אקזוטי קצר שיער למכירה - פטפיינדר
אודות ההתאחדות הישראלית לכלבנות התאחדות החתולים הישראלית מכללת ברושים

אקזוטי קצר שיער.

בית > מידע גזעים > אקזוטי קצר שיער

אקזוטי קצר שיער

אקזוטי קצר-שיער Exotic Shorthair

מידע כללי

  • נמנה על משפחת הגזעים הפרסיים.
  • פרוותו קצרה ו”דחוסה” יותר משל הפרסי.
  • שקט, רגוע, עדין, ידידותי ושופע חיבה.
  • בעל מראה ייחודי ושובה לב.

האקזוטי קצר-השיער הוא אחד מגזעי החתולים הוותיקים והמוכרים ביותר. הוא נמנה על משפחת הגזעים הפרסיים, שכוללת גם את הגזעים פרסי והימלאיה. הם חולקים את אותו מבנה גוף, אך פרוותו הקצרה וה”דחוסה” של האקזוטי שונה מפרוותם הארוכה של הפרסי וההימלאיה.

סימני ההיכר הידועים ביותר של האקזוטי הם פניו הפחוסות והעגולות, עיניו הגדולות והעגולות ולחייו השמנמנות. גזע זה נוטה להיות שקט, עדין, ידידותי ושופע חיבה. קראו עוד בכדי לגלות האם האקזוטי הוא הגזע הנכון עבורכם.

ההיסטוריה של האקזוטי

הגזע האקזוטי נוצר מהכלאה בין הגזע הפרסי לגזע אמריקאי קצר-שיער. התוצאה הינה חתול הזהה לפרסי במראה, אך עם פרווה קצרה ועבה יותר ואופי מלא חיים ונמרץ יותר משל הפרסי הקלאסי. הגזע מוכר רשמית לתערוכות מאז שנת 1979 (TICA).

 

חתול אקזוטי – מאפיינים חיצוניים

האקזוטי הוא חתול בינוני בגודלו, אך נראה גדול יותר בשל פרוותו המלאה. זכרים נוטים להיות גדולים יותר מנקבות. פרוותם קצרה, אך מלאה ודחוסה. מבנה הגוף מרובע וקצר, הראש עגול, האף פחוס, העיניים גדולות ועגולות והאוזניים קטנות. המראה הכללי עגול ומזכיר דובי שובה לב.
הגזע מגיע במגוון רחב של צבעים ודוגמאות פרווה.

חתול אקזוטי – אופי והתנהגות

האקזוטי נוטה להיות חתול נינוח, אוהב ועדין. יש לו את הגינונים השקטים של הפרסי, אך הוא נוטה להיות מלא חיים, סקרן וחובב משחקים מעט יותר מהפרסי הקלאסי, הודות לאבותיו האמריקאים קצרי-השיער.
לאקזוטים דרך שקטה ומעוררת חיבה לבקש את תשומת לבכם; הם ינעצו בכם מבט חודר ויעקבו אחריכם מחדר לחדר בכדי להיות בקרבתכם. הם יתיישבו לידכם על הספה בזמן שאתם קוראים ספר, או יישכבו על גבם באמצע החדר בבקשה שקטה לליטופים. הם מאוד נאמנים וידידותיים, אך לא דורשניים או “נדבקים”.
האקזוטי אינו חתול “דברן”, אך כשקולו נשמע הוא עדין ומסתלסל. הוא נוטה להסתדר היטב עם ילדים ובעלי חיים אחרים. יש הטוענים כי הזכרים של גזע זה נוטים להפגין חיבה יותר מהנקבות, שנוטות להיות אדישות ועצמאיות יותר.

אקזוטי קצר שיער מהמם

תמונה זו באדיבות בית הגידול של אקזוטי קצר שיער  Nesslavan cat cattery

חתול אקזוטי – בריאות

מגדלים אחראיים של ההתאחדות הישראלית לחתולים בודקים את חתולי הרבייה שלהם בבדיקת מחלות גנטיות, ומרביעים רק את החתולים הבריאים והמבטיחים ביותר. אבל, לאימא טבע יש לפעמים תכנון אחר, וגור יכול לפתח אחת מהמחלות האופייניות לגזע למרות ההקפדה על הרבעה מבוקרת גנטית. ההתקדמות ברפואה הווטרינרית משפרת את הסיכויים כך שגם חתולים החולים במחלה ברוב המקרים יכולים עדיין לחיות חיים טובים-. לכן, הקפד לקנות גור ממגדל שמוכר על ידי ההתאחדות הישראלית לחתולים וכך תוכל לשפר את סיכוייך לקבל חתול בריא.

