אוריינטלי קצר שיער למכירה - פטפיינדר
אודות ההתאחדות הישראלית לכלבנות התאחדות החתולים הישראלית מכללת ברושים

אוריינטלי קצר שיער.

בית > מידע גזעים > אוריינטלי קצר שיער

אוריינטלי קצר שיער

אוריינטלי קצר-שיער

אוריינטלי קצר שיער

אוריינטלי קצר שיער  Oriental Shorthair

תוחלת חיים: 10+ שנים בממוצע.

משקל: 2.2-5.4 ק”ג.

מידע כללי

האוריינטלי קצר השיער הוא חתול בינוני המשתייך למשפחת הגזעים הסיאמיים. משפחה זו כוללת, בנוסף אליו, גם את האוריינטלי ארוך השיער, הסיאמי והבלינזי. כל הגזעים במשפחה זו חולקים את אותו מבנה גוף. מה שמייחד את האוריינטלי קצר השיער משאר הגזעים במשפחה, הוא מגוון הצבעים ודוגמאות הפרווה הרחב בהם הוא מגיע- יותר משל כל גזע חתולים אחר. פרוותם קצרה, חלקה וצמודה לגופם המאורך והשרירי.
האוריינטלים הם חתולים מאוד חברותיים ו”דברנים”, ופורחים בסביבתם של בני אדם.
הם אוהבים לשחק, שובבים, אינטליגנטיים ושופעי חיבה.
האוריינטלי אינו חתול לאנשים שרוצים לחיות בשקט מופתי, ללא השתובבויות, ומחפשים חתול שקט ורגוע שאוהב לשבת בשקט ולהיראות יפה. האוריינטלי הוא בן בית דומיננטי, ווקאלי ותקשורתי, שאוהב להיות מעורב בהכל ולהיות חלק בלתי נפרד מכל מה שקורה בבית.

אוריינטלי קצר שיער למכירה

תמונה זו באדיבות בית הגידול של האוריינטלי קצר שיער  Graceful

 

ההיסטוריה של האוריינטלי קצר השיער

האוריינטלי הוא גזע שנוצר על ידי האדם בשנות ה-50′ באנגליה. לאחר מלחמת העולם השנייה, מספר בתי הגידול והחתולים לריבוי הצטמצם. כמה מהמגדלים שנותרו גילו יצירתיות בעת שניסו לבנות מחדש את בית הגידול שלהם, ורבים מגזעי החתולים המודרניים פותחו כתוצאה מההכלאות שנוצרו באותה התקופה. אחת מההכלאות המדוברות הוא האוריינטלי קצר השיער/ארוך השיער. הגזע נוצר כתוצאה מהכלאה של הגזע הסיאמי עם גזעים כגון רוסי כחול, בריטי קצר-שיער, אביסיני וחתולי בית מעורבים. לאחר מספר דורות, התוצאה שהושגה הייתה חתולים זהים לסיאמים, אך ללא דוגמת החודים האופיינית לסיאמי.
בעת היווסדה של אגודת החתולים העולמית (TICA) ב-1979, האוריינטלי קצר השיער היה אחד מהגזעים המקוריים שהוכרו על ידי האגודה.

חתול אוריינטלי קצר שיער – אופי והתנהגות

האוריינטלי קצר השיער הוא חתול מלא שמחת חיים ואנרגיה, אלגנטי וצבעוני בכל מובן. זהו חתול מצויין למי שמחפש חתול תקשורתי, אינטראקטיבי ונאמן.
לאוריינטלים מזג שופע חיבה ואוהב, והם יוצרים קשרים קרוב עם בני משפחתם- כולל ילדים, חתולים אחרים וכלבים שמסתדרים עם חתולים.
האוריינטלים ניזונים מתשומת לב, וכמעט תמיד ניתן למצוא אותם בקרבת בני האדם שלהם. הם אוהבים “לעזור” בכל מה שקורה מסביבם, ולעקוב אחר בני הבית.
הם אוהבים מקומות חמים, ואופייני למצוא אותם יושבים על ברכי חבריהם האנושיים במשך היום ומתכרבלים איתם תחת השמיכה בלילה.

האוריינטלים הם חתולים “דברנים” שנהנים לנהל שיחות ווקאליות עם בני משפחתם. הם דורשים תשומת לב רבה, ועלולים להכניס את עצמם לצרות לא רצויות אם משאירים אותם לבד יותר מדי זמן או נותנים להם להשתעמם. ככלל, לא מומלץ לגדל את האוריינטלי כחתול יחיד. הם יפיק תועלת רבה מחברים חתוליים נוספים בבית.

האוריינטלי קצר השיער הוא אתלט טבעי בזכות גופו הארוך והרזה, שבנוי כמו גופם של אצנים או רקדנים. אף ארון או מדף אינם גבוהים מדי בשביל האוריינטלי הסקרן ומיטיב-הקפיצה. לכן מומלץ לספק להם מתקני טיפוס ייעודיים, משחקי חשיבה לחתולים ומגוון צעצועים בכדי לשמור עליהם עסוקים.
הם אוהבים לשחק, ורבים מהם אוהבים לשחק ב”מסירות” עם הצעצועים החביבים עליהם. אחרים יכולים לשעשע את עצמם ללא לאות במשך שעות עם קופסת קרטון ריקה. הם לעולם לא מתעייפים מלשחק, גם בבגרותם. ניתן לאלף אותם בקלות לבצע “טריקים”.

אוריינטלי קצר שיער גורים

תמונה זו באדיבות בית הגידול של האוריינטלי קצר שיער  Graceful

 

חתול אוריינטלי קצר שיער– בריאות

מגדלים אחראיים של ההתאחדות הישראלית לחתולים בודקים את חתולי הרבייה שלהם בבדיקת מחלות גנטיות, ומרביעים רק את החתולים הבריאים והמבטיחים ביותר. אבל, לאימא טבע יש לפעמים תכנון אחר, וגור יכול לפתח אחת מהמחלות האופייניות לגזע למרות ההקפדה על הרבעה מבוקרת גנטית. ההתקדמות ברפואה הווטרינרית משפרת את הסיכויים כך שגם חתולים החולים במחלה ברוב המקרים יכולים עדיין לחיות חיים טובים-. לכן, הקפד לקנות גור ממגדל שמוכר על ידי ההתאחדות הישראלית לחתולים וכך תוכל לשפר את סיכוייך לקבל חתול בריא.

האוריינטלי קצר השיער נחשב לגזע בריא באופן כללי. עם זאת, יש להם נטייה להיות רגישים לחומרי הרדמה. חשוב להביא זאת לידיעתו של הוטרינר לפני כל ניתוח או פרוצדורה המצריכה הרדמה, כגון ניקוי שיניים, עיקור וסירוס.
אוריינטלים יכולים להיות רגישים גם לאמילוידוזיס (Amyloidosis)- מחלה שבה חלבונים אבנורמליים בשם אמילואידים מצטברים באיברים ורקמות שונות בגוף. הסימפטומים יכולים להשתנות בהתאם לאיבר שבו הצטברו החלבונים, אבל אצל אוריינטלים קצרי שיער וסיאמים נוטים לאמילוידוזיס של הכבד. מחלה זו מובילה לקרעים ודימומים בכבד. התסמינים עשויים לכלול חולשה, חניכיים חיוורות, בטן נפוחה, קצב לב מהיר, נשימה מהירה, כאב בבטן התחתונה והתמוטטות.
נכון לרגע כתיבת שורות אלה, עדיין לא קיימת בדיקה לאבחון של אמילוידוזיס בחתולים.

 

אוריינטלי קצר שיער

תמונה זו באדיבות בית הגידול של האוריינטלי קצר שיער  Graceful

 

חתול אוריינטלי קצר שיער – טיפוח

פרוותו הקצרה והעדינה של האוריינטלי קצר-השיער קלה לטיפוח ותחזוקה. ניתן להברישה פעם במספר שבועות עם מסרק עדין בכדי להסיר פרווה מתה.

תוכן זה נכתב באדיבות מור שלזינגר

 

בתי גידול מתועדים

Graceful

Mizel cats

 

תכונות אופי:

Icon מתאים לדירה
Icon ידידותי לילדים
Icon קל לאילוף

מודעות.

לא נמצאו מודעות רלוונטיות לגזע הנבחר

מאמרים שיכולים לעניין אותך.