בריטי ארוך שיער למכירה - פטפיינדר
אודות ההתאחדות הישראלית לכלבנות התאחדות החתולים הישראלית מכללת ברושים

בריטי ארוך שיער.

בית > מידע גזעים > בריטי ארוך שיער

בריטי ארוך שיער

בריטי ארוך שיער

מידע כללי

חתול בריטי ארוך השיער נראה כמו דובון מתוק מזג ועגול פנים. ‏מקורם של חתולים אלו הוא בבריטניה, והם למעשה הכלאה בין שני גזעי חתולים: הבריטים והפרסים.

החתול ה‏בריטי ארוך השיער קיים מבחינת טכנית מאות שנים אך רק לאחרונה הוא הוגדר כגזע עצמאי. ‏החתולים המקסימים האלה הם ‏חברותיים, נאמנים ולא תובעניים. אם אתם מחפשים חתול משפחתי מסור שיארח חברה מבלי להיות נזקק ליחס מיוחד, הרי שהחתול הבריטי ארוך שיער יהיה בחירה מצוינת.

החתול הבריטי ארוך השיער הוא חתול איתן ושרירי עם פנים שמנמנות נעימות ועגולות, עיניים עגולות וגדולות, הבעות מתוקות ופרווה קטיפתית שמשרה הבעה קסומה ומחויכת עם אישיות נוחה. פרוותו מגיעה בצבעים ודוגמאות רבות, ולמרות הדמיון הרי שהחתולים הבריטים ארוכי השיער הם לא באמת ווריאנט של החתול הבריטי קצר הפרווה. לבריטים ארוכי השיער יש מבנה פנים שונה, והבדלי טמפרמנט (אופי) מובהקים, הודות להשפעת עירובו עם החתול הפרסי.

חתול בריטי ארוך שיער
תמונה זו באדיבות בית הגידול של בריטי ארוך שיער Unique Soulmate

ההיסטוריה של החתול הבריטי ארוך השיער

כאשר פלשו הרומאים לבריטניה, הם הביאו עמם חתולים שיעזרו להם להגן על אספקת המזון שלהם ממכרסמים בדרך. בסופו של דבר הרומאים עזבו, אך החתולים נשארו מאחור וכבשו את המדינה באמצעות הקסם שלהם. כאשר גידול חתולי הייחוס הפך לאופנה באנגליה הוויקטוריאנית, החתול הבריטי קצר השיער (הידוע בקצרה כחתול בריטי) היה אחד הזנים הראשונים שפותחו. פרווה ארוכה התקבלה לאחר שמגדלים עשו הכלאה עם חתולים פרסים בתקופת מלחמת העולם הראשונה.

כמו הרבה גזעי חתולים וכלבים, החתול הבריטי כמעט ונכחד במלחמת העולם השנייה, וגם הם היו קורבנות למחסור הכללי במזון, דבר אשר הקשה על מגדלים להאכיל את החתולים. לאחר המלחמה, התחדש הגזע כשהורבע עם חתולים ביתיים, כחולים, רוסים, פרסים, וחתולים אחרים.

איגוד החתולים אמריקאי הכיר בחתול בינואר בשנת 1967, איגוד החתולים הבינלאומי בשנת 1979 ואיגוד Cat Fanciers בשנת 1980. בשנת 2009 הכירה TICA בחתול הבריטי ארוך השיער כזן עצמאי, וזהו ארגון החתולים היחידי שעשה זאת.

חתול בריטי ארוך שיער – התפתחות מקצר השיער

‎ה-British Longhair הוא גרסה עדכני יחסית ל-British Shorthair (קצר השיער), והוא מאופיין במראה קטיפתי ופנים עגולים. בניסיון להגביר את העגלגלות של הפנים וקיצור האף, תוך שמירה על פרווה קטיפתית ועבה, המגדלים שילבו בהרבעות חתולים פרסים מסורתיים ואנגורה טורקית (בין היתר). ההמלטות הללו הביאו בהכרח למספר חתולים ארוכי שיער למחצה, ולמרות שבתחילה גורי חתולים אלה היו לא רצויים, בשנים מאוחרות יותר הבינו מגדלים שמדובר בחתולים מאוד אטרקטיביים והחלו לכוון בהרבעות ליצירת גורים מסוג זה.

החתולים הבריטים ארוכי השיער מוכרים רק בחלק מהארגונים הבינלאומיים כגזע נפרד לחלוטין (WCF/TICA), כאשר בחלק מהארגונים הם עדיין בשלבי הכרה ראשוניים.

הבריטים ארוכי שיער מגיעים עם פרווה בצבעים שונים, והבולטים הם: כסוף קלאסי; זהב; קרם; מוצל; מעושן. אך יש גם צבעים קלאסיים ומוכרים כמו: שוקולד / קינמון / לילך / טאבי.

הפרווה של הבריטים ארוכי שיער היא צפופה וישרה, והיא נמשכת הרחק מהגוף כדי לגרום לחתולים אלה להיראות גדולים יותר ממה שהם באמת. הפרווה שלהם רכה, עבה ומגיעה בדרך כלל בצבעים רבים כולל שחור, לילך, שוקולד או זהוב. הם יכולים לקבל גם דפוס דו-צבעוני, סימון או צבעוני. חתולים בריטים ארוכי שיער הם נשירים בהשוואה לגזעים ארוכי שיער אחרים.

חתול בריטי ארוך שיער – אופי והתנהגות

החתולים המתוקים האלה נעימים בדיוק כמו מראה הפנים המחייכים שלהם. חתולים בריטים עם שיער ארוך ידועים בהתנהגות מתונה, רגועה וגישה סובלנית. החתולים האלה לא מתרגזים בקלות – חלקם עשויים אפילו להיראות כעצלנים! למרות שהם בהחלט מתנהגים לפעמים באופן טיפוסי לחתלתולים שובבים, הם פחות פעילים משמעותית מרוב גזעי החתולים והופכים פחות פעילים עם הגיל. הם גם ישנים לא מעט, אפילו בסטנדרטים של חתולים.

למרות שהם מאוד חברותיים, לחתולים האלה יש גם אופי עצמאי. זה לא אומר שהחתולים האלה ישאירו אותך לבד – למעשה, הם תוארו כ”חוקרים פרטיים” קטנים והם די סקרנים. אל תתפלאו לגלות את החתולים האלה מפשפשים בחפצים האישיים שלכם, או מתבוננים עליכם כדי לראות מה אתם זוממים.
חתולים בריטים עם שיער ארוך הם חתולים אוהבים המגלים סובלנות כלפי ילדים, אבל הם לא ממש אוהבים שמרימים אותם. הורים יצטרכו להקדיש זמן רב כדי ללמד את הילדים הקטנים לא להרים את החתולים המקסימים האלה, אלא להבין שהרצפה היא המקום לליטוף ולמשחק עם החתול.

הודות לטמפרמנט הנינוח שלהם, החתול הבריטי ארוך השיער מתאים למגוון סביבות מגורים. הגישה העדינה והנעימה שלהם הופכת אותם לחיות מחמד סבלניות ואוהבות למשפחות עם ילדים צעירים ואורחים תכופים. החתולים הידידותיים הללו הם חברתיים ומתאימים לשינויים, סובלניים כלפי פעוטות סקרנים, ובאותה מידה יכולים לשרוד מסיבות וארוחות ערב רועשות.

‎אם אתם מחפשים בן לוויה אדיב שאוהב להיות מלוטף ושיכול להתמודד עם הרבה סגנונות חיים וחללי מגורים שונים, החתול הבריטי ארוך השיער יכול בהחלט להתאים לכם. החתול הנינוח הזה מתאים את עצמו היטב לחיי משפחה, לנסיעות תכופות, ולרוב מצבי החיים האחרים, כל עוד הם מקבלים הרבה אהבה וטיפול.

חתול בריטי ארוך שיער
תמונה זו באדיבות בית הגידול של בריטי ארוך שיער Unique Soulmate

חתול בריטי ארוך שיער – בריאות

מגדלים אחראיים של ההתאחדות הישראלית לחתולים בודקים את חתולי הרבייה שלהם בבדיקת מחלות גנטיות, ומרביעים רק את החתולים הבריאים והמבטיחים ביותר. אבל, לאימא טבע יש לפעמים תכנון אחר, וגור יכול לפתח אחת מהמחלות האופייניות לגזע למרות ההקפדה על הרבעה מבוקרת גנטית. ההתקדמות ברפואה הווטרינרית משפרת את הסיכויים כך שגם חתולים החולים במחלה ברוב המקרים יכולים עדיין לחיות חיים טובים. לכן, הקפד לקנות גור ממגדל שמוכר על ידי ההתאחדות הישראלית לחתולים וכך תוכל לשפר את סיכוייך לקבל חתול בריא.
תוחלת חייהם של החתולים הבריטים ארוכי השיער הינו 15-17 שנים.

‎מלבד היותם מועדים להשמנה, בשל חייהם אשר עוברים בעיקר בישיבה, החתולים הבריטיים ארוכי השיער בדרך כלל אינם סובלים ממחלות. ואולם, אם לא נשלוט בהרגלי התזונה של חתול זה, ההשמנה עלולה לגרום לליפידוזיס בכבד, דלקת פרקים וסוכרת.

‎ה-British Longhair הוא למעשה Shorthair עם פרווה רכה, כך שאותם מצבים בריאותיים עשויים לחול. מגדלים צריכים לעדכן אותך בנוגע לתוצאות ה-DNA עבור מחלת כליות פוליציסטית שנמצאת בשליטה הודות לבדיקות DNA (אסור להרבות עם בעלי חיים שנפגעו מקרדיומיופתיה היפרטרופית).

חתול בריטי חם ארוך שיער
תמונה זו באדיבות בית הגידול של בריטי ארוך שיער Unique Soulmate

בריטי ארוך שיער – טיפוח

החתול הבריטי הוא חתול קל לטיפוח. יש להבריש אותו פעמיים או שלוש בשבוע כדי להקפיד על הסרה של השיער המת, ולעתים קרובות יותר בתקופת האביב והסתיו כאשר הוא משיר את פרוותו לקראת צמיחה חדשה. את החתול הבריטי ארוך השיער עדיף לסרק מדי יום כדי למנוע או להשקיע ראסטות וסבכים בפרווה.

מומלץ לבדוק בכל שבוע את האוזניים של החתול כדי לבדוק אם יש אדמומיות או ריח רע. אם האוזניים נראות מלוכלכות, נקו אותם עם צמר גפן ותכשיר ניקוי עדין המומלץ על ידי הווטרינר. צחצחו את השיניים של החתולים במשחת שיניים ייעודית לחיות מחמד אשר אושרה על הווטרינר לשם בריאות כללית טובה ונשימה רעננה. התחל לצחצח את השיניים ולקצוץ את הציפורניים מוקדם כדי שהחתלתול ילמד לקבל פעולות אלו בהבנה, גם אם לא באהבה גמורה, כגור ואחר כך כבוגר.

הבריטי ארוך השיער יצטרך טיפוח יומיומי מימיו הראשונים, כך שהם יתרגלו לתהליך לפני שהפרווה העבה במיוחד צומחת פנימה. הם אומנם ינסו לטפח את עצמם, אבל לא סביר שהם יעשו עבודה יעילה. מומלץ לבדוק מסביב לפנים אם נותרו שאריות מזון והפרשות מהעיניים, וכן לבדוק את פי הטבעת אם נותר לכלוך לאחר שהחתול עשה את צרכיו.

זכור כי פרווה שמנונית יכולה להוות עדות לכך שהחתול שלך אינו מנסה עוד לטפח את עצמו, מה שיכול להעיד על בריאות לקויה או כושלת או משקל מופרז. כמו כל החתולים, גם הבריטי ארוך השיער צריך לקבל חיסון, הדברת טפילים לפי הצורך, ובדיקת בריאות וטרינרית שנתית.

נכתב על ידי מריה שמעונוב בעלת בית גידול של בריטים ארוכי שיער Unique Soulmate

 

בתי גידול מתועדים לבריטי

 

Air Jordan’s

EfremovIL

Efrona

King Pride

Unique Soulmate

תכונות אופי:

Icon מתאים לדירה
Icon ידידותי לילדים
Icon קל לאילוף

מודעות.

מאמרים שיכולים לעניין אותך.