כלבים וילדים - 8 חוקים חשובים שצריך להכיר - פטפיינדר
אודות ההתאחדות הישראלית לכלבנות התאחדות החתולים הישראלית מכללת ברושים

המגזין.

בית > המגזין > כלבים וילדים – 8 חוקים חשובים

כלבים וילדים – 8 חוקים חשובים

מגדלים כלב או מתכננים לגדל כלב בסביבת מגורים בה חיים וגדלים ילדים קטנים או פעוטות? זה הזמן להיחשף לשמונת החוקים החשובים ביותר בקשר היומיומי בין כלבים וילדים.

כלבים הם ללא ספק מקור של שמחה בכל בית בו גדלים ילדים קטנים, כאשר היתרונות הנלווים לגידול כלבים בסביבה בה גדלים ילדים (מגיל לידה ואילך) הינם רבים ומגוונים והם כוללים בין היתר: חיזוק הביטחון העצמי בקרב ילדים, לימוד עצמי בכל הנוגע לאחריות הנלווית לטיפול וגידול כלבים וכדומה. יחד עם זאת, גידולם של כלבים בסביבה בה גרים ילדים, הינה פעולה המחייבת אתכם להקפיד על מספר כללים וחוקים חשובים וזאת על מנת לאפשר לילדיכם לחיות בבטחה וללא פחד לצד הכלב.

כלבים וילדים

להלן 8 חוקים חשובים בכל הנוגע לקשר היומיומי בין כלבים וילדים.

 

  1. כלבים לא אוהבים שמתקרבים להם לצלחת – כלבים קטנים או גדולים אינם אוהבים שמישהו מתקרב להם לצלחת האוכל וגם הם כמונו מעוניינים לאכול בשקט וללא הפרעות מיותרות מצד הסביבה. לכן, חשוב ללמד את ילדיכם שכאשר הכלב עסוק באכילה יש להניח לו ולא להתקרב אליו.
  2. כלבים מגנים ושומרים על המרחב האישי והטריטוריה שלהם – לרוב הילדים (בעיקר לפעוטות) ישנה נטייה “לפלוש” למרחב האישי וזאת לנוכח העובדה שהם תופסים את המרחב בצורה אחרת. לפיכך, חשוב ללמד אותם לא לפלוש יתר על המידה למרחב האישי ולטריטוריה הפרטית של הכלב ואף לא להתקרב אליי פנים אל מול פנים באופן תדיר.
  3. השינה והמנוחה חשובה גם לכלבים ולכן חשוב לא להפריע להם – למדו את ילדיכם שלא להפריע לכלב בזמן שהוא ישן או נח.
  4. הכלב אינו צעצוע ולכן למדו את ילדיכם שלא לטפס עליו, למשוך לו בזנב או באוזניים
  5. כל סוגי הכלבים מתאפיינים בשמיעה רגישה ואוזניים רגישות ולכן צלילים וקולות גבוהים מדי עלולים לעצבן את הכלבים. לפיכך, חשוב ללמד את ילדיכם להימנע מלהשמיע צלילים וקולות גבוהים מדי בסביבתו הקרובה של הכלב.
  6. כלבים נהנים מאוד ממגע במידה והוא נעשה במינון הנכון ובאופן רך ונעים. למדו את ילדיכם כיצד יש לגשת אל הכלב וכיצד יש לאחוז בו או לגעת בו. את סוג המגע חשוב להתאים לסוג ואופי הכלב.
  7. צעצועי לעיסה- למדו את ילדיכם להבחין בין צעצועי לעיסה השייכים לכלב לבין הצעצועים המיועדים לילדיכם. כאשר הכלב אוחז בין שיניו צעצוע אשר שייך לילדיכם, הקפידו להרחיק את ילדיכם ולמנוע ממנו לנסות ולמשוך את הצעצוע מבין שיניו של הכלב.
  8. טיול עם הכלב – אחת מההנאות הנלוות לגידול כלבים בבתים בהם חיים ילדים קטנים היא ללא ספק חווית הטיול היומי עם הכלב. למדו את ילדיכם כיצד נכון לטייל עם הכלב בבטחה והשרישו בו את החוויה המהנה של הטיול היומי עם הכלב.

חוקים נוספים

מעבר לשמונת החוקים והכללים המופיעים לעיל, חשוב להתאים את סביבת המגורים בה אתם מגדלים את הכלב בהתאם לגיל ילדיכם. כמו כן, קיימת חשיבות רבה ליצירת אינטראקציות חיוביות בין ילדיכם לבין הכלב וזאת באמצעות תרגילי אילוף בסיסיים אותם תוכלו למצוא בעשרות סרטוני יוטיוב ברשת. ועוד דבר הוא העניין של אלרגיות, רצוי לשים לב לתגובות אלו .

לסיכום

חשוב לזכור שגם כלבים וגם ילדים קטנים נהנים לשחרר אנרגיה ואף זקוקים לפעילות יומיומית במסגרתה הם ישחררו את האנרגיות, ולצורך כך, אנו ממליצים לכם לאפשר לילדיכם לשחק עם הכלב בפעילויות שונות כגון ריצה או משחק תוספת. יחד עם זאת, חשוב שתהיו נוכחים בזמן הפעילות על מנת למנוע מצבים בהם הכלב יחוש באיום מסוים מצד הילד או להיפך. כיום, תוכלו למצוא עשרות דפי אינטרנט במרחבי הרשת העוסקים בקשר היומיומי אותו ניתן לטפח בסביבת מגורים בה גדלים כלבים לצד ילדים קטנים. עיון מעמיק בתכנים אלו יאפשר לכם לרכוש כלים נוספים אשר יסייעו לכם ולילדיכם לגדל בבטחה ומתוך אהבה גדולה את כלביכם, והכי חשוב, אל תשכחו ליהנות מכל רגע וחוויה משותפת של הילד עם הכלב.

אוליי יעניין אתכם גם: איך לאלף כלב I תזונה טבעית לכלבים

 

שתף את הכתבה