדים צעירים לא יפצעו את הכלב בטעות.
חיוני לפגוש לפחות אחד מהוריו של הגור, כמו גם קרובי משפחה אחרים, במידת האפשר. זה יכול לתת לך תובנה טובה לגבי האופן שבו הגור שלך צפוי להתבגר. דבר עם המגדל על הטמפרמנט של הכלבים בקווים של בית הגידול שלו, וככה תוכל לקבל צפי לאופיו של הגור בהיותו בוגר.

השפיץ הגרמני תמיד ייהנה לשבת בחיקך ולתת לך נשיקות מלאות באהבה. הוא יודע להעסיק את עצמו אבל לא באופן שיטריד את מנוחתך. עם זאת, כפי שכבר אמרנו, השפיץ הגרמני אוהב לנבוח ולכן חשוב להתחיל בחינוכו בגיל מוקדם ולהיות עקבי בחינוכו אם אתה מתכוון ללמד אותו את הפקודה “שקט” או כדי שיפסיק לנבוח.
השפיץ הגרמני המיניאטורי אולי נראים כמו צעצועים קטנים, אך הדעה הרווחת היא שהם אינם חיות מחמד אידיאליות לילדים קטנים, שכן הם עדינים מכדי שניתן יהיה לשחק איתם ללא רגישות, והם כשלעצמם מעדיפים את חברת המבוגרים ולא את חברת הילדים.

את השפיץ הגרמני יש לאלף מגיל צעיר כיצד ללכת עם רצועה, ולימוד שאר הפקודות דורש ללא ספק עקביות וסבלנות. חשוב לחנך את השפיץ הגרמני מגיל צעיר שלא לקפוץ על מיטות וספות מחשש שפעולות אלו יפגעו להם במפרקים או אפילו יגרמו לשבר בעצם. אלו כלבים ערניים מאוד ואינטליגנטים, והם בהחלט נהנים ויכולים להצטיין בפעילויות שמשלבות זריזות וציות.

השפיץ הגרמני פשוט נהנים להיות בני לוויה, והם יתנדבו באושר לכל פעילות וינצלו כל הזדמנות לרוץ, לשחק, ולצאת לטיולים. מחוץ לבית יש להקפיד שהשפיץ הגרמני יהיה קשור ברצועה או שיהיה במתחם סגור הרמטית, שכן הם ידועים לשמצה ביכולתם להימלט דרך חורים קטנים בגדר או לטפס על גדר נמוכה. זנים קטנים כמו השפיץ המיניאטורי יכולים להיחשב בטעות כארנבות או כסנאים על ידי ציפורים גדולות כמו נצים וינשופים, ולכן חשוב שהשפיץ הגרמני ישהה תחת קירוי מתאים או שיש להישאר איתם בכל עת בהיותם מחוץ לבית.

וזכרו: לא משנה כמה נחמד וחביב גור השפיץ הגרמני שרכשתם מהמגדל, הוא בהחלט יכול לפתח רמות שונות של נביחות, חפירות באדמה בחצר, נשכנות, רודנות ועוד התנהגויות לא רצויות אחרות אם הוא משועמם, לא מאולף או לא מפוקח.

התחל לאלף את הגור שלך כמה ימים לאחר הגעתו הביתה. זה אומר כבר בגיל שמונה שבועות. המתנה באילוף תגדיל את הסיכויים לקבל כלב עקשן וקשה לאילוף. התחילו את החשיפה לכלבים, חתולים, ילדים, רעשים, סביבה חדשה ואנשים זרים לאחר מספר ימים בודדים בו הגור הגיע אליכם. עשו זאת תחילה בביתכם או החצר ביתכם עד שהגור ישלים את כל חיסוני החובה שלו, ורק אח”כ צאו והפגישו את הגור עם סביבה וכלבים חדשים.
ואולי הכי חשוב: שאל את עצמך מדוע אתה מעוניין דווקא בגזע הזה, שוחח עם מגדל מנוסה מבית גידול מוכר של גזע השפיץ הגרמני המפוקח על ידי ההתאחדות הישראלית להתאחדות, תאר בפניו בדיוק מה אתה מחפש בכלב, ובקש סיוע בבחירת גור. מגדלים רואים את הגורים מדי יום ויכולים לתת המלצות מדויקות להפליא ברגע שהם מודעים לאורח החיים שלך ולאישיות שלך.

שפיץ גרמני – בריאות

מגדלים אחראיים של ההתאחדות הישראלית לכלבנות בודקים את כלבי הרבייה שלהם בבדיקת מחלות גנטיות, ומרביעים רק את הכלבים הבריאים והמבטיחים ביותר. אבל, לאימא טבע יש לפעמים תכנון אחר, וגור יכול לפתח אחת מהמחלות האופייניות לגזע למרות ההקפדה על הרבעה מבוקרת גנטית. ההתקדמות ברפואה הווטרינרית משפרת את הסיכויים שגם כלבים החולים במחלה שברוב המקרים הכלבים יכולים עדיין לחיות חיים טובים. לכן, הקפד לקנות גור ממגדל שמוכר על ידי ההתאחדות הישראלית לכלבנות וכך תוכל לשפר את סיכוייך לקבל כלב בריא.

לעתים קרובות לכלבים זעירים יכולות להיות בעיות בריאותיות גדולות, והשפיץ הגרמני אינו יוצא מן הכלל. מרבית כלבי השפיץ הגרמני זוכים לחיים ארוכים ובריאים, אך בעיות בריאותיות שעלולות להופיע מדי פעם בגזע כוללות התקפים (אפילפסיה אידיופטית), בעיה בפיקת הברך (luxating patellas) ובעיות עיניים שונות כגון דיספלזיה ברשתית וניוון רשתית פרוגרסיבי (PRA).

כלבי השפיץ הגרמני המיניאטורי עלולים לפתח בעיות בריאותיות הנפוצות בכלבי טוי, כמו בעיות בקנה הנשימה הגורמות לבעיות נשימה ומקשה על חגירת קולר. בעיה בקנה הנשימה מתרחשת כאשר הסחוס בקנה הנשימה נעשה חלש וגורם לקנה הנשימה לאבד מצורתו הצינורית בדרך כלל, וזה מקשה על הכלב לנשום. לאימהות יכולות להיות בעיות שיניים, והברכיים שלהן יכולות לזוז ממקומן. בקש מהווטרינר לבדוק את ברכיו של כלבך באופן קבוע, במיוחד אם אתה מבחין בו צולע או מקפץ תוך כדי ריצה.

כמו אצל הרבה גזעים, גם השפיץ הגרמני עלול לסבול מבעיה במפרק הירך הנקראת מחלת Legg-Calve-Perthes. מצב זה גורם לאספקת דם מופחתת לראש עצם הרגל האחורית, מה שגורמם לעצם להתפרק. הסימן הראשון של Legg-Calve-Perthes היא צליעה של הכלב, ותופעה זו מופיעה לרוב כאשר הגור בן 4 עד 6 חודשים. ככל שהוא יאובחן ויטופל מוקדם יותר, כך גדל הסיכוי שהכלב יחלים החלמה מלאה. במקרה הצורך ניתן לטפל ב leg-Calve-Perthes בניתוח להסרת ראש עצם הרגל, ולאחר מכן הגור יכול בהחלט לחיות חיים תקינים.

זכרו שאחרי שלקחתם גור חדש לביתכם, יהיה זה באחריותכם לשמור עליו מאחת מבעיות הבריאות הנפוצות יותר של הכלבים: השמנת יתר. שמירה על שפיץ גרמני במשקל מתאים היא אחת הדרכים הקלות יותר לעזור להאריך את חייו.

יש להקפיד על מזון לכלבים באיכות גבוהה, בין אם מדובר במזון יבש ובין אם מדובר במזון בייצור עצמי בבית שחייב להיות מפוקח על ידי תזונאי או וטרינר כדי לספק תזונה מאוזנת ונכונה. תפריט המזון וכמותת המזון צריכים להיות מתאימים לגילו של הכלב (גור, בוגר, מבוגר). כלבים מסוג זה נוטים לעודף משקל, ולכן יש להקפיד על צריכת קלוריות נכונה התואמת את גילו של הכלב. יש לזכור כי חטיפים יכולים לסייע באילוף הכלב, אבל מתן עודף של חטיפים יכול בהחלט לגרום להשמנה. תמיד חשוב לדעת אילו מאכלים אנושיים בטוחים לכלבים, ואילו מסוכנים להם. התייעץ עם הווטרינר שלך אם יש לך חששות לגבי המשקל של הכלב או אם יש צורך להתאים לו תפריט מסוים. מים טריים ונקיים צריכים להיות זמינים בכל עת.

שפיץ גרמני – טיפוח

הפרווה הכפולה והפרועה של השפיץ הגרמני היא אחד מסימני ההיכר הבולטים ביותר. כדי לשמור על הפרווה היפה יש להבריש את הפרווה ולסרקה באמצעות מברשת מתאימה לפחות אחת ליומיים. כלבי השפיץ הגרמני הם כלבים פעילים, ולכן חשוב להקפיד לגזוז את ציפורניהם על ידי וטרינר או מטפח מומלץ. מומלץ מאוד למצוא מספרה ומטפח שידאגו לטיפוח הכולל של הכלב כל ארבעה עד שישה שבועות כך שהכלב יעבור אמבטיה, הברשה ופתיחת קשרים, ניקוי אוזניים, ציפורניים, ניקוי הבלוטות האנאליות אם נדרש, ואפילו צחצוח השיניים.

המועדון הישראלי לכלבי פומרניאן – ההתאחדות הישראלית לכלבנות

יו״ר:

מישל פרטוק

0529244100 – mishelfartook@gmail.com

מקדמת גזע:

אלינור אוחיון תסי

0504769776 – Elinor.tasi@gmail.com

 

בתי גידול/מגדלים

בית גידול DAN STAR KOM MISHEL

Pa Na Concordia Kennel

RAY DIAMOND

 

 

תכונות אופי:

Icon מתאים לדירה
Icon ידידותי לילדים
Icon קל לאילוף

תכונות

מתאים למגורים בדירה
מתאים לבעלים לא מנוסה (כלב ראשון) ופחות אסרטיבי
רמת רגישות של הכלב
מסוגלות להישאר לבד
התמודדות עם מזג אוויר קר
התמודדות עם מזג אוויר חם
הבעת חיבה לבני המשפחה
צרכים חברתיים
מתאים באופן יוצא מהכלל לילדים
ידידותי לזרים
טריטוריאלי
יכולת שמירה
ידידותי לכלבים אחרים
ידידותי לחתולים
רמת נשירה
רמת הזלת ריר
קל לטיפוח (בעיקר פרווה)
נטייה להשמנה
גודל
קל לאילוף
רמת השימוש בפה
יצר טרף
נטייה טבעית לנבחנות
נטייה טבעית לשוטטות
רמת אנרגיה
רמת נמרצות
רמת ההפעלה הנדרשת
נטייה טבעית למשחק

מודעות.

מאמרים שיכולים לעניין אותך.