לחתול האקזוטי מספר בעיות בריאותיות שאופייניות גם לאבותיו הפרסיים:

  • עודף משקל- לאקזוטיים נטייה להשמנת יתר, שעלולה לגרום לבעיות בריאותיות שונות כגון סוכרת, כבד שומני, דלקות פרקים וקיצור תוחלת החיים באופן כללי.
    אצל חתולים בעלי עודף משקל, במקרה שבו החתול מפסיק לאכול מסיבה כלשהי (מחלה, למשל)- כבד שומני יכול להתפתח בתוך 48 שעות בלבד. כבד שומני עלול לסכן את חייו של החתול.
  • קרדיומיופתיה- מחלה שבה מתרחשת התעבות של שריר הלב, שמונעת ממנו להתכווץ בצורה אפקטיבית. התוצאה היא אי-ספיקת לב שמובילה להצטברות נוזלים בחלל החזה, וכתוצאה מכך למצוקה נשימתית. קרדיומיופתיה עלולה לגרום גם לקרישי דם, שהשתחררות שלהם מהלב אל כלי הדם יכולה להיות מסוכנת מאוד לחייו של החתול. הרבה פעמים קרדיומיופתיה באה לידי ביטוי רק בגיל מתקדם יותר של החתול, ולכן קשה להמנע ממנה לחלוטין. למרות שקרדיומיופתיה נפוצה יותר בקרב גזעים מסויימים מאשר באחרים, היא עלולה להופיע אצל כל חתול מכל גזע (גם אצל חתולים מעורבים).
  • בעיות נשימה- מבנה פניו הפחוס של האקזוטי עלול לגרום לבעיות נשימה בדרגות שונות: נחירות, נזלת, זיהומים נשנים בדרכי הנשימה, דום נשימה בשינה וחרחורים. המבנה הפחוס עלול גם לגרום לאקזוטים להיות רגישים יותר למכות חום ולחומרי הרדמה.
  • הפרשות מהעיניים- מבנה פניו הפחוס של האקזוטי גורם לחסימה חלקית של צינוריות הדמעות בעיני החתול. הדבר גורם להצטברות של הפרשות מעיני החתול.
  • PKD (כליות פוליציסטיות)- מחלה זו נפוצה בקרב קבוצת הגזעים הפרסיים, ונובעת מגן פגום. גורים הסובלים מהמחלה נולדים עם ציסטות זעירות בכליות, ולעיתים בכבד. הציסטות גדלות לאט עם הזמן, ובסופו של דבר פוגעות בתפקוד האיבר שבו הן ממוקמות. בדרך כלל ניתן להבחין בסימפטומים בסביבות גיל 7 שנים; הסימפטומים כוללים איבוד משקל, הקאות, צמא מוגבר ובריאות לקויה באופן כללי. קיימת בדיקה גנטית לאיתור PKD, ומגדלים אחראיים מפסיקים ריבוי של חתולים הנושאים את הגן.

 

חתול אקזוטי – טיפוח

מומלץ להבריש את הפרווה לפחות פעם בשבוע. למרות שהיא קצרה יותר מפרווה של פרסי קלאסי, פרוותו של האקזוטי עדיין עבה מאוד. בעונות הנשירה, מומלץ להבריש לעיתים קרובות יותר כדי לסייע בסילוק פרווה מתה, מניעת קשרים והפחתת הצטברות כדורי פרווה עקב בליעת שיער על ידי החתול.
יש להשגיח על משקלו של החתול, ולספק לו תזונה מתאימה ומדודה ופעילות גופנית (באמצעות משחק) על מנת למנוע משקל עודף.
יש לנקות בעדינות כתמי דמעות מאיזור העיניים באמצעות מטלית לחה.

 

תוכן זה נכתב באדיבות מור שלזינגר

 

בתי גידול

Levona
Lusi Maor
Nesslavan cat cattery

 

תכונות אופי:

Icon מתאים לדירה
Icon ידידותי לילדים
Icon קל לאילוף

מודעות.

לא נמצאו מודעות רלוונטיות לגזע הנבחר

מאמרים שיכולים לעניין אותך